Deși l-am tot văzut în ipostaze diferite și i-am admirat formele pe cât posibil sub hainele de camuflaj, noul BMW M6 GT3 a fost dezvăluit oficial cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, modelul urmând să înlocuiască bătrânul Z4 GT3 în competițiile BMW Sports Trophy începând cu sezonul 2016.
Noul BMW M6 GT3 este animat de un motor V8 TwinPower Turbo de 4,4 litri și 585 CP, același motor ce echipează versiunea de serie a lui M6, adaptat special atât pentru utilizarea în competiții, cât și pentru a obține maximul de performanță și fiabilitate din acesta, fiind legat la o transmisie de curse secvențială cu șase rapoarte. Cifrele nu sunt de lepădat dacă punem la socoteală faptul că GT3 este ușor, greutatea sa nu depășește 1300 kg, fiind astfel cu câteva sute de kilograme mai lejer decât versiunea de serie – ce cântărește undeva peste 1900 kg, fapt ce dovedește clar că avem de-a face cu un M6 rapid, foarte rapid.
Deși la bază regăsim un clasic M6, GT3 este construit exclusiv pentru uz competițional, de aceea alura predominantă a coupe-ului este una agresivă, punandu-se mult accent pe siguranța pilotului – noul GT3 dispune de o celulă de siguranță aprobată FIA cât și o trapă de evacuare în cazuri de urgență.
Nu trebuie să uităm totuși că în mezinul familiei BMW Motorsport s-au investit multe ore de cercetare, mulți nervi și multă tehnologie, noul M6 GT3 dispunând de multe îmbunătățiri în materie de manevrabilitate, eficiență și fiabilitate – un amănunt crucial în cursele de anduranță pe care le va înfrunta de anul viitor. Pentru cine este curios sau își dorește un exemplar în colecția proprie, aflați că prețul de pornire pentru un exemplar este de 379,000 E.