Noul BMW Seria 3 – Informații complete și galerie foto. Cu 40 de ani de experiență în domeniul limuzinelor sportive premium de clasă medie, Seria 3 vine să bată cu pumnul în masă. Este acum mai dinamic, mai agil, mai eficient și ultra-tehnologizat Seria 3 construit vreodată, promite BMW.
Peste 15 milioane de clienți a cucerit BMW Seria 3 de-a lungul celor patru decenii în care s-a aflat pe piață. BMW aplică la noul model tot ce a învățat în motorsport și speră că cea de-a șaptea generație a limuzinei va produce o nouă revoluție în segment.
Linii angulare, desenate de mâini sigure, conturează noul Seria 3, care este cu 76 de milimetri mai lung ca predecesorul său (4.709 mm), cu 16 milimetri mai lat (1.827 mm) și cu un centimetru mai înalt (1.442 mm), dar are și un ampatament mai mare cu 41 milimetri, (2.851 mm), ceea ce se traduce prin spațiu interior mai generos.
Partea frontală este dominată de grila mare, flancată de faruri Full-LED (standard) sau Adaptive LED cu tehnologie BMW Laserlight (opțional), care pot acționa pe o rază de 530 de metri, cu semnătură luminoasă nouă.
Din profil, atrag atenția nervurile care se întind de la un capăt la altul al noului model. Fanii Seriei 3 vor fi surprinși să vadă acum celebrul Hofmeister kink integrat în montantul spate. Partea posterioară este individualizată de linii orizontale, subțiri, de stopuri LED cu tentă și de proporții robuste.
Noul BMW Seria 3 – informații complete și galerie foto
Noul concept de imagine își continua liniile bine definite și la interiorul cu suprafețe clare, care dau senzația de spațiu aerisit. Noul instrumentar de bord, consola centrală dispusă vertical și finisajele accentuează atmosfera sportivă. Și dispunerea butoanelor pentru controlul climatizării, și ecranele aflate la bord oferă ergonomia tipică automobilelor BMW.
Lângă volanul sport, se află panoul de control al luminii, în timp ce butonul start/stop a fost mutat în consola centrală. Selectorul pentru schimbarea treptelor, aflat lângă controller-ul iDrive, a primit un design nou. Se regăsesc tot acolo butoanele pentru Driving Experience Control, cu ajutorul cărora șoferul poate selecta modul de rulare (Eco Pro, Comfort și Sport), dar și frâna electromecanică pentru parcare.
Noul BMW Seria 3 va fi disponibil, în momentul lansării, cu cinci motoare. Gama cuprinde două propulsoare pe benzină cu patru cilindri. Unul se află sub capota lui BMW 320i, unde dezvoltă 184 de cai putere, iar celălalt, cu 258 de cai putere, pune în mișcare versiunea BMW 330i. Sunt disponibile și două motoare diesel, de 150 de cai putere (BMW 318d), respectiv 190 de cai putere (BMW 320d).
Cine vrea mai mult, poate alege propulsorul diesel cu șase cilindri și 265 de cai putere, rezervat versiunii 330d. Tot din momentul lansării, ajunge pe piață 320d xDrive, echipat cu tracțiune integrală. Toate versiunile sunt conforme cu noul standard de poluare Euro 6d-TEMP.
Au primit misiune grea inginerii de la BMW care au lucrat la dezvoltarea noii generații Seia 3. Au primit ordin să prioritizeze dinamica, agilitatea, precizia direcției, în funcție de versiune și de echipare, fără să compromită însă, confortul.
Cu un centru de greutate jos și cu o distribuție a maselor de 50:50, cu o structură mai rigidă și o suspensie reconfigurată, BMW Seria 3 cel nou trebuia să fie mai bun ca tot ce a fost până acum. O aerodinamică optimizată a redus coeficientul aerodinamic la 0.23, valoare trecută în contul modelului BMW 320d.
Atât suspensia standard, cât și cea opțională M Sport, vin în premieră cu amortizoare cu o tehnologie nouă, care oferă echilibrul ideal între natura sportivă și confort. Controlul variabil continuu permite amortizoarelor să-și regleze fermitatea în mod progresiv, în funcție de cursa arcurilor, eliminând astfel vibrațiile provocate de denivelări sau de virjele abordate sportiv.
Suspensia M Sport apropie mașina de sol cu 10 milimetri. Tot opțională este și suspensia Adaptive M, care beneficiază de control electronic al amortizoarelor.
Natura atletică a Seriei 3 poate fi intensificată de prezența opțională a frânelor M cu etriere albastre cu patru pistoane pe puntea din față. Un diferențial M Sport poate fi comandat pentru versiunile BMW 330i și BMW 330d, alături de suspensia M Sport sau suspensia Adaptive M.
Noul Seria 3 va fi disponibil cu patru linii de echipare: Advantage, Sport Line, Luxury Line și M Sport, fiecare dintre ele aducând automobilului o personalitate diferită și posibilități multiple de personalizare. În plus, un volan cu design nou, pielea Vernasca sau Individual Merino disponibile opțional, un instrumentar Sensatec sau unul îmbrăcat în piele BMW Individual, dar și control al climatizării pe trei zone, sistem auxiliar de încălzire și telefonie cu sistem de încărcare wireless sunt elementele cu care BMW își răsfață clienții.
Constructorul bavarez le promite acestora și mai multă liniște la bord, grație parbrizului din sticlă fonoizolantă oferit standard și geamurilor laterale cu aceeași tehnologie de izolare fonică, oferite opțional. Sonorizarea este asigurată de un sistem Harman Kardon.
Pentru că mașina este mai lată, ocupanții locurilor din față primesc mai mult spațiu pentru umeri și coate. Ampatamentul extins le aduce pasagerilor care iau loc pe banchetă mai mult spațiu la picioare, dar și un acces și o ieșire mai facile.
Portbagajul oferă un volum de 480 de litri, care se mărește atunci când bancheta 40:20:40 standard se rabatează pentru a crea o suprafață plană. Capac al portbagajului cu deschidere automată și sistem de cuplare a unei remorc sunt disponibile contra cost, iar funcția opțională Comfort Access, care are la bază un sistem de senzori, permite închiderea și deschiderea mașinii în mod automat, dar și operare hands-free a capacului portbagajului.
Se regăsesc la bordul noului Seria 3 numeroase sisteme de asistență inovatoare. Mașina primește standard Lane Departure Warning, Collision and Pedestrian Warning cu funcție City Braking în versiune actualizată, care îl avertizează pe șofer atunci când detectează prezența unui bicyclist. Opțional, viitorul posesor de Seria 3 poate comanda Active Cruise Control cu Stop & Go și Driving Assistant cu Lane Change Warning, Rear Collision Prevention și Cross-Traffic Alert. Tot opțional este și Driving Assistant Professional. De asemenea actualizat, BMW Head-Up Display proiectează informațiile relevante referitoare la rulare pe o suprafață mai mare și prezintă o grafică nouă.
Șoferul poate primi o mână de ajutor la introducerea și scoaterea mașinii din locurile de parcare de la Park Distance Control cu o cameră pentru marșarier. Parking Assistant poate prelua controlul direcției, al accelerației, frânei și poate schimba treptele, atunci când mașina este echipată cu transmisia automată Steptronic. Funcția Reversing Assitant a acestui sistem poate deplasa vehiculul în marșarier pe o distanță de până la 50 de metri, pe ruta parcursă anterior cu fața.
Noul BMW Seria 3 primește BMW Operating System 7.0 care asigură control și afișaj optime la bord, pentru că redă funcțiile cu precizie și le adaptează nevoilor șoferului. Oferit opțional, BMW Live Cockpit Professional redă informațiile pe un intrumentar de bord complet digital cu o diagonală de 12.3 inci și include un Control Display de 10.25.
Sistemul și funcțiile mașinii pot fi controlate prin intermediul ecranului tactil Control Display, al controller-ului iDrive, al volanelor de pe volan, prin intermediul gesturilor sau prin comenzi vocale.
Personajul digital BMW Intelligent Personal Assistant își face debutul odată cu BMW Seria 3. Sistemul poate fi activat simplu la rostirea salutului “Hey BMW”. În plus față de sistemul de la Mercedes, cel de la BMW poate primi și un nume.
Noul BMW Seria 3 va fi lansat pe piață pe 9 martie 2019. Mașina va fi produsă acasă, la Munchen, dar și la noua uzină din San Luis Potosi în Mexic.