Mild hibrid pentru BMW M440i xDrive vârful de gamă al noii Seria 4 Coupe. Constructroul promite un nivel de individualizare fără precedent în segmentul său, atât ca design cât și la setări. Vârful de gamă BMW M440i xDrive Coupé vine cu tracțiune intergală și propulsie mild-hibrid.
Foto: BMW
Noul BMW Seria 4 Coupe a intrat în ultima fază a pregătirilor înainte de producție. Constructorul vizează un nivel al performanțelor dinamice superior noului BMW Seria 3 Sedan.
- Noul BMW Seria 4 se lansează în iunie 2020: Omagiu lui 328
- Alex Zanardi promovează noul Seria 4 Coupe
După o serie de teste necesare în procesul de dezvoltare pentru producţia de serie, noul model intră acum faza finală a testelor dinamice.
Testat la Polul Nord, în Franța și pe pistă
În prima fază reglajele au fost ajustate atât la centrul de teste hibernale de la Arjeplog (Suedia), cât și la centrul de testare al BMW din Miramas (Franţa). Calitățile dinamice au fost rafinate pe bucla Nordschleife de la Nürburgring, dar şi pe alte circuite.
În faza finală prototipurile revin la München – unde inginerii îşi vor pune tuşele finale asupra tehnologiei şasiului noului BMW Seria 4 Coupé, pe autostrăzi şi drumurile naţionale din jurul Centrului de Cercetare şi Inovare (FIZ) al BMW Group din München.
Inginerii BMW au urmărit ca designul noului Seria 4 Coupé și tehnologia trenului de rulare să se diferenţiaze mai mult faţă de celelalte modele ale mărcii.
În centrul atenței au stat proporţiile, proprietăţile aerodinamice şi distribuţia maselor, baza pentru un reglaj idela al ținutei de drum și pe obținerea unor performanţele dinamice superioare.
Mai dinamic decât Seria 3
În urma „tratamentelor” noul model are un coeficient aerodinamic superior Seriei 3 sedan, coupe-ul fiind mai coborât cu 57mm. În consecință centru de greutate a coborît cu 21mm.
Pentru asietă și ținută de drum sportivă, unghiul negativ de cădere al roților față a fost accentuat, iar ecartamentul spate a fost mărit cu 23mm. Aceste modificări au avut ca scop creșterea agilității și a vitezei de parcurgere a virajelor.
Suspensia față este cu brațe duble, iar puntea spate multibraț. Amortizoarele, introduse prima dată pe Seria 3, oferă o rată variabilă de răspuns pentru o deplasare sportivă și confortabilă.
Direcția a primit de asemenea o atenție specială, în timp ce zonele de prindere ale punții spate au fost completate cu noi elemente de fixare, pentru creşterea rigidităţii în vederea îmbunătăţirii stabilităţii în linie dreaptă şi a acceleraţiei laterale.
Mild hibrid pentru BMW M440i xDrive vârful de gamă al noii Seria 4 Coupe
Vârful de gamă va fi un model BMW M denumit BMW M440i xDrive Coupé, Acesta va fi propulsat de un motor cu şase cilindri dispuşi în linie, care dezvoltă 275 kW/374 CP, completat de o tehnoologie mild-hybrid de 48V, cu un starter/generator de 48V şi un acumulator litiu-ion.
BMW a urmărit prin acest sistem o etalare mai bună a puterii atunci când conducătorul accelerează brusc. Un plus de 8 kW/11 CP, generat de efectul de impuls electric, susţine demarajele foarte rapide şi reprizele de acceleraţie.
Profitându-se și de testele pe pistă, diversele elemente au fost combinate într-o configuraţie nouă, special pregătită pentru BMW Seria 4 Coupe.
Puterea generată de motorul noului BMW M440i xDrive Coupé este transferată la drum prin transmisia Steptronic Sport cu opt trepte şi sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive.
Diferenţialul M Sport asigură la rândul său un plus de sportivitate. Efectul de blocare generat este de un motor electric care limitează egalizarea vitezei între roţile spate din interiorul şi exteriorul virajului – astfel sunt îmbunătăţite tracţiunea şi stabilitatea, iar conducătorului i se oferă posibilitatea de a ieşi cu viteză mai mare din viraje.
Pentru o dinamică optimizată a noului BMW M440i xDrive Coupé, frânele M Sport au fost special adaptat iar trenul de rulare vine cu jantele M de 18 ţoli, din aliaj uşor, cu anvelope de dimensiuni diferite față/spate.
În linie dreaptă spre producția de serie
Runda finală de teste, faza pe șosea, va permite inginerilor să îşi urmărească cele mai recente rezultate din procesul de reglare fină la Centrul de Cercetare şi Inovare.
Accentul se va pune pe asigurarea faptului că atributele dinamice de performanţă ale noului BMW Seria 4 Coupé, modelate pe circuite, se vor regăsi şi în condiţii de condus pe drumurile publice.
Citește și:
Noul BMW Seria 5 – primele imagini