A doua generație BMW Seria 4 vine cu un design radical, noua parte frontală fiind un omagiu adus celebrului BMW 328 din 1936. Acesta prefigurează nu doar viitorul Seria 4 ci și noua linie de design a modelelor sport de la BMW.
Foto: Quattroruote
Prin BMW Concept 4 expus la Salonul de la Frankfurt în toamna lui 2019, bavarezii revin la grila verticală și mai îngustă inspirată de la modelul 328 din 1936. Aceasta se extinde de la capotă și până la bara inferioară de protecție având și un suport de plastic pentru numărul de înmatriculare.
Grila nu e rotunjită la margini ca la 328 ci are o formă octogonală, iar fiecare nervură a capotei corespunde unei fețe a octogonului. Muchia laterală dominantă a caroseriei nu mai este la nivelul clanțelor ușilor, ci mai jos, pentru a da impresia unui centru de greutate mai coborât.
Spatele este mai coborât și mai lat și împreună cu stopurile lungi și subțiri în formă de L conferă impresia de lățime și de mașină care stă mai aproape de sol.
Conceptul expus la Frankfurt nu este un exercițiu de stil și BMW chiar precizează că acest design se va regăsi în proporție de 80-90% pe viitoarea mașină de serie care va debuta în toamnă.
Citește totul despre BMW Concept 4, conceptul care prefigurează BMW Seria 4
BMW nu a dat detalii despre interior, dar cu siguranță Seria 4 va prelua noua planșă de bord de la Seria 3 cu Live Cockpit Professional.
Gama de motoare va debuta cu 2 litri turbo benzină de 184 CP (420i) și cu 2 litri turbodiesel de 190 CP (420d) dar va avea și motoare cu 6 cilindri diesel (430d/265 CP) și o versiune M Performance M440i cu 374 CP.
În premieră se va oferi și o versiune Plug-In Hybrid 430e cu 292 CP cu sistemul de propulsie de la 330e. Viitorul M4 va primi noul motor cu 6 cilindri de 3 litri cu două turbine de la X3 M care va furniza 480 CP și, respectiv, 510 CP în M4 Competition.
Conform ultimelor informații furnizate de BMW blog, BMW Seria 4 se va lansa online în iunie urmând să fie disponibil din toamnă.