Noul BMW Seria 5 debutează cu un test inedit de consum: 4 l/100 km pe o rută de 1.550 km

Noul BMW Seria 5 debutează cu un test inedit de consum

Echipajul format din Claudiu David și Mihaela Beldie a vrut să demonstreze că pot parcurge România de la est la vest și retur cu un singur plin de carburant. Aventura lor s-a dovedit a fi mai complicată decât și-au imaginat, dar rezultatul a fost unul meritoriu.

BMW se lauda cu cel mai bun consum din clasa limuzinelor de clasa mare, iar pilotul Claudiu David a vrut sa demonstreze ca cifrele spectaculoase anuntate de producator nu sunt doar manevre de marketing. Prin urmare a plecat la drum cu noul 520d xDrive incercand sa demonstreze cat de multe poti sa faci cu un plin de carburant, rabdare si talent. Plecarea a avut loc din Bucuresti, iar prima etapa Bucuresti-Constanta-Bucuresti i-a revenit lui Mihaela Beldie, care a trebuit sa infrunte ploaia si vantul pana la destinatie.

Pentru a doua etapa s-a urcat la volan Claudiu David, iar planul sau a fost sa conduca pana la Arad si inapoi fara a pauza. Din pacate, din cauza unui accident pe valea Oltului el a fost nevoie sa se opreasca pentru o ora. Pe parcursul celor 1550 de km, consumul mediu a fost de 4 l/100 km cu o viteza medie undeva pe la 70 km/h, iar computerul de bord indica, la sosirea in Bucuresti, un range estimativ de aproape 200 km. Prin urmare se poate si mai mult km cu un singur plin!

Despre noul BMW Seria 5

De la lansarea actualei generaţii, au fost vândute peste un milion de unităţi din versiunile BMW Seria 5 Sedan, BMW Seria 5 Touring şi BMW Seria 5 Gran Turismo, ceea ce a conferit acestui model prima poziție în segment la nivel mondial. Acum, un nou capitol al acestei poveşti de succes este gata să înceapă: modificări precise la designul automobilului, noi variante de motorizare şi suplimentări inovatoare ale gamei de dotări disponibile, precum şi tehnologia BMW ConnectedDrive sporesc farmecul familiei BMW Seria 5.

Design: modificările precise evidenţiază caracterul sportiv.
Liniile de contur suplimentare din jurul grilei BMW a radiatorului şi prizele de aer cu o nouă structură din partea inferioară consolidează apariţia sportivă a noilor BMW Seria 5 Sedan şi BMW Seria 5 Touring. La ambele variante, lăţimea accentuată a părţii spate este subliniată de o nervură suplimentară în bară, precum şi de stopurile cu un design nou, subţiri, puternic conturate.

Farurile cu xenon sunt disponibile standard la toate modelele, în timp ce farurile LED adaptive se află pe lista opţionalelor, în premieră alături de proiectoarele LED de ceaţă. Pe de altă parte, semnalizatoarele laterale sunt integrate în oglinzile retrovizoare. O altă noutate la BMW Seria 5 sunt pachetele BMW Luxury Line şi BMW Modern Line, care cuprind dotări exclusive de design şi echipamente. De asemenea poate fi comandat un pachet M Sport, personalizat pentru fiecare variantă de model.

Funcţionalitatea şi alura premium sunt duse la un alt nivel.

Noile detalii conferă un plus de rafinament caracterului premium din interiorul noului BMW Seria 5 , precum şi o nouă faţetă funcţionalităţii. Acum, la versiunile Sedan şi Touring, afişajul de control al sistemului de operare iDrive (disponibil standard) este încadrat de detalii cromate. În plus, compartimentele de stocare şi suporturile de pahare de pe consola centrală au volumul extins.

Revizuirea secţiunii spate a dus la mărirea cu 60 de litri a capacităţii portbagajului de la noul BMW Seria 5 Gran Turismo, la un total de 500 de litri. Noile culori pentru exterior, jantele din aliaj uşor, nuanţele pentru tapiţerie şi elementele de decor interior – disponibile pentru toate modelele BMW Seria 5 – îmbunătăţesc aspectul şi sporesc posibilităţile de personalizare.

Motoare: stabilesc standardul pentru plăcerea condusului și eficienţă.
Mai rapide, mai economice, mai ecologice: toate variantele BMW Seria 5 dispun de o serie de detalii optimizate. Rezultatul îl reprezintă un consum de combustibil redus (in unele cazuri, o scădere semnificativă), dar fără vreun compromis din partea calităţilor sportive. Majoritatea modelelor oferă performanţe îmbunătăţite. În plus, toate variantele de motorizare îndeplinesc deja normele EU6 cu privire la emisii, standard care va intra în vigoare abia în luna septembrie 2014. Pentru aceasta, modele diesel sunt echipate standard cu tehnologia BMW BluePerformance de reducere a oxidului de azot.

Pe lângă recuperarea energiei la frânare (Brake Energy Regeneration), funcţia Auto Start-Stop (disponibilă și în combinaţie cu transmisia automată cu opt trepte), indicatorul punctului optim de schimbare a vitezelor (Optimum Shift Indicator) şi modul de funcționare ECO PRO, gama de tehnologii BMW EfficientDynamics disponibile standard include acum şi un mod coasting / rulare liberă (care decuplează motorul de la transmisie), Proactive Driving Assistant (asistare proactivă a condusului / pentru ajustarea vitezei automobilului înaintea unei modificări a limitei de viteză) şi funcţia ECO PRO Route care poate fi selectată prin sistemul opţional de navigaţie Professional. Totodată, optimizarea vastă a aerodinamicii automobilului – de exemplu, coeficientul de rezistenţă (Cd) al modelului BMW 520d Sedan a fost redus la 0,25 – este unul din factorii principali pentru cele mai recente progrese făcute de ingineri în privinţa eficienţei.

Lansarea pe piaţă a noii game BMW Seria 5 înseamnă şi extinderea gamei de motoare. De exemplu, BMW 518d reprezintă noua variantă diesel entry-level a gamei. Motorul diesel cu patru cilindri cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, ce dezvoltă 105 kW/143 CP, poate fi comandat atât pentru noul BMW Seria 5 Sedan, cât şi pentru noul BMW Seria 5 Touring. Asemenea BMW 520d Sedan, BMW 518d Sedan înregistrează un nivel impresionant al consumului mediu în ciclul de testare EU – 4,5 l/100 km – şi al emisiilor CO2 – 119 g/km. Iar gama de modele include acum şi BMW 520d xDrive – atât pentru versiunea Sedan, cât şi pentru Touring. Prin aceasta, numărul de modele echipate cu sistemul inteligent de tracţiune integrală creşte la şapte pentru BMW Seria 5 Touring, respectiv la opt pentru BMW Seria 5 Sedan. Patru variante de motorizare ale noului BMW Seria 5 Gran Turismo pot fi combinate cu sistemul xDrive.

Vârful gamei de motorizări, disponibil pentru toate versiunile BMW Seria 5, este un nou propulsor V8 cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, care dezvoltă 330 kW/450 CP. Acum, gama de motoare disponibile pentru noile BMW Seria 5 Sedan şi BMW Seria 5 Touring cuprinde patru propulsoare pe benzină şi şase diesel, dar şi două modele BMW M Performance – BMW M550d xDrive Sedan şi BMW M550d xDrive Touring. Clienţii care optează pentru noul BMW Seria 5 Gran Turismo pot alege dintre două motoare pe benzină şi cele trei diesel.

Alte îmbunătăţiri au fost aduse gestiunii inteligente a energiei de la BMW ActiveHybrid 5. Varianta sedan full-hybrid (este posibilă propulsia integral electică) dispune de o versiune optimizată a Proactive Driving Assistant care include, printre altelele, adaptarea interacţiunii dintre motorul cu ardere internă şi electromotor.

Tehnologia şasiului – care include suspensie faţă cu două braţe triunghiulare suprapuse, punte spate integrală şi Electric Power Steering (servodirecţie electrică) cu funcţie Servotronic standard – a fost revizuită suplimentar pentru a furniza un echilibru de neegalat între performanţele sportive şi confortul călătoriei. BMW Seria 5 Touring şi BMW Seria 5 Gran Turismo dispun standard de suspensie pneumatică care include şi funcţie de autonivelare pentru puntea spate. Comutatorul Driving Experience Control de pe consola centrală este disponibil standard la toate modelele. Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor), suspensia M Sport şi sistemele Adaptive Drive şi Integral Active Steering (direcţie adaptivă integral) – fără echivalent la concurenţă – pot fi comandate ca opţiuni.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top