A opta generație a modelului BMW Seria 5 a fost lansată oficial. Noul sedan de clasă medie este disponibil atât în versiune complet electrică numit i5, dar și cu motorizări termice mild hybrid benzină și diesel.
BMW a dezvăluit astăzi noua generație Seria 5. După exemplul Seriei 7, noua generație 5 este acum disponibilă și versiune complet electrică numită BMW i5. Noul model electric în concurență directă cu Mercedes-Benz EQE și viitorul Audi A6 electric ce va fi lansat anul viitor.
Noua generație BMW Seria 5 a crescut în dimensiuni. Lungimea este acum 5060 mm, lățimea a ajuns la 1900 mm, iar înălțimea la 1515 mm. Ampatamentul a crescut și el cu 20 mm până la 2995 mm. Toate versiunile Seriei 5 vor fi produse în Germania, la uzina BMW din Dingolfing.
BMW i5
Vor fi disponibile două variante BMW i5. Prima este i5 eDrive40 cu un singur motor electric amplasat pe puntea spate. Cu 313 CP (230 kW) în modul standard sau 340 CP (250 kW) în modul Sport și 400 Nm, noul i5 eDrive40 poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 6 secunde, iar viteza maximă a fost limitată electronic la 193 km/oră. Modelul utilizează o baterie de 81.2 kWh (capacitate netă) și suportă încărcări rapide de 205 kW. Autonomia oficială variază între 477 și 582 km în funcție de stilul de condus.
A doua variantă este BMW i5 M60 xDrive. Cu două motoare electrice și tracțiune integrală, i5 M60 dispune de o putere totală de 517 CP în mod standard, putere ce poate crește la 601 CP în modul Sport. Cuplul maxim este de 820 Nm, iar accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 3,8 secunde. Viteza maximă este de 230 km/oră. Modelul folosește aceeași baterie de 81,2 kWh și promite o autonomie de 455 km.
Noul BMW i5 electric este disponibil de la lansare, primele exemplare urmând să ajungă la proprietari în octombrie. Din primăvara anului viitor în gama electrică va fi introdusă și o versiune break pentru modelul BMW i5. Tot de anul viitor vor fi lansate și versiuni plug-in hybrid pentru noua Serie 5. Acestea vor fi 530e (2.0 litri benzină, 299 CP) și 550e Xdrive (3.0 litri, șase cilindri, 489 CP).
Până atunci, în gama disponibilă la lansare sunt oferite motorizări termice pe benzină și diesel, toate susținute de sistem mild hybrid la 48V. Toate motorizările clasice sunt asociate cu o transmisie automată Steptronic cu 8 trepte.
Versiunile cu motorizări termice sunt: BMW 520i (2.0 litri turbo benzină, mild hybrid, 190 CP, 310 Nm), 520d (2.0 litri turbodiesel, mild hybrid, 197 CP, 400 Nm). Varianta diesel este disponibilă și cu tracține integrală xDrive.
În afara Europei, BWM va mai oferi și versiunile 530i (2.0 turbo benzină, mild hybrid, 258 CP) și 540i xDrive (3.0 litri turbo benzină, șase cilindri în line, mild hybrid, 381 CP).
Interior
Spre deosebire de generația anterioară, BMW a redus semnificativ numărul de butoane disponibile în cockpit. Noua Serie 5 preia ecranul curbat ce unește două display-uri de 12.3 și 14.9 inchi. Pe volan există comenzi haptice, iar BMW Interaction Bar este o echipare opțională. În ceea ce privește materialele folosite la interior, BMW spune că Seria 5 este primul model care utilizează un interior complet vegan. Pielea nu mai este de origine animală.
Designul exterior este marcat de reinterpretarea grilei frontale, încadrată de blocurile optice duble cu o semnătură luminoasă verticală.
Prețurile de pornire pentru piața din România sunt cuprinse între 58.964 euro, cu TVA, pentru BMW 520i și 99.603 euro, cu TVA, pentru BMW i5 M60 xDrive.