BMW X3, modelul care a inaugurat în 2003 segmentul SUV-urilor premium de clasă medie, a ajuns la cea de-a treia generație. Primele imagini și informații oficiale.
BMW a prezentat în premieră mondială noul BMW X3, la Spartanburg, orașul american ce găzduiește și uzina în care este produs best-seller-ul bavarez. Debutul public va avea loc în toamnă, la Frankfurt.
Designul noului BMW X3 reprezintă o evoluție și nu o revoluție din punct de vedere stilistic. Grila este acum mai mare, iar farurile full-LED (opțional) sunt din nou complet independente, fără a se mai uni cu aceasta. Proporțiile generale ale caroseriei sunt familiare, BMW păstrând aerul sportiv, dar robust, al SUV-ului care s-a vândut în peste 1,5 milioane de exemplare din 2003 până în prezent. Consolele față și spate scurte evocă distribuția perfectă a maselor pe punți: 50/50%.
Dimensiunile exterioare s-au amplificat sensibil. Lungimea, lățimea și înălțimea au crescut cu 61 mm, 17 mm și 16 mm până la 4.716 mm, 1.897 mm, respectiv 1.676 mm, iar ampatamentul este acum mai generos cu 5,4 cm, măsurând 2.864 mm. Noul BMW X3 este și cel mai aerodinamic model din segment, cu un Cx de 0,29 (înainte 0,34). Pentru pasionații de incursiuni în afara drumurilor asfaltate, BMW X3 oferă o gardă la sol generoasă de 204 mm, unghiuri de atac și degajare de 25,7, respectiv 22,6 grade. Noul SUV poate străbate vaduri de apă adânci de 500 mm.
Portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 550 și 1.600 litri, iar bancheta spate dispune de spătar cu funcție de înclinare variabilă și se pliază standard în format 40:20:40. Parbrizul este laminat standard, pentru a reduce zgomotul la rulare, BMW oferind opțional și geamuri laterale laminate. Interiorul este inspirat de cel al noii Seria 5, cu un layout al planșei de bord și un ecran tactil central de 10,2 inch similare. Opțional, X3 poate fi echipat cu instrumente de bord digitale cu diagonala de 12,3 inch, head-up display color și control prin gesturi sau voce pentru sistemul multimedia iDrive. Pasagerii din spate stau cu 20 mm mai sus, pentru o poziție mai confortabilă pe banchetă.
Platforma tehnică, CLAR (cluster architecture) este, de asemenea, complet nouă, noul X3 fiind mai ușor cu până la 55 kg decât modelul anterior. Realizată din oțeluri ultra-rezistente, cu aluminiu pentru anumite elemente ale suspensiei, capotă și uși, aceasta urmează să fie folosită și de viitorul X5. BMW oferă mai multe opțiuni pentru suspensie: suspensie M Sport (arcuri și bare stabilizatoare mai tari), Dynamic Damper Control (suspensie adaptivă), la care se adaugă frânele M Sport și direcția sport cu raport de demultiplicare variabil. Suspensiile sunt similare celor folosite și de generația anterioară: punte față cu brațe duble suprapuse și punte spate multilink cu cinci brațe.
Diametrul jantelor oscilează între 18 și 21 inch, noul X3 putând fi personalizat în trei linii distincte de echipare, cu elemente specifice de design: xLine, Luxury Line și M Sport. O opțiune interesantă este cheia inteligentă BMW Display Key, familiară de la Seria 5 și Seria 7, aceasta permițând pornirea climatizării de la distanță sau verificarea statusului mașinii și al nivelului de combustibil.
La capitolul motorizări, BMW anunță o selecție de trei unități turbo pe benzină și două diesel, cu patru și șase cilindri:
- X3 20i, 4 cilindri în linie, 1.998 cmc, 184 CP, 290 Nm, accelerație 0-100 km/h 8,3 secunde, consum mediu 7,4 l/100 km
- X3 30i, 4 cilindri în linie, 1.998 cmc, 252 CP, 350 Nm, accelerație 0-100 km/h 6,3 secunde, consum mediu 7,4 l/100 km
- X3 M40i, 6 cilindri în linie, 2.998 cmc, 360 CP, 500 Nm, accelerație 0-100 km/h 4,8 secunde, consum mediu 8,2 l/100 km
- X3 20d, 4 cilindri în linie, 1.995 cmc, 190 CP, 400 Nm, accelerație 0-100 km/h 8,0 secunde, consum mediu 5,0 l/100 km
- X3 30d, 6 cilindri în linie, 2.993 cmc, 265 CP, 620 Nm, accelerație 0-100 km/h 5,8 secunde, consum mediu 5,7 l/100 km
Ulterior, versiunile de mai sus vor fi acompaniate de un model plug-in hibrid (xDrive40e) și chiar de unul 100% electric, X3e, așteptat pe piață în 2020. În premieră absolută, toate versiunile vor fi echipate standard cu transmisia automată Steptronic cu opt trepte și tracțiune integrală inteligentă xDrive. Tot standard, BMW oferă programele de conducere reunite sub umbrela sistemului Driving Experience Control, fiind disponibile modurile Eco Pro, Comfort, Sport, Sport+ (ultimul doar pentru 30i, 30d, M40i).