Acesta este noul Bugatti Divo, mașina construită pentru viraje. Mai ușoară decât Chiron, cu o viteză maximă de 380 km/h și cu timpi impresionanți pe circuit, Divo va fi omologat pentru drumurile publice. 5 milioane de euro costă cea mai scumpă mașină de serie construită vreodată, care va fi produsă în doar 40 de unități.
Bugatti a spulberat misterul care îl înconjura pe al său Divo, hypercar-ul cu nume inspirat de pilotul francez Albert Divo, care a trecut de două ori primul linia de sosire în celebra cursă Targa Florio, la finele anilor ‘20. Mașina a fost prezentată la Concursul Eleganței de la Pebble Beach.
Bugatti Divo – Top 10 lucruri
pe care trebuie să le știi despre
cea mai scumpă mașină din lume
Un motor W16 de 8 litri, cu o putere de 1.500 de cai putere îl pune în mișcare pe noul Bugatti Divo, care este cu 35 de kilograme mai ușor decât Chiron și prezintă o forță de apăsare totală de 456 de kilograme, 90 de kilograme în plus față acesta. Un pachet aerodinamic complex îi aduce lui Divo un flux de aer optimizat.
Frânele sunt răcite prin intermediul a patru surse independente pe fiecare parte a vehiculului. Acoperișul lui Divo a fost conceput pentru a imita forma unei conducte de aer, asigurând astfel aerul necesar compartimentului motorului și jucând un rol decisiv în gestionarea temperaturii în zona respectivă.
Se apropie! Bugatti Divo se ascunde
sub prelată înainte de prezentarea oficială
Eleronul din spate acționează ca un sistem suplimentar de frânare atunci când este orientat către în față și este poziționat în diverse unghiuri, în funcție de modul de rulare selectat. Acesta măsoară 1,83 metri în lățime și este cu 23% mai lat decât la Chiron, pentru a garanta o eficiență, o frânare și o forță de apăsare mai bune. Aceasta din urmă crește și datorită difuzorului de aer din spate, redesenat, care găzduiește patru țevi de evacuare.
Profilul cursiv face mașina să arate mai lungă și mai joasă decât Chiron. Noile proporții sunt scoase în evidență de o paletă de culori interesantă. Partea superioară este vopsită în argintiu cu aspect mat. Titanium Liquid Silver este denumirea vopselei concepute anume pentru Divo. Partea inferioară primește o nuanță turcoaz, Divo Racing Blue, iar combinația îi garantează hypercar-ului exotic o imagine dinamică și atunci când stă pe loc. Farurile Led ultra-înguste, cu o deschidere de numai 35 de milimetri și stopurile cu o animație specială și 44 de elemente cu aspect tridimensional, îl fac pe Divo să arate ca un OZN.
Conceptul de la exterior a fost continuat și la interior, pentru că exoticul Divo primește aceeași schemă coloristică și materiale care sporesc senzația de dinamism. Fibră de carbon cu aspect mat, piele Alcantara și un contrast izbitor îl fac pe cel aflat la volan să intre într-o altă dimensiune. Acesta primește și un volan îmbrăcat în Alcantara și padele pe coloana de direcție.
Principalul obiectiv al inginerilor de la Bugatti a fost să îmbunătățească dinamica în viraje. Astfel că Divo este mai precis și mai agil, iar viteza maximă este limitată la 380 km/h. Spre deosebire de Chiron, noul Bugatti Divo nu primește modul Top Speed.
Direcția și suspensia au fost și ele reconfigurate pentru un comportament mai sportiv în toate cele trei moduri (EB, Autobahn și Handling). 5 milioane de euro costă noul Bugatti Divo. Doar 40 de norocoși își vor putea achiziționa cea mai scumpă mașină de serie construită până la această oră.