Noul Chevrolet Volt – Curentul Chevrolet

Chevrolet a arătat că se preocupă intens de viitorul „eco“ al modelelor sale. Ultima sa realizare, denumită Volt MPV5, folosește sistemul Voltec, deja cunoscut pentru o propulsie preponderent electrică 

Conceput ca un crossover de dimensiuni obișnuite, Volt MPV5 a fost croit pe liniile și formele deja folosite de modelul Volt, cu o ușoară creștere în dimensiuni.

Ampatamentul a fost crescut astfel cu 15mm, ajungând la 2.760 mm, caroseria alungită cu 181 mm (4.585 mm), lățită cu 73 mm (1.871 mm) și înălțată cu 182 mm (1.612 mm). Deși mai masivă, caroseria se remarcă printr-o aerodinamică îmbunătațită, la care s-a lucrat intensiv prin realizarea unei părți inferioare perfect plate și a limitării volumului de aer ce intră în compartimentul motor.

Scopul principal urmărit de aceste măsuri a fost extinderea autonomiei pe care Volt MPV5 o va realiza rulând exclusiv pe motor electric, cu scopul de a atinge astfel media de kilometri zilnică pe care o parcurge un utilizator obișnuit.

2

O baterie cu litiu în forma de T, cu capacitatea de 16 kWh asigură o autonomie surprinzătoare de peste 50 km pentru motorul electric, încărcarea sa fiind asigurată prin intermediul unui generator de putere mare, conectat la un motor termic pe benzină, de 1,4 litri, care poate mări la nevoie autonomia cu până la 482 km.

Chevrolet a arătat că se preocupă intens de viitorul „eco“ al modelelor sale. Ultima sa realizare este denumită Volt MPV5

Flexibilitatea pe care o oferă sistemul de propulsie Voltec se reflectă atât în adaptabilitatea și compatibilitatea cu mai multe tipuri de caroserii, dar și cu păstrarea în cote rezonabile a volumului destinat ocupanților și bagajelor. Chevrolet Volt MPV5 posedă astfel toate caracteristicile unui autoturism convențional, atât ca utilitate cât și ca performanțe.

Habitaclul oferă cinci locuri, toate dotările de confort cerute de un autoturism modern, dar și o flexibilitate bună a spațiului pentru bagaje, ce se poate extinde prin rabatarea banchetelor, pentru a oferi un volum de încărcare de până la 1.764 de litri. Motorul electric ce propulsează Volt MPV5 dezvoltă 150 CP și 370 Nm și poate genera viteze maxime de până la 160 km/h, tracțiunea fiind pe roțile din față.

Sistemul de frânare multidisc contribuie la un nivel de siguranță ridicat, dar mai ales la recuperarea unui părți din energia pierdută în urma frânărilor și transformarea ei în energie electrică ce va fi stocată în baterie.

3

Dezvoltat la centrul GM de cercetare din China, Volt MPV5 realizează un pas important în direcția propulsiei complet electrice

Roțile cu diametrul de 19 inch sunt echipate standard cu anvelope speciale ce asigură o rezistență minimă la înaintare pentru minimizarea efortului pe care motorul electric va trebui să-l realizeze la fiecare deplasare.

Conceput pentru a rula preponderent electric, motorul termic fiind doar pentru extinderea autonomiei și evitarea situațiilor de „pană de curent“, Volt MPV5 include și un sistem propriu de încărcare de la rețeaua electrică, ce necesită pentru un ciclu de încărcare complet un timp de 4 ore de la o rețea de 220 V și până la 8 ore în cazul unei rețele de 110 V.

Dezvoltat la centrul GM de cercetare din China, Volt MPV5 realizează un pas important în direcția propulsiei complet electrice, rezultatul studiilor în domeniul stocării de energie și al tehnologiilor hibride fiind evident.

Autonomia mare obținută practic făra emisii poluante face din Volt MPV5 un performer al clasei, ce va pune în umbră odată cu lansarea pe piață programată în 2011, multe din modelele hibrid existente acum pe piață.

4

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top