Mercedes-Benz România, în colaborarea cu Autoklass, a inaugurat noul concept de showroom MAR20X axat pe viziunea companiei germane de a plasa clienții în centrul activității. Noul model de retail va fi extins în 10 locații din România în 2023.
Mercedes-Benz România a inaugurat la București primul showroom dezvoltat sub conceptul MAR20X. Acesta este showroom-ul Autoklass Pipera care a trecut printr-un amplu proces de renovare și reorganizare a modelului de retail. După o investiție de 1,5 milioane euro, noul showroom Autoklass Pipera vine cu o nouă experiență de brand aliniată la conceptul de lux modern promis de Mercedes-Benz.
Conceptul MAR20X pentru showroom-ul Mercedes-Benz
Noul concept de showroom este mai aerisit, cu cu aer mai primitor, fiind gândit ca un loc optim pentru interacțiunea cu produsele mărcii Mercedes-Benz. În noul showroom au fost integrate elemente media, fiind prezente numeroase ecrane unde clienții pot primi informații despre produse. Nu mai există birouri dedicate pentru consultanții de vânzări, alegerea locului fiind flexibilă în funcție de serviciul oferit: consultanță pentru vânzare sau servicii pentru clienți, în funcție de nevoile acestora.
Consultanții au parte de un rol mai bine definit, pentru a lua în calcul particularitățile fiecărui client. Aceștia au parte de un spațiu comun, fără locuri predefinite și restricții, pentru a se adapta noului flux de interacțiune cu clienții. La intrare, fiecare client este întâmpinat de un Star Assistant care are rolul de a-l pune în legătură cu consultantul potrivit.
Funcționalitățile principale ale zonelor de contact cu clienții în noul tip de showroom sunt organizate pe mai multe puncte de contact. Acestea sunt, la rândul lor, împărțite în mai multe tipuri de activități:
- Zona de primire a clienților: loc de primire și de așteptare până la începerea discuțiilor cu specialistul în consultanță, dar și de consultanță preliminară într-o zonă publică. Zona dispune de locuri de așteptare, recepție, o zonă de lucru și opțiuni pentru copii.
- Zona de consultanță pentru produse și servicii: locuri dedicate pentru discuțiile particulare cu fiecare client, pentru prezentarea elementelor de personalizare. Zona dispune de arii semi-publice sau complet private, echipate cu soluțiile digitale aferente.
- Zona de expunere a vehiculelor: dedicată procesului de consultanță care implică prezentarea propriu-zisă a produselor, fără a se intercala cu alte zone de lucru sau de marketing. Fiecare vehicul expus are o zonă dedicată de 34 metri pătrați, iar zona este completată de un ecran media principal.
- Zona de predare a vehiculelor: o experiență completată de elemente media pentru vehiculele noi, rulate sau de test drive. Fiecare client primește explicații cu privire la produsul predat, într-o atmosferă personală și personalizată.
- Zona de magazin: dedicată prezentării accesoriilor tehnice, a jantelor și a pieselor. Zona este completată de gondole și vitrine dedicate.
- Zona de service lobby: pentru o recepție mai ușoară și mai primitoare a clienților care accesează service-ul locației.
Autoklass Pipera este primul showroom care implementează noul concept. Grupul AutoKlass mai deține încă alte șase locații în România și un showroom dedicat vânzărilor de automobile rulate.