Noul Hyundai i30, ajuns la cea de-a treia generație, a fost prezentat oficial în avanpremiera Salonului auto de la Paris, din aceasta toamnă (1-16 octombrie).
Desenat, proiectat și fabricat în Europa, noul i30 se distanțează de precedesorul său la capitolul dimensiuni, fiind mai mare și mai aerodinamic: lungime 4.340 mm (+40 mm), lățime 1.795 mm (+15 mm), înălțime 1.455 mm (-15 mm), ampatament 2.650 mm, Cx 0,30.
Designul evocă limbajul Fluidic Scuplture 2.0, elemente distinctive fiind grila puternic evazată Cascade, încadrată de faruri filiforme, cu tehnologie LED (opțională, standard halogen). Stopurile supradimesionate, dispuse în plan orizontal imprimă un aer de soliditate posteriorului, ce face o ușoară notă discordantă cu agresivitatea părții frontale. Din profil se remarcă suprafața vitrată generoasă și linia mediană bine conturată.
Șasiul este construit din oțel ultra-rezistent în proporție de 53%, ceea ce se traduce printr-o rigiditate torsională cu 20% mai ridicată și o greutate redusă cu 28 kg. Suspensia spate este independentă, de tip multilink, noul Hyundai i30 putând fi specificat cu jante de 15, 16 sau 17 inch. Direcția este asistată 100% electric.
La interior, sunt disponibile trei ambianțe cromatice și spațiu amplu pentru cinci pasageri. Portbagajul are un volum cuprins între 395 și 1.301 litri. Sistemul multimedia este complet nou, opțional fiind oferit un touchscreen color cu navigație și diagonala de 8 inch, montat în partea superioară a consolei centrale, independent de aceasta – în stilul BMW sau Mazda. Standard se oferă un ecran monocrom de 5 inch. Instrumentele de bord sunt analogice.
Noua gamă de motorizări oferită în compania lui i30 este compusă din trei propulsoare pe benzină (un motor aspirat de 1,4 litri și 100 CP, un turbo cu trei cilindri de 1 litru și 120 CP/170 Nm, un turbo de 1,4 litri cu patru cilindri și 140 CP/242 Nm) și trei diesel, toate cu cilindreea de 1,6 litri și trei trepte de putere: 95, 110 și 136 CP. Echiparea de serie include o cutie manuală cu șase trepte, indiferent de versiune. Micul turbo de 1 litru și dieselurile de 110 și 136 CP pot fi, de asemenea, combinate cu transmisia automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte, dezvoltată in-house de Hyundai.
În 2017, la vârful gamei își va face apariția modelul de înaltă performanță N, primul exponent al noii sub-divizii sportive a casei coreene, animat de un turbo de litri și 260 CP, alimentat cu benzină.