Noul Hyundai i30 N acum cu 280CP și transmisie cu 8 trepte N DCT

Hyundai i30 N DCT

Noul i30 N beneficiază acum de un design modificat și de un tren de rulare actualizat. La fel ca și versiunea anterioară, autovehiculul este disponibil în variantele hatchback și fastback.

Foto: Hyundai

Noul Hyundai i30 N – primul model al diviziei de performanta Hyundai N – lansat în 2017a fost vândut pe piața europeană in peste  25.000 de exemplare.

Hyundai i30 N DCT

Design exterior mai eficient

Principala modificare se remarcă la designul grilei frontale de mari dimensiuni, dar și la jante, care au fost personalizate cu sigla N.

Designul de tip „fagure” specific grilei – inspirat din domeniul aeronautic – a fost optimizat pentru a asigura o răcire mai eficientă a motorului.

Printre elementele de design actualizate se numară și farurile cu LED (DRL) în forma literei „V”. Parașocul frontal a fost redesnat și încorporează deflectoarele aerodinamice laterale specifice și noile prize de aer, care îmbunătățesc semnificativ fluxul de aer și reduc turbulențele în pasajele rotilor.

Hyundai i30 N DCT

Un spate mai „sportiv”

Versiunea hatchback dispune de un design revizuit pentru partea din spate. Sportivitatea este  accentuată de noua bară de protectie, de lămpile care includ LED-uri cu o formă nouă, de evacuarea dublă și de spoilerul aerodinamic cu stop de formă triunghiulară.

Noul i30 N este disponibil în sapte culori exterioare, printre care Performance Blue, specifică modelelor Hyundai N.

Hyundai i30 N DCT

Pachetul „Performance” pentru amatorii de senzații tari

Standard noul i30 N dispune de jante din aliaj de 18 inchi.

Pachetul „Performance” include anvelope de înaltă performanță special realizate pentru i30 N și noile jante forjate din aliaj de 19 inchi, cu cinci spițe duble, mai ușoare cu 14,4 kg.

Hyundai i30 N DCT

Interior – sportiv

Instrumentarul de bord integrează afisajul LED, care indică modificările turației în functie de performanță, oferind detalii despre variațiile temperaturii uleiului de motor.

Noul model dispune, de asemenea, de volan și de scaune față încălzite, dar și de pedale cu inserții metalice. Pentru tapiterie, clientii pot alege intre material textil sau piele de culoare neagră.

i30 N este echipat, in premiera, cu scaune „N” pentru pasagerii din față (disponibile opțional), care sunt cu 2,2 kg mai ușoare decât versiunile standard și oferă un suport lateral mai bun.

Acestea sunt tapițate cu piele și cu material „Alcantara” și sunt personalizate cu inserții în nuanta Performance Blue, respectiv cu sigla N pe tetieră.

Hyundai i30 N DCT

Propulsor actualizat

Noul i30 N este echipat cu un motor turbo de 2,0 litri, cuplat la o transmisie manuala cu 6 trepte (6 MT) sau, in premieră, la o transmisie cu 8 trepte si dublu ambreiaj umed (N DCT).

În varianta standard, noul i30 N cu 6 MT dezvoltă o putere maximă de 250 CP și un cuplu maxim de 353 Nm.

În cazul echiparii „Performance” (opțional), motorul dezvoltă 280 CP și este disponibil cu cutia 6MT sau N DCT. Cuplul maxim al acestei versiuni a crescut cu 39 Nm, ajungând la 392 Nm.

Motorizarea de 280 CP oferă o curbă de cuplu aplatizată, care asigură accelerații îmbunătățite, pentru experiențe sportive atât în utilizarea de zi cu zi, cât și pe circuit.

Hyundai i30 N DCT

Cuplul motor al modelul i30 N atinge valoarea maxima intre 1.950 si 4.600 rpm, iar puterea maxima este obtinuta la 5.200 rpm.

Noul i30 N cu pachet Performance poate accelera de la 0 la 100 km in 5,9 s (cu 0,2 s mai rapid față de modelul anterior). Pentru ambele niveluri de echipare viteza maximă este de 250 km/ h.

Transmisia N DCT cu 8 trepte

i 30 N beneficiază de o nouă transmisie cu dublu ambreiaj, proiectata pentru a îmbina confortul unei transmisii automate cu plăcerea utilizării unei transmisii manuale.

Pentru un sunet de raliu

Șoferul poate selecta modul manual pentru a schimba vitezele cu ajutorul padelelor de pe volan sau prin schimbătorul de viteze.

Padelele permit utilizatorului să schimbe vitezele fără a lua mâinile de pe volan.

În cazul in care conducătorul auto decide sa utilizeze schimbatorul de viteze, acesta dispune de un mod de funcționare tipic sportiv pentru schimbarea rapidaăa treptelor de viteză.

Hyundai i30 N DCT

N DCT dispune de trei funcții noi N:

N Grin Shift (NGS) eliberează puterea maxima a motorului si a transmisiei timp de 20 de secunde. Prin accesarea unui buton disponibil pe volan, pe instrumentarul de bord este disponibil un cronometru care indică timpul ramas până la dezactivarea acestei funcții.

N Power Shift (NPS) se activează dacă pedala de accelerație este apăsata mai mult de 90%, pentru a anula orice reducere a cuplului motor, prin schimbarea într-o treapta inferioară și prin maximizarea puterii transmise la roți.

Noul Hyundai Tucson: informații și fotografii oficiale

N Track Sense Shift (NTS) recunoaște condițiile de deplasare optime pentru un condus sportiv (de exemplu, pe circuit) și se activează automat. Prin selectarea treptei de viteză și a momentului de schimbare potrivite, asigură performanțe optime, pe care numai un pilot profesionist le poate obține.

La fel ca in cazul versiunii anterioare, sistemul de comanda N Grin ofera clientilor optiunea de a alege intre cinci moduri de condus distincte: Eco, Normal, Sport, N si N Custom.

Hyundai i30 N DCT

Modurile de condus modifică setările motorului, ale suspensiei, ale controlului electronic al stabilității (ESC), ale diferentialului cu patinare limitată controlat electronic, ale sunetului de evacuare, ale direcției și ale transmisiei, pentru a le optimiza în funcție de condițiile de deplasare.

În modul N Custom conducatorii auto pot selecta setările Eco, Normal, Sport si Sport+, pentru fiecare componentă, in funcție de preferințe și de condițiile de deplasare.

Hyundai i30 N DCT

Sportiv, dar mai sigur

Noul i30 N include mai multe sisteme de siguranță activă și de asistență din gama Hyundai SmartSense:

  • Sistemul de asistență la coliziunile frontale (FCA), dispune acum de funcția pentru detectarea pietonilor (FCA-P).
  • Sistemul de asistență la menținerea benzii de rulare (LFA) corectează automat direcția autovehiculului.
  • Versiunea hatchback a noului i30 N cu N DCT este echipată cu sistemul de monitorizare a unghiului mort (BCA-R). Acesta poate activa frânele pentru a preveni o coliziune în momentul schimbării benzii.
  • Sistemul de asistență pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea în marsarier (RCCA). Disponibil și pentru versiunea hatchback cu N DCT, avertizează conducatorul auto în cazul în care există un risc de coliziune în timpul deplasării in marșarier și acționează frânele.

Kia Stinger facelift – avem specificațiile pentru Europa

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top