Noul Hyundai Ioniq vine cu o baterie cu o capacitate mai mare, autonomie mai mare și noi funcții de conectivitate. Apar și o serie de design. Peste 60.000 de uități Ioniq au fost livrate din momentul lansării modelului pe piață, în 2016.
Hyundai Ioniq, prima mașină din lume cu trei sisteme de propulsie electricate diferite, primește acum o baterie cu o capacitate de 38,3 kWh, care îi asigură o autonomie de 294 de kilometri conform noului standard WLTP. Această baterie o înlocuiește pe cea veche de 28 kWh.
Configurația standard include un încărcător acum de 7,2 kW, în locul celui de 6,6 kW. Odată cuplat la o stație de încărcare rapidă de 100 kW, Ioniq se încarcă până la 8% în 54 de minute.
Modele electrice disponibile prin Rabla Plus și autonomiile lor reale
Motorul electric dezvoltă 136 de cai putere și un cuplu de 295 Nm. Ioniq Hybird și Ioniq Plug-in vin cu motorul Kappa 1.6 GDI cu patru cilindri, care dezvoltă 105 cai putere și un cuplu de 147 Nm. Motorul electric de la Ioniq Hybrid adaugă sistemului 43,5 cai putere și un cuplu de 170 Nm, iar bateria sa are o capacitate de 1,56 kWh și este poziționată sub banchetă. Versiunea plug-in hybrid vine cu un motor care dezvoltă 60,5 cai putere și un cuplu de 170 Nm și o baterie litiu-ion-polimer de 8,9 kWh. Ioniq Hybrid poate rula cu emisii zero la viteze de până la 120 km/h. autonomia versiunii hibrid este de 52 de kilometri.
Apare la bord conexiune Blue Link. O aplicație le permite șoferilor să închidă și să deschidă mașina, iar funcția Car Finder activează claxonul și aprinde farurile pentru a-l ajuta pe posesor să-și găsească mai ușor automobilul. Blue Link îi permite acestuia și monitorizarea statusului batriei, dar și programarea încărcării.
Ioniq primește și funcția eCall de apelare a serviciului de urgență, care se apelează automat atunci când airbag-urile se declanșează. Un centru de urgență primește informații referitoare la ora accidentului, locația, direcția de deplasare și date preluate de la senzorii de impact.
Sistemul Audio Video Navigation, cu ecran tactil de 10,25 inci, este opțional. Apar în cabina noului Ioniq finisaje și piele în patru culori noi (Black, Gray, Red Umber – exclusiv pentru versiunile hibrid și plug-in hybrid și Electric Shadow – exclusiv pentru versiunea electrică).
Hyundai a redesenat consola centrală, care prezintă acum finisaje negre lucioase. Apar acolo butoane tactile pentru controlul încălzirii, ventilației și aerului condiționat. Ioniq Electric primește standard ecran LCD de 7 inci, care este opțional pentru versiunea plug-in hybrid.
Cele trei versiuni primesc o parte frontală cu look nou, iar blocurile optice cu lumini de zi LED și stopuri LED primesc o semnătură luminoasă nouă.
Noi jante sunt disponibile în gamă, cu dimensiuni între 15 și 17 inci.
Noul Ioniq poate fi comandat într-una dintre cele nouă nuanțe disponibile. Patru dintre ele sunt noi: Fluidic Metal, Electric Shadow, Liquid Sand și Typhoon Silver.
Modelul este echipat cu sisteme active de siguranță SmartSense și sisteme de asistență de ultimă oră. Se regăsesc pe listă avertizarea la coliziune frontală, asistență pentru evitarea unei coliziuni cu funcție de detectare a pietonilor și a bicicliștilor, pe lângă Lane Keeping Assist și High Beam Assist, oferite standard. Opțional, poate fi comandată și funcția Lane Following Assist, care menține mașina în mijlocul benzii de circulație. Intelligent Speed Limit Warning indetifică indicatoarele rutiere cu ajutorul camerei frontale și a informațiilor furnizate de sistemul de navigație.
Grație funcțiilor Smart Cruise Control cu funcție Stop&Go și Leading Vehicle Departure Alert, noul Hyundai Ioniq poate menține o distanță prestabilită față de mașina din față, poate opri și poate reporni în funcție de condițiile de trafic.
Noile Ioniq Plug-in și Hybrid sunt dotate cu Eco-Driving Assist System (Eco DAS) cu funcție de Coasting, ce poate fi activată la viteze între 40 și 160 km/h, în modul Eco, pentru eficientizarea consumului de combustibil.
Ca și e-Kona, prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Geneva, Ioniq Electric primește posibilitatea de frânare prin apăsarea prelungită a padelei stângi, fără a fi nevoie de aplicarea frânării cu ajutorul pedalei de frână. Apare și un nou mod de rulare, Eco+, pentru versiunea electrică, pe lângă cele deja existente, Eco, Comfort și Sport.
Noul IONIQ Hybrid și Plug-in vor putea fi comandate începând cu luna iulie a acestui an. Din septembrie, va fi disponibilă și versiunea electrică.