Noul Lamborghini Aventador SVJ – Informații și fotografii oficiale. Noul hypercar al casei italiene va fi limitat la doar 900 de untiăți. Mașina a obținut deja recordul de viteză pe circuitul de la Nurbugring.
Cea mai rapidă mașină de serie la Nurburgring, cu 6 minute 44.97 secunde, noul Lamborghini Aventador SVJ este pus în mișcare de un motor V12 aspirat cu 770 de cai putere la 8.500 rpm și un cuplu de 720 Nm la 6.750 rpm. Este cel mai puternic vehicul de serie cu motor V12. Mașina cu o greutate de numai 1.525 de kilograme primește tracțiune integrală și direcție integrală și încorporează materiale ușoare și soluții folosite de bolizii de curse, cum ar fi sistemul aerodinamic ALA 2.0.
De numai 2,8 secunde are nevoie Aventador SVJ pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, în drumul său spre viteza maximă de 350 km/h. În 8,6 secunde atinge 200 km/h, iar distanța de frânare de la 100 km/h este de 30 de metri.
Lamborghini Aventador Superveloce Jota va primi și o ediție speicală, SVJ 63, limitată la numai 63 de unități. Aceasta este prezentată în premieră la Concursul Eleganței de la Pebble Beach, ca un omagiu adus companiei înființate în 1963.
Față de Aventador S, SVJ primește și tehnologia de aerodinamică (Aerodianmica Lamborghini Attiva ALA 2.0) pentru un flux de aer superior și pentru o forță de apăsare cu 70% mai față de cea de la SV. Sistemul a debutat odată cu apariția lui Huracan Performante și a fost optimizat pentru SVJ. ALA 2.0 are la bază senzori care controlează sistemul electronic la mașinii în timp real, iar flapsurile ALA sunt acționate în mai puțin de 500 de milisecunde pentru a oferi rapid cele mai bune setări în funcție de condițiile de rulare, în linie dreaptă, în viraje sau la frânare.
Designul ultra-agresiv al modelului este inspirat de aeronautică, iar eleronul spate a fost conceput pentru eficientizarea aerodinamicii. Sistemul de evacuare, mai ușor și cu aspect brut, seamănă însă cu ceea ce regăsim la motocicletele extreme.
Capota posterioară care acoperă motorul este realizată din fibră de carbon și poate fi îndepărtată prin deschiderea unor clapete, un sistem inspirat de sporturile cu motor.
Noul Lamborghini Aventador SVJ prezintă o bară stabilizatoare cu 50% mai rigidă ca la SV și o forță de amortizare cu 15% mai mare. Suspensia Lamborghini Magneto Rheological Suspension (LMS) a fost recalibrată pentru a îmbunătăți controlul, la fel și direcția Lamborghini Dynamic Steerin (LDS).
Sistemul de tracțiune integrală distribuie cuplul pentru a maximiza tracțiunea și agilitatea. Un plus de cuplu de 3% față de Aventador SV este transmis acum către puntea spate.
Lamborghini Aventador SVJ poartă standard avenlope noi Pirelli P Zero Corsa, iar penurile Pirelli P Zero Trofeo R sunt disponibile opțional.
Trei moduri de rulare sunt disponibile pentru viitorul șofer de SVJ: Strada, Sport și Corsa, în timp ce programul EGO îi permite acestuia să-și personalizeze setările. Instrumentarul de bord digital prezintă grafică Kombi și prezintă în timp real datele funcțiilor ALA. Sistemul multimedia poate fi controlat și vocal.
Lamborghini Aventador SVJ a ajuns pe internet
înaintea prezentării oficiale
Sistemul de telemetrie Lamborghini este oferit opțional pentru înregistrarea timpilor și performanțelor pe circuit.
Primii clienți își vor primi mașinile la începutul anului viitor. În Europa, noul Lamborghini Aventador SVJ vine cu un preț de pornire de 349.116 euro fără taxe.