Acesta este noul Lotus Evija, cel mai puternic hypercar de serie din lume. Patru motoare electrice îi asigură 2.000 de cai putere și 1.700 Nm.
Cu o structură monococă din fibră de carbon și cu un design ultra aerodinamic, noul Lotus Evija va renunța la oglinzile convenționale în favoarea unor camere video, pentru a reduce rezistența la înaintare, dar și la mânerele clasice, în locul cărora vor apărea unele escamotabile.
Constructorul britanic deținut în proporție de 51% de Geely, își echipează mașina cu faruri cu laser, iar la capătul opus apare un eleron activ, care optimizează fluxul de aer.
Șoferul de Evija va lua loc în scaune din fibră de carbon îmbrăcate în alcantara, va primi informațiile referitoare la rulare pe un instrumentar de bord complet digital și va conduce cu ajutorul unui volan inspirat din motorsport. Pentru a sublinia natura sportivă, Lotus oferă și centuri în cinci puncte. În consola centrală apar butoane tactile, dar și un controller pentru alegerea unuia dintre modurile de rulare Range, City, Tour, Sport și Track.
1.690 de kilograme cântărește hypercarul cu patru motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată, fiind cel mai ușor hypercar electric din istorie. Mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3 secunde și are nevoie de 9 secunde pentru a ajunge la 300 km/h, în drumul său spre viteza maximă de 320 km/h.
O baterie cu o capacitate de 70 kWh îi va asigura o autonomie de 400 de kilometri, conform standardului WLTP. Unitatea se va putea încărca și la viitoarele sisteme de încărcare de 800 kW. Până atunci însă, bateria va ajunge la 80% în doar 12%, odată cuplată la o priză de 350 kWh și în 18 minute până la 100%.
Noul Lotus Evija va fi produs în ediție super limitată. Doar 130 de norocoși vor putea comanda unul, iar listele de comenzi sunt deja deschise. 1,7 milioane de lire sterline (aproximativ 1,9 milioane de euro) costă hypercarul electric, iar clienții trebuie să depună un depozit de 250.000 de lire sterline (aproximativ 276.500 de euro), atunci când fac rezervarea. Producția va demara anul viitor la uzina din Hethel, Regatul Unit.