De luni de zile ne amăgește Renault cu imaginea camuflată a noului Megane RS. Sportiva franceză a fost, în sfârșit, dezvăluită, la Salonul Auto de la Frankfurt. RS-ul de la Renault vine cu sistem 4CONTROL și cu un motor nou, un design optimizat în numele aerodinamicii și o culoare nou-nouță.
Cu tehnologie preluată din sporturile cu motor, Renault Megane RS, aflat la a treia generație, a urcat pe scena salonului de la Frankfurt. Mașina vine acum cu un motor turbo nou cu injecție directă, de 1.8 litri cu 4 cilindri, care dezvoltă o putere maximă de 280 CP la 6.000 rpm și un cuplu maxim de 390 Nm. Sunt cifre care o propulsează printre cele mai tari mașini din clasa sa. Noul Megane RS este dotat cu sistem 4CONTROL și direcție integrală care le asigură versiunilor Sport și Cup o agilitate incredibilă și stabilitate în viraje, la viteze mari.
“Performanța este motivul principal pentru care clienții noștri aleg Megane RS, iar noul model duce designul și tehnologia la un nivel de la care poate oferi o plăcere excepțională la volan. Intenția noastră este ca mașina să devină un standard în clasa sa”, susține Patrice Ratti, director general la Renault Sport Cars.
Versiunea Cup este echipată cu limitator diferențial Torsen de alunecare limitată pentru o tracțiune superioară și pentru abordarea virajelor cu viteze mai mari. În premieră, Megane RS va fi disponibil cu două versiuni de transmisie: o cutie manuală cu șase trepte și o cutie automată EDC cu șase rapoarte, dublu ambreiaj și padele pentru schimbarea treptelor montate pe volan.
RS oferă acum și un mod nou, “Expert”, care le permite utilizatorilor să folosească o cameră pentru filmarea călătoriei, să vizioneze filmarea, să analizeze datele pe care le poate post apoi pe rețelele de socializare.
Noul Megane sportiv este acum mai lat, prezintă un ampatament mai mare și aleargă pe jante de 18 și 19 inch. O priză mai mare de aer permite un flux de aer superior pentru o răcire mai eficientă, iar spoiler-ul spate a fost redesenat.
Designul noului model preia numeroase elemnente de la mașinile produse de companie pentru motorsport, incluzând aici un difuzor spate și o grilă de tip fagure de miere cu aspect tridimensional, revizuită chiar de divizia Renault Sport. Tehnologia patentată de francezi RS Vision asigură un nivel de vizibilitate fără precedent în acest segment.
Este prima mașină de serie care prezintă noua siglă Renault Sport, tipică diviziilor Renault Sport Racing și Renault Sport Cars. Începând din această toamnă, este disponibilă și o culoare nouă, Tonic Orange.
Francezii au acordat o atenție deosebită interiorului, care vine cu scaune cu tetiere integrate, într-o nuanță gri din textil sau tapițerie Alcantara, cu logo-ul RS.
Ca și celelalte modele ale gamei Megane, noul RS este echipat cu sistemul MULTI-SENSE, care oferă șoferilor posibilitatea de a alege unul dintre cele cinci moduri de rulare disponibile: Comfort, Normal, Sport, Race și Perso. O serie de sisteme de asistență pot fi a activate și dezactivate prin intermediul R-LINK 2.
Noul Renault Megane RS va putea fi comandat începând cu luna decembrie. Renault Sport va adăuga o versiune Trophy cu 300 de cai putere la sfârșitul lui 2018.