A treia generație a hatchbackului MG3 aduce tehnologia Hybrid+ și un nivel ridicat de echipare.
Pentru prima dată, MG3 va fi disponibil pentru cumpărătorii din toată Europa, anterior fiind oferit doar în Marea Britanie. La debut, pe Bătrânul Continent vor fi disponibile trei versiuni, toate având în comun noul sistem de propulsie Hybrid+. Acest sistem hibrid a presupus montarea unei baterii mai mari și a unui motor electric mai puternic, stabilind noi standarde în segment.
Noul hatchback de segment B este mai spațios decât cel anterior, dar păstrează amprenta compactă care a făcut din MG3 un model foarte apreciat în Marea Britanie, în special de către cei care parcurg în principal trasee urbane. Cu un nivel ridicat de echipare și spațiu interior amplu, MG3 Hybrid+ oferă atât practicitate, cât și eficiență. Iar garanția standard de 7 ani/150.000 km este și ea atractivă.
Motorizare eficientă
Propulsia MG Hybrid+ și-a făcut debutul la noul MG3, fiind primul sistem hibrid convențional, non-plug-in, montat într-un model MG. În ciuda faptului că se concentrează asupra eficienței, tehnologia electrificată oferă și performanțe excelente. MG Hybrid+ face ca MG3 să fie hibridul de segment B cu cea mai rapidă accelerație din clasă, sprintul 0–100 km/h realizându-se în 8,0 secunde – spre comparație, un Yaris cu transmisie CVT are nevoie de 9,2. Iar accelerația până la viteze de autostradă – de la 80 la 120 km/h – este la fel de bună, în doar 5,0 secunde. Viteza maximă care poate fi atinsă este de 170 km/h.
Noul MG3 dispune de un motor pe benzină, de 1,5 litri și 75 kW (102 CP), care funcționează în ciclul Atkinson și are o eficiență termică de 41%, de unul electric de 100 kW (136 CP), precum și de un propulsor/generator, ceea ce oferă o mare varietate de moduri de funcționare a grupului motopropulsor. Motorul este conectat la o cutie automată cu trei trepte, care permite o accelerație rapidă, cu schimbări fluide ale rapoartelor. Șoferii au de ales între trei moduri de condus: Eco, Standard și Sport. Producând o putere combinată de 143 kW, MG3 Hybrid+ are un consum de 4,4 l/100 km și emisii de 100 g CO2/km. La asta contribuie și bateria de 1,83 kWh, care ajută mașina să aibă o autonomie extinsă de rulare exclusiv electrică.
Manevrabilitate dinamică
Noul MG3 permite o conducere dinamică și oferă un nivel ridicat de confort, inginerii MG din Europa și China colaborând pentru ajustarea șasiului și suspensiei pentru diferite piețe.
Cu proporții compacte (lungime de 4,11 metri, lățime de 1,79 și înălțime de 1,5) și o configurație care favorizează agilitatea, MG3 beneficiază de pe urma utilizării unor noi componente cu rigiditate foarte mare ale șasiului, în timp ce elemente ale suspensiei au fost proiectate pentru reducerea masei și îmbunătățirea aderenței.
Pe lângă faptul că oferă o configurație ideal echilibrată între confort și dinamism, mulțumită în parte noului sistem de propulsie hibrid cu capacitatea de a funcționa cu energie electrică perioade scurte de timp, noul MG3 oferă noi niveluri de rafinament și eliminare a zgomotului. Inginerii s-au concentrat asupra suporturilor motorului și suspensiei, a materialelor fonoabsorbante și a designului transmisiei pentru a reduce zgomotul, vibrațiile și duritatea funcționării.
Tehnologie și dotări
Pentru Europa, noul MG3 are trei niveluri de echipare, Standard, Comfort și Luxury, fiecare remarcându-se prin tehnologia și dotările standard oferite.
În habitaclu, șoferii au la dispoziție un ecran digital de 7 inchi pentru instrumentele de bord, precum și un display central de 10,25 pentru infotainment. Grafica și capacitatea de reacție a celor două ecrane plutitoare au fost îmbunătățite, iar pe consola centrală a fost păstrată o serie de butoane pentru a maximiza siguranța și confortul în timpul condusului.
Navigația prin satelit este dotare standard, la fel ca și integrarea smartphone-urilor prin Apple CarPlay/Android Auto. Iar MG iSMART oferă niveluri de conectivitate și caracteristici asociate mai degrabă cu modelele premium.
Printre alte dotări se numără aerul condiționat, sistemul audio cu șase difuzoare și conexiune Bluetooth, patru porturi USB, precum și senzori și o cameră video pentru parcare cu spatele. Nivelurile superioare de echipare adaugă tapițerie stil piele, acces fără cheie, scaune frontale și volan încălzite și cameră de luat vederi la 360 de grade.
De asemenea, MG3 beneficiază de cele mai recente sisteme de asistență a șoferului (ADAS). Siguranța este asigurată de tehnologia MG Pilot, care include asistență la menținerea benzii de rulare cu avertizare la părăsirea benzii, control adaptiv al vitezei de croazieră, avertizare la coliziune frontală și asistență la blocaje în trafic.
Aspect contemporan
Noul MG3 este mai lung și mai lat decât modelul pe care îl înlocuiește, eliberând mai mult spațiu interior pentru ocupanți și oferind cel mai mare portbagaj, de 293 de litri, din clasa hibrizilor de segment B.
Proiectat în studioul MG din Shanghai, noul MG3 are o serie de elemente stilistice dintre care se poate alege, inclusiv jante din aliaj, faruri cu leduri și o nouă paletă de culori. Pentru cumpărătorii europeni sunt disponibile șapte nuanțe: Pebble Black, Dover White, Cosmic Silver, Cosmic Silver, Pastel Yellow, Diamond Red, Hampstead Grey și Como Blue.
Pe piața din România, noul MG3 va fi disponibil din această vară. Prețurile nu au fost comunicate deocamdată.