Noul MINI Cooper electric redefinește mobilitatea urbană cu emisii zero. MINI Cooper SE vine cu 184 de cai putere și flerul tipic brand-ului care aniversează, anul acesta, 60 de ani de existență.
Noul MINI Cooper electric, pe care l-am văzut recent într-o serie de teasere video, promite o autonomie între 235 și 270 de kilometri. O baterie litiu-ion cu o capacitate de 32,6 kWh, amplasată sub podea, poate fi încărcată în 35 de minute până la 80% cu 50 kW. De două ore și jumătate are nevoie pentru a se încărca cu o capacitate maximă de 11 kW până la 80% și de trei ore și jumătate până la 100%. “Charged with passion” (“Încărcat cu pasiune”) este motto-ul noului model.
MINI Cooper SE preia designul cu personalitate al modelului cu propulsie convențională, păstrează proporțiile acestuia, fără să se distanțeze prea mult de conceptul prezentat în 2017 la Frankfurt. Mașina primește elemente de culoare galbenă pe aripi, pe carcasele oglinzilor și pe jantele MINI Electric Corona Spoke în două tonuri, cu design asimetric, de 17 inci (opționale), pe care cel care a desenat mașina le numește “nice fancy sneakers”. Apare și o priză de încărcare stilizată în portul de încărcare aflat pe aripa spate. Grila închisă, care prezintă, de asemenea și este flancată de faruri LED oferite standard, logo-ul tipic versiunii electrice, și absența evacuărilor în partea din spate îi confirmă natura eco.
Pentru a avertiza pietonii atunci când rulează cu viteză mică, mașina electrică este echipată cu un sistem care produce zgomot emis prin intermediul difuzoarelor.
Noul MINI cu emisii zero ajunge beneficiază de aportul a 184 de cai putere și 270 Nm, cuplu disponibil încă de la demaraj, o caracteristică tipică modelelor electrice. Sunt cifre care îi asigură un sprint de la 0 la 60 km/h în 3,9 secunde și de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde. Viteza maximă a mașinii de oraș este limitată electronic la 150 km/h.
Șoferul poate selecta unul dintre modurile disponibile: MID, SPORT, GREEN și GREEN+, aceasta din urmă fiind cel mai eficient. În GREEN+, funcţiile de confort precum încălzirea, aerul condiţionat şi încălzirea scaunelor sunt limitate sau dezactivate pentru a creşte autonomia automobilului.
MINI oferă și “one pedal feel” (controlul cu o singură pedală). Automobilul poate decelera atunci când cel aflat la volan ridică piciorul de pe accelerație, fără a fi nevoit să apese pedala de frână. Motorul electric funcționează astfel ca un generator, care transformă energia cinetică în energie electrică.
Noul MINI Cooper SE este primul model pur electric al BMW Group în care conducătorul poate influenţa gradul de eficienţă a recuperării energiei. Acesta poate alege, prin intermediul comutatorului aflat în stânga unităţii start/stop, un mod intens sau unul redus de recuperare. Nivelul ridicat este inclus automat în setarea standard, la pornirea motorului.
Un plus de dinamică este asigurat și de centrul de greutate mai coborât cu cel puţin 30 de milimetri faţă de MINI Cooper S.
MINI vine standard cu instrumentar de bord digital de 5,5 inci, care arată informațiile relevante, inclusiv dacă vehiculul este conectat la o sursă de energie și timpul necesar pentru încărcare, schimbându-și culoarea de la portocaliu la verde în funcție de nivelul de încărcare.
Tot standard sunt și sistemul de navigație, cu ecran de 6,5 inci în versiunea de bază. Opțional, Connected Navigation Plus este redat pe ecranul de 8,8 inci. Tot opțională este și funcția de încăcare prin inducție.
Viitorul posesor de MINI SE poate alege unul dintre cele trei pachete de interior disponibile: Salt, Pepper și Chilli.
Ca și la MINI hatch cu 3 uși cu propulsie convențională, portbagajul lui Mini electric oferă un volum de 211 litri și ajunge la 731 litri odată cu rabatarea banchetei.
Masa modelului este de 1365 kilograme, fiind cu 145 kilograme mai greu ca versiunea cu propulsie convențională Mini Cooper S cu transmisie Steptronic.
Producția lui MINI Cooper SE începe în noiembrie la Oxford, acolo unde sunt produse și versiunile cu motor termic, iar primele unități vor fi livrate la începutul anului viitor. Pentru Grupul BMW sunt doar primii pași. Urmează, anul viitor, BMW iX3, iar în 2021 va sosi BMW i4.