Noul Nissan Z va se va numi 400Z și va avea twin-turbo. Mult așteptatul urmaș al lui 370Z va avea 400CP transmiși către puntea spate, fiind așteptat pe piață în următorele 12 luni.
Foto:Nissan
Noul Nissan Z se va numi 400Z și va avea un V6 twin-turbo ce va furniza performanțe mult mai bune față de modelul precedent.
Cum 370Z aflat la vânzare, cu modificări minime încă din 2009, zvonurile spun că noul model se va afla la rândul său în circulație pentru mulți ani de acum înainte.
Evocarea trecutului
Nissan a înregistrat recent în Canada o nouă emblemă Z redesenată. Aceasta utilizează un font retro, care va evoca primul automobil Z, respectiv modelul Datsun 240Z și urmașii săi 260Z și 280Z.
Oricum, noua siglă nu va fi unicul element al viitorului 400Z destinat să evoce memoria precedentelor modele sport Nissan.
Unii șefi de reprezentanțe Nissan din SUA – cea mai mare piață auto pentru marcă – care au putut arunca deja o privire asupra noului design au dat de înțeles că marca japoneză se reîntoarce la valorile sale tradiționale, noul model având un design frontal inspirat de 240Z și blocuri de lumini spate inspirate de 300ZX.
Platformă tehnică împrumutată de la Infiniti
Un up-grade semnificativ se va observa și la interiorul lui 400Z, mult peste cel al lui 370Z, adesea criticat pentru designul său depășit.
Accentul va fi pus pe o calitate superioară a materialelor. Bineînțeles anticul touchscreen va fi înlocuit cu un mult mai modern sistem de infotainment, cu multiple funcții și servicii connected drive.
Va fi de asemenea oferit și un tablou de bord cu ecran digital, și vor fi implementate multe dintre cele mai avansate tehnologii din sfera sistemelor de asistare a șoferului.
Detaliile specifice ale viitorului 400Z nu au fost încă dezvăluite, dar dat fiind profitul marginal obținut cu o mașină sport în acest segment, puțin probabil că va fi utilizată o platformă tehnică special concepută pentru acesta. Arhitectura cu transmisie spate a modelelor mărcii soră, Infiniti Q50 și Q60, ar putea fi o primă candidată pentru adaptare.
În sprijinul acestei teorii, sunt și informațiile care indică că 400Z va utiliza un ansmablu motopropulsor furnizat de Infiniti. În lumina acestui fapt este foarte posibil ca viitorul automobil sport să utilizeze motorul navei amiral Q60, respectiv motorul V6 twin-turbo de 3.0litri.
Acest motor din aluminiu aparține familiei VR, care include și o variantă cu cilindree mai mare de 3,8 litri utilizată pe Nissan GT-R.
Performanțe superiooare și agilitate
Dezvoltând 400CP pe Q60 (unde este cuplat cu un sistem de tracțiune integrală) motorul V6 de 3.0 litri propulsează coupe-ul până la 100Km/h 5,0s.
Numele 400Z indică de asemenea ideea acestei puteri, dar se pare că aceasta va antrena doar roțile spate, ceea ce înseamnă că performanțele vor fi superioare, având în vedere că mașina va fi mai ușoară, cu siguranță, decât masivul Infiniti de 1825kg.
Nissan a efectuat deja teste cu acest motor pe 370Z, cuplat la o cutie manuală și prezentat la salonul de la SEMA în 2018. De atunci o serie de prototipuri modificate pentru noul Z au fost construite pe platforma lui 370Z.
Noul coupe se va numi 400Z
Familia Z s-a adresat mereu fanilor old-school, celor dedicați automobilelor sport pur-sânge, astfel că este de presupus că Nissan va dori să ofere o și o cutie manuală alături de una automată. Oricum, posibilii rivali, precum Toyota GR Supra și Alpnie A110 nu vin cu opțiunea cutiei manuale.
Există de asemenea presupunerea că sub marca Nismo se va realiza o variantă mai rapidă a lui 400Z, cu o suspensie modificată și un design mai „racing”.
În timp ce precedentul 370Z Nismo a beneficiat de o creștere a puterii de doar 16CP față de varianta standard, supraalimentarea va permite inginerilor să crească semnificativ puterea dacă va fi necesar.
Data lansării, încă incertă
Șeful de producție Nissan, Ivan Espinosa a confirmatcă există un plan, spunând „să ne așteptăm la ceva în curând”, vizavi de noul Z.
Șeful de design, Alfonso Albaisa a evocat la rândul său că „este ușor de imaginat” nevoia unui succesor pentru 370Z.
„Modelul Z a democratizat automobilul sport în anii 60. Înainte de asta, trebuia să ai bani mulți ca să cumperi un Porsche sau un Jaguar. Actuala mașină este de mult timp pe piață și vă puteți imagina că designerii lucrează la un succesor, chiar dacă nu vă pot confirma asta” a spus el.
Nu a fost avansată o dată fermă pentru prezentarea lui 400Z. Sursele au sugerat inițial că ar putea debuta anul acesta. Dar din cauza pandemiei, cel mai probabil, lansarea va fi amânată pentru anul viitor.
Rămâne un mister deocamdată dacă Nissan va oferi această mașină și pentru piața europeană. SUA are ținte ale emisiilor de CO2 mai puțin stringente decât Europa.Vânzarea în UE a acestei mașini va avea un impact negativ asupra emisiilor flotei Nissan.
Oricum, având în vedere cifrele modeste de vânzare, acest aspect ar putea fi redus prin restricționarea furnizării către piețele de pe bătrânul continent.
Citește și
Mașini care ies din producție anul acesta
Cum va arăta a treia generație Qashqai (2021)