Am văzut conceptul, o pleiadă de poze spion, iar acum a venit timpul să dăm ochii cu versiunea de serie a lui Astra GTC.
„Modelul Astra GTC este modelul sportiv din gama Opel”, afirmă Karl-Friedrich Stracke, CEO Opel/Vauxhall. „A fost desenat şi proiectat în platforma noastră din Rüsselsheim ca un model coupé sport foarte atrăgător, cu performanţe dinamice în timpul conducerii, dar în acelaşi timp accesibil, spaţios şi flexibil. Suntem convinşi că va reprezenta o noutate în segmentul de autovehicule sport compacte”.
Noul Astra GTC este inspirat în mare măsură din prototipul Opel GTC Paris prezentat toamna trecută în cadrul Mondial de l’Automobile, desfăşurat la Paris. Un model compact cu cinci locuri, sportiv, cu aspect de coupé şi proporţii dramatice, Astra GTC are un design unic: nu prezintă niciun element exterior în comun cu celelalte modele din gama Astra, cu excepţia carcasei oglinzii retrovizoare exterioare şi a antenei. Şase din cele şapte modele de jante de 17- 20” oferite sunt disponibile doar pentru autovehiculele GTC.
Configuraţia exclusivistă a suspensiei faţă high-tech sporeşte precizia sistemului de direcţie
Şasiul mecatronic al modelului Astra GTC include o arhitectură exclusivistă, de înaltă tehnologie a suspensiei faţă, similară celei din dotarea modelului Insignia OPC, pentru o manevrabilitate îmbunătăţită şi o preciză sporită, caracteristici pe care toţi şoferii pretenţioşi le aşteaptă de la un autovehicul cu aspect sportiv.
Spre deosebire de modelul Astra cu cinci uşi, garda la sol a modelului GTC este coborâtă cu 15 mm, în timp ce dimensiunile de bază ale şasiului sunt uşor mărite. Datorită braţelor extinse din spate, ampatamentul autovehiculului a crescut cu 10 mm, de la 2.685 la 2.695 mm. Ecartamentul a fost mărit, ajungând la valoarea de 1.584 mm (+ 40 mm) pentru roţile din faţă şi la 1.588 mm (+ 30 mm) pentru roţile din spate. Acest lucru permite echiparea cu jante sportive şi pneuri cu diametru mărit, care sporesc stabilitatea, îmbunătăţesc ţinuta de drum şi impactul vizual.
Însă principala schimbare nu este vizibilă cu ochiul liber. Toate versiunile Astra GTC, indiferent de sistemul de propulsie şi de nivelul de echipare, sunt prevăzute cu o componentă specială, inclusă, de obicei, în dotarea autovehiculelor sport din clasa superioară: suspensia faţă de înaltă performanţă HiPerStrut (High Performance Strut). În comparaţie cu suspensia standard McPherson din dotarea modelului Astra, HiPerStrut se caracterizează printr-o reducere a unghiului de înclinare a pivotului de direcţie şi un ax de lungime mai redusă. Acest lucru sporeşte ghidajul şi aderenţa roţilor, reduce perturbările mecanismului de direcţie provocate de cuplul motor ridicat şi sporeşte puterea de virare, oferind şoferilor modelului Astra GTC control mai bun asupra direcţiei, un nivel sporit de precizie şi reacţii îmbunătăţite.
În plus, HiPerStut reduce instabilitatea pneurilor, permiţând montarea unor jante cu diametru mai mare. Această configuraţie avansată lipeşte maşina de drum şi sporeşte plăcerea în timpul conducerii pentru toţi şoferii modelului GTC, chiar înainte de lansarea versiunilor foarte sportive planificată în viitorul apropiat.
Suspensia spate utilizează un arbore compus în combinaţie cu un braţ Watts. Această configuraţie inteligentă, distinctă a mărcii Opel, şi-a demonstrat deja numeroasele avantaje la modelul Astra. Fiind mai uşoară şi mai compactă decât o suspensie multibraţ, aceasta asigură un nivel sporit de confort, o izolare fonică perfectă şi un nivel impresionant de control/stabilitate.
Pentru început, patru motorizări – în curând versiuni sportive
Ofera Astra GTC va cuprinde o gamă completă de motorizări, de la un accesibil 74 kW/ 100 CP până la unităţi sportive, foarte puternice. Pentru început, modelul Astra GTC este disponibil cu patru variante de motorizare: o unitate diesel şi trei pe benzină.
Varianta îmbunătăţită a motorului turbodiesel 2.0 CDTI cu sistem de injecţie common-rail şi o putere mărită la 121 kW/165 CP este echipată cu un filtru de particule diesel şi transmisie manuală cu şase trepte de viteză. Noua tehnologie Start/Stop a Opel, care reduce consumul de carburant în traficul urban cu opriri şi porniri dese, este inclusă în dotarea standard. Varianta 2.0 CDTI îmbină în mod armonios performanţele înalte cu eficienţa sporită. Aceasta generează un cuplu maxim de 380 Nm datorită funcţiei de supraalimentare şi permite modelului Astra GTC să atingă viteza de 100 km/h în numai 8,9 secunde. Viteza maximă este de 210 km/h. Consumul de carburant în regim combinat nu depăşeşte 4,9 litri de carburant diesel la 100 km, iar emisiile de CO2 ating o valoare de 129 g/km. Datorită rezervorului cu o capacitate de 56 de litri, Astra GTC 2.0 CDTI are o autonomie de 1.100 km.
Tehnologia inovatoare sporeşte plăcerea şi siguranţa în timpul conducerii
Indiferent de varianta de motorizare, călătoria la bordul unui model Astra GTC oferă numeroase de satisfacţii datorită şasiului său uimitor. Plăcerea, dar şi nivelul de siguranţă pot fi amplificate printr-o mulţime de sisteme inovatoare.
A doua generaţie a camerei video Opel Eye este prevăzută cu funcţii extinse şi îmbunătăţite. Funcţia de recunoaştere a semnelor rutiere (TSR) poate identifica acum mai multe semne de circulaţie, iar informaţiile pe care le furnizează sunt completate de cele primite de la sistemul de navigaţie. Pe lângă binecunoscutul sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare (LDW), camera video este compatibilă, de asemenea, cu noua funcţie de indicare a distanţei de urmărire (FDI), care informează în mod vizual şoferul referitor la distanţa faţă de autovehiculul din faţă.
A patra generaţie a noului sistem avansat de faruri adaptive Bi-Xenon (AFL 4) este inclus pentru prima dată în dotarea modelului Astra GTC. Pe lângă cele nouă funcţii ale sistemului AFL+, printre care funcţia de asistenţă pentru faza lungă, care activează şi dezactivează faza lungă în funcţie de prezenţa altor autovehicule, acesta poate fi îmbunătăţit cu un sistem inteligent de reglare a iluminării (ILR), care utilizează camera video frontală Opel Eye pentru a măsura distanţa faţă de autovehiculul din faţă şi regla în consecinţă fasciculul farurilor în modul fază scurtă. Acest lucru asigură o iluminare optimă a carosabilului, fără a-i orbi pe ceilalţi participanţi la trafic. Cu aceste zece funcţii, Astra GTC este echipat cu cel mai bun pachet de iluminare din segmentul său.