Noul Peugeot 2008 este dedicat – spune constructorul francez – celor care vor o nouă perspectivă asupra vieții. Modern și versatil, noul SUV primește acum și cele mai recente tehnologii dezvoltate de Peugeot, dar și o versiune cu emisii zero.
Noul Peugeot 2008 vine cu cea mai nouă generație a sistemului PEUGEOT i-Cockpit® 3D, cu sisteme de asistență noi și trei tipuri de propulsii. În gamă își face apariția și o versiune electrică. Este primul SUV de clasă mică de volum cu emisii zero (DS3 Crossback este premium).
Peugeot trece în contul noului său 2008 un design puternic, proporții echilibrate și o atitudine îndrăzneață. Grila dreaptă este flancată de faruri LED și urmată de o capotă robustă. Din profil, atrag atenția aripile ample, solide, care fac loc jantelor mari de 18 inci, iar în partea din spate se remarcă banda de culoare neagră care unește stopurile LED cu cele trei “gheare” și evacuarea dublă (la versiunile PureTech 130 și 155).
Apart noi culori noi în gamă: Elixir Red, Vertigo Blue și Fusion Orange, care subliniază formele sculpturale ale modelului.
Cabina noului 2008 primește materiale nobile și nuanțe originale, cu elemente decorative portocalii, la linia de echipare Active, sau albastre, la linia de echipare Allure. Aceasta din urmă vine cu un look “urbanoid” cu tapițerie în albastru deschis, în timp ce versiunile GT Line propun o combinație de Alcantara și textil. Modelele electrice e-2008 au la interior elemente în albastru și verde.
Noul Peugeot 2008 are la bază noua platformă CMP. Modelul măsoară 4,30 m în lungime și are un ampatament de 2,60 m, portbagajul său oferind un volum de 434 de litri.
Șoferul de 2008 primește noul PEUGEOT i-Cockpit® 3D, care, în funcție de versiune, proiectează informațiile sub forma unei holograme. Sistemul poate fi controlat prin intermediul ecranului tactil de 10 inci, dar primește acum și comenzi vocale.
Peugeot e-2008 este noutatea pe care mizează francezii. Versiunea electrică este pusă în mișcare de un motor de 100 kW, care produce 136 de cai putere. Bateria amplasată în podea, cu o capacitate de 50 kWh, asigură o autonomie de 310 kilometri, conform standardului WLTP.
Bateria sa poate încărca și la stații rapide de curent continuu de 100 kW, în doar 30 de minute, până la 80%. Cuplat la o stație de 7,4 kW, e-2008 are nevoie de 8 ore pentru a se încărca și de 5 ore atunci când primește curent de la o stație de 11 kW. Sunt datele trecute și în contul lui e-208, prezentat în această primăvară la Salonul Auto de la Geneva.
Locul grilei radiatorului este luat de un panou în culoarea caroseriei, iar logo-ul Peugeot își schimbă culoarea din verde în albastru în funcție de unghiul din care este privit. Litera “e”, prezentă pe aripile față și pe hayon, anunță că este vorba despre un model electric.
Celor care vor propulsie convențională, Peugeot le-a rezervat motorul PureTech pe benzină, de 1,2 litri cu 100, 130 și 155 de cai putere, și motorul diesel BlueHDI cu 100 de cai putere. Toate propulsoarele sunt cuplate standard la o cutie manuală cu șase trepte, excepție făcând PureTech 155, care primește o transmisie automată cu opt rapoarte EAT8, disponibilă doar cu linia de echipare GT. Și PureTech 130 poate primi opțional această transmisie.
Noul Peugeot 2008 primește cele mai modern sisteme de asistență ale companiei. Pe listă se regăsesc cruise control adaptive, asistență la parcare, avertizare la părăsirea benzii de circulație, frânarea de urgență și funcția de recunoaștere a limitelor de viteză.
2008 cu motoare convenționale și cu propulsie electrică vor ajunge în showroom-uri în prima parte a anului viitor.