A treia generație Peugeot 3008 are un stil sportiv și o propulsie pur electrică, dar va urma și un PHEV.
Peugeot 3008 a trecut printr-o revoluție pentru a doua sa generație, transformându-se dintr-un MPV oarecum anost într-un SUV elegant. Iar pentru noul 3008, producătorul francez a preferat evoluția, cel puțin în privința stilului.
Bazat pe noua platformă STLA M „EV native“, de la Stellantis, cel mai recent 3008 seamănă mai mult decât oricând cu un coupé, cu o linie a plafonului plonjată spre spate, care îi dă un aspect mai sportiv – necesar eficienței aerodinamice, pentru a maximiza autonomia lui E-3008.
Propulsii
Va fi oferită și o propulsie hibridă plug-in, dar, deocamdată, Peugeot se concentrează asupra variantei pur electrice a noii sale mașini, disponibilă inițial cu două versiuni de baterie. Modelul entry-level va avea una de 73 kWh, care furnizează energie unui motor electric montat frontal, ce produce 210 CP și 343 Nm. Peugeot anunță o autonomie de până la 525 km în acest caz, dar cu bateria de 98 kWh se pot parcurge 700 km. Această din urmă versiune are inclusiv un motor mai puternic, de 230 CP și 343 Nm. Va fi oferită și opțiunea tracțiunii integrale cu două motoare, de 320 CP și 509 Nm.
La o stație DC, bateria se poate alimenta cu până la 160 kW, cea standard încărcându-se de la 20% la 80% în 30 de minute, iar cea mare, în mai puțin de 30 de minute.
Există trei niveluri de regenerare a energiei la frânare, pentru a încărca bateria în mers. Acestea sunt selectabile prin intermediul padelelor de pe volan, ultimele două furnizând suficientă forță pentru a activa luminile de frână, în timp ce nivelul superior permite o conducere „aproape“ one-pedal.
Siluetă elegantă
Urmărirea unei autonomii și a unei eficiențe cât mai bune s-a reflectat în silueta elegantă a mașinii, care are acum un Cx de 0,28. De asemenea, elementele stilistice sunt mai pregnante, cum ar fi semnătura luminoasă a mărcii, cu trei gheare de leduri în față și în spate, liniile mai accentuate și suprafețele mai solide, precum și jantele cu design special.
În ciuda aspectului SUV-coupé, Peugeot susține că noua mașină are același volum al portbagajului, 520 de litri, ca și generația anterioară 3008. Și interiorul este spațios, cu suficient loc pentru cap și picioare atât în față, cât și în spate.
Habitaclu modern
Bordul are un nou layout și un sistem de infotainment îmbunătățit. Un ecran de 21 de inchi, dintr-o bucată, ușor curbat, afișează informațiile necesare șoferului și se ocupă de infotainment, cel mai recent Panoramic i-Cockpit de la Peugeot fiind plasat deasupra unei planșe de bord tapițate cu material textil.
Sistemul multimedia include deja familiarul ecran tactil i-Toggle sub ecranul principal, dar, spre deosebire cel de la 308 și 408, la E-3008 are până la zece pictograme configurabile pe două pagini, utilizatorul glisând la stânga și la dreapta pentru a găsi ce dorește.
Există o mulțime de funcții, inclusiv iluminare ambientală LED configurabilă, Apple CarPlay și Android Auto și asistentul personal Peugeot activabil vocal. De asemenea, există și un magazin de aplicații, pentru ca utilizatorul să poată preseta climatizarea, să programeze încărcarea bateriei și să stabilească traseul optim pentru încărcare prin intermediul aplicației proprii Peugeot.
Selectorul cutiei de viteze a fost mutat de pe consola centrală pe tabloul de bord, pentru creșterea spațiului de depozitare, acum existând inclusiv un compartiment mare, cu capac rabatabil. De asemenea, noul model permite alimentarea obiectelor exterioare sau încărcarea gadgeturilor cu ajutorul unei mufe cu trei pini.
Niveluri de echipare
Vor fi oferite două niveluri de echipare, Allure și GT. Primul oferă, printre altele, tapițerie pe jumătate din piele, pe jumătate din material textil (o mare parte provenind din materiale reciclate, în total 500 kg de materiale „verzi“ fiind utilizate în noul 3008), acces complet fără cheie, o cameră de înaltă definiție pentru marșarier, senzori de parcare cu spatele, faruri LED și jante din aliaj de 19 inchi.
GT plusează cu vopsea bicoloră, un acoperiș negru contrastant, tapițerie din Alcantara, jante de 20 de inchi, faruri Pixel LED, senzori de parcare cu fața, hayon electric, încărcare wireless pentru smartphone, scaune frontale și volan încălzite, în timp ce scaunele cu masaj vor fi opționale.
După cum era de așteptat, noua platformă și E-3008 oferă cele mai noi tehnologii în materie de siguranță și asistență pentru șofer. Acestea includ tempomat adaptiv semiautonom cu asistență pentru menținerea și schimbarea benzii, frânare autonomă de urgență, avertizare în privința punctului mort pe distanță mare și corecție la părăsirea benzii.
Vânzările noului Peugeot E-3008 vor începe în februarie 2024.