La patru ani de la anunțarea conceptului Misson E, Porsche a prezentat oficial primul model electric al mărcii: Taycan.
Într-o prezentare simultană din trei locații diferite, Berlin, Germania, Canada și China, Porsche a dezvăluit primul model electric al mărcii. Pentru început vor fi disponibile variantele de top numite Taycan Turbo și Taycan Turbo S. Ulterior, vor fi disponibile și variante cu puteri mai mici. De asemenea, gama E-Performance de la Porsche va fi completată și de o versiune Taycan Cross Turismo ce va fi lansată la finalul anului viitor.
Noul Porsche Taycan are, în versiunea de top, două motoare electrice ce oferă o putere totală de 560 kW sau 761 CP. Puterea maximă este obținută în modul Launch Control în combinație cu funcția overboost. În modul normal, Taycan Turbo S are 625 CP. Porsche a dezvoltat și o transmisie cu două trepte instalată în puntea spate ce permite o accelerare mai bună de pe loc cu prima treaptă, în timp ce a doua treaptă este folosită pentru rularea la viteze mari.
Porsche păstrează denumirea tradițională Turbo S pentru a desemna versiunea de top, chiar dacă modelul nu mai folosește un motor clasic.
A doua variantă a modelului Taycan poartă indicativul Turbo și are o putere maximă de 680 CP. Ca și varianta Turbo S, în modul normal, puterea este de 625 CP.
Performanțele oferite nu dezamăgesc, noul Taycan Turbo S putând accelera de la 0 la 100 km/oră în 2.8 secunde, iar de la 0 la 200 km/oră în 9.8 secunde. Viteza maximă anunțată este de 260 km/oră. Porsche Taycan Turbo accelerează de la 0 la 100 km/oră în 3.2 secunde.
Porsche Taycan folosește un sistem de voltaj de 800 volți, dublu față de standardul folosit în prezent de automobilele electrice. Pentru stocarea energiei electrice, Taycar are un set de acumulatori cu o capacitate de 93,4 kWh ce îi oferă o autonomie maximă de 450 km (măsurată în ciclu WLTP pentru versiunea Turbo). Versiunea Taycan Turbo S are o autonomie anunțată de 413 km.
Designul noul model Porsche respectă stilul mărcii din Zuffenhausen, dar aduce o serie de linii futuriste și o semnătură luminoasă cu patru puncte pentru blocurile optice. Per total, noul Taycan semănă izbitor cu conceptul Mission E, prezentat de Porsche acum patru ani când a anunțat viitorul model electric. Porsche mai spune că noul Taycan are un coeficient aerodinamic Cd de 0.22.
La interior, Porsche a dezvăluit deja detaliile acum câteva zile. Cel de la volan are în față un set complet de instrumente de bord digitale, iar opțional, poate fi instalat un display și pentru pasager. Taycan este permanent conectat la internet, ceea ce permite viitoare updateuri de soft.
Cum arată bordul modelului Porsche Taycan
Porsche nu mai oferă clasica tapițerie din piele de origine animală, alegând pentru Taycan materiale inovative produse din surse ecologice. Taycan are două portbagaje, unul în spate de 366 litri și unul în față de 81 litri.
Taycan poate fi încărcat inclusiv la stații ce oferă 270 kW, dar acestea nu există încă. Când vor exista, Taycan va avea nevoie de 5 minute pentru a obține o autonomie de 100 km. De la prizele AC, cele mai răspândite, Taycan se poate încărca cu maxim 11 kW.
Prețurile pentru Porsche Taycan Turbo încep de la 152.136 euro în Germania, respectiv 185.456 euro pentru Taycan Turbo S.