Noul Range Rover Evoque a fost prezentat în cadrul unui eveniment exclusivist, care a avut loc la Londra. Mașina, aflată la cea de-a doua generație, preia liniile de design ale fratelui mai mare, Velar, fără să schimbe, însă, forma care l-a consacrat.
Rafinat, capabil și mai eficient. Așa este prezentat noul Range Rover Evoque, cu al său design modern, care vine să transforme lumea SUV-urilor la 8 ani de la apariția modelului.
Farurile înguste Matrix LED (opționale), grila nouă, mânerele escamotabile ale portierelor, dar și blocurile optice din partea posterioară îl fac să arate ca un Velar în miniatură. 4.371 mm în lungime (+1 mm față de generația anterioară), 1.649 mm în înălțime (+14 mm) și 2.100 mm (+115 mm) în lățime măsoară noul Evoque în lungime, iar jantele de 21 de inci îi confirmă natura robustă. Garda la sol a noului Evoque este de 212 mm.
Mașina primește un interior luxos și ultra-tehnologizat, dar și materiale noi cum ar fi lemnul de eucalipt, lâna și plasticul reciclat. 53 de sticle de plastic sunt folosite pentru interiorul fiecărui vehicul.
Șoferul noului Evoque va primi informațiile relevante prin intermediul sistemului Touch Pro, care integrează un ecran de 10 inci, pe instrumentarul de bord digital de 12,3 inci sau pe un head-up display.
Un ecran HD care joacă rolul oglinzii retrovizoare și care are la bază o cameră de 1,7 megapixeli, montată pe acoperiș poartă denumirea de ClearSight și poate fi activat dintr-un buton montat în spatele oglinzii convenționale, atunci când vizibilitatea spre spate este redusă.
Mașina vine cu o tehnologie inovatoare, care face capota să dispară virtual, prin intermediul tehnologiei Ground View, care proiectează imaginea captată de o cameră pe ecranul din partea superioară. Este o evoluție a funcției Transparent Bonnet primită în 2014 de Land Rover.
Ampatamentul cu 20 mm mai lung, care ajunge acum la 2.681 mm, asigură spațiu interior superior la genunchi pentru pasagerii din spate. Și portbagajul este cu 10% mai mare, ajungând la 591 litri (16 litri în plus față de generația precedentă) sau la 1,383 de litri, atunci când bancheta 40:20:40 este rabatată complet.
Gama Evoque va include motoare Ingenium pe benzină și diesel cu patru cilindri, dar își face apariția și tehnologia mild-hybrid a companiei, care nu va fi indisponibilă însă în cazul versiunii entry level cu transmisie manuală. Aceasta integrează un sistem de 48 V și o baterie litiu-ion. La viteze sub 17 km/h, sistemul oprește complet motorul pe combustie atunci când șoferul frânează, în timp ce motorul electric produce un cuplu de 100 de Newton metri. Range Rover promite astfel o economie de combustibil de până la 6%.
Trei propulsoare pe benzină, de 2.0 litri, vor fi la dispoziția clienților, cu 200, 250, respectiv 300 de cai putere. Fanii diesel vor primi motoare cu150, 180, respectiv 240 de cai putere. Versiunea entry-level va fi cuplată la o transmisie manuală cu șase trepte și tracțiune față. Celelalte vor veni cu transmisie automată cu nouă trepte și cu tracțiune integrală.
În 2019, își va face apariția și versiunea PHEV, care va integra un motor de 1.5 litri cu trei cilindri, un motor electric de 80 kW, care va asigura 108 CP și 260 Nm și o baterie litiu-ion cu o capacitate de 11.3 kWh.
Toate motoarele sunt conforme cu noul standard de poluare Euro 6d, intrat în vigoare la 1 septembrie.
Mașină de lifestyle, Evoque prea ADN-ul de off-roader al familiei Range Rover și vine cu sistemul Terrain Response 2, o tehnologie care detectează caracteristicile suprafeței de rulare și reglează setările în funcție de aceasta. Evoque poate înfrunta acum o adâncime de vad de până la 600 mm (500 mm pentru generația anterioară).
Suspensia față MacPherson Hydrobush și suspensia spate integrală, dar și tehnologia Adaptive Dynamics asigură stabilitate indiferent de situație, dar și agilitate, ceea ce îl face pe Evoque ideal și în oraș, și în afara asfaltului.
O cameră de marșarier este oferită standard, alături de o serie amplă de sisteme de asistență. Pe listă se regăsesc cruise control adaptiv, asistență la menținerea benzii de circulație, frânare autonomă și monitorizarea stării celui aflat la volan.
La prezentarea de la Londra au fost vedete ca Guy Ritchie, Richard Madden și Luke Evans. Fotomodelul Adwoa Aboah a purtat o rochie create din materiale care se regăsesc în cabina SUV-ului.
Prezentarea de la Londra a fost un eveniment monden, în care constructorul britanic a amintit și de parteneriatul cu Mulberry, casa de modă britanică ce a creat o geantă de voiaj folosind materiale care îmbracă scaunele lui Evoque.
Alianța cu legendara companie elvețiană Zenith a fost marcată de lansarea unui ceas în ediție specială, limitată la doar 200 de unități.
Modelul Range Rover Evoque va fi disponibil, în România, începând cu martie 2019. Versiunea cu motor de 2.0 litri diesel, cu 150 CP, transmisie automată și tracțiune integrală va fi de 35.500 euro + TVA.