Noul Renault Espace adoptă limbajul de design actualizat al mărcii pentru un stil mai contemporan, cu părți frontală și posterioară redesenate, noi semnături luminoase și o nouă culoare a caroseriei. Propulsorul complet hibrid E-Tech de 200 CP și cutia de viteze automată multimodală oferă un raport performanță/eficiență pe măsura celor mai bune mașini: consum WLTP de 4,8 l/100 km și 108 g de CO2/ km, pentru o autonomie de până la 1100 km.
Renault Espace a fost pionier pe piața sa. După lansarea sa, în 1984, șase generații s-au succedat, fiecare rafinând și actualizând modelul. Produs la uzina spaniolă din Palencia, noul Espace va fi comercializat în trei niveluri de echipare, Techno, Esprit Alpine și Iconic, și va ajunge în reprezentanțele din câteva țări europene înainte de începutul verii.
Principalele noutăți ale acestei restilizări sunt concentrate în partea frontală, unde noile blocuri optice și semnătura luminoasă reiau stilul celor mai recente modele ale producătorului francez. Designul barelor de protecție și al grilei radiatorului este, de asemenea, nou, motivul în formă de diamant reluând logoul Renault. Pe lateral, la baza ușilor sunt inserate lamele subțiri de protecție. În interiorul blocurilor optice din spate, cu design nou, elementele luminoase sunt inspirate de puzzle-urile Tangram (șapte forme geometrice), ca la Rafale. Liniile hayonului sunt mai ascuțite, în special în cazul locașului plăcuței de înmatriculare.
Pe noul Espace debutează o nouă culoare, Baltic Blue Grey, care se alătură celor deja disponibile, Midnight Blue, Pearl White, Starry Black și Schist Grey satinat pentru Esprit Alpine. Culorile grilei frontale sunt în funcție de echipare.
Interior
Principala noutate din habitaclu este noul acoperiș panoramic Solarbay (opțional), format dintr-un singur element de 1,7 metri lungime și 1,13 lățime. Cu ajutorul comenzii speciale de pe tabloul de bord sau al asistentului vocal este posibil ca acoperișul să fie transparent, opac în față, opac în spate sau invers.
Alte îmbunătățiri includ noul design al scaunelor, care cuprind mai bine trupurile, și materialele utilizate pentru tapițerie. În echiparea Techno, acestea sunt realizate din țesătură reciclată în proporție de 98%. Planșa de bord este finisată cu Alcantara la Esprit Alpine și cu lemn natural la Iconic. Izolarea fonică generală a habitaclului a fost îmbunătățită. Opțional, parbrizul poate fi încălzit.
Cu o lungime de 4,74 metri, noul Espace confirmă marea versatilitate a acestui model. Scaunele din al doilea rând pot glisa longitudinal 22 cm și pot fi înclinate în patru poziții. La versiunea cu șapte locuri, cele două din al treilea rând pot conta pe câte o lumină deasupra capului și câte o priză USB-C. Hayonul electric (standard) dezvăluie un portbagaj care, în versiunea cu cinci locuri, are 692 de litri (2224 prin rabatarea spătarelor). Versiunea Espace cu șapte locuri oferă 212, 520 sau 2054 de litri, în funcție de configurația scaunelor.
Tehnologie
Sistemul de bord OpenR link este alcătuit dintr-un ecran dublu de 24 de inchi, la care se poate adăuga, opțional, un head-up display. Bazat pe Google Automotive, sistemul de infotainment oferă aplicații din ecosistemul Google, de la asistent vocal la hărți pentru navigație și aplicații de divertisment care se pot descărca prin Google Play. Conectivitatea wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto este standard. Ca și la Rafale, motivul muzical care îi întâmpină pe ocupanții mașinii a fost scris în colaborare cu Jean-Michel Jarre.
O nouă cameră, amplasată în montantul frontal, permite recunoașterea facială a șoferului și aplică preferințele profilului acestuia (dacă sunt setate), care se referă la poziția scaunului și a oglinzilor retrovizoare, precum și la aplicațiile și posturile de radio stocate. Aceeași cameră îndeplinește o funcție avansată de monitorizare a oboselii șoferului, detectând căscatul, pleoapele care se închid mai des etc. Pentru cei preocupați de confidențialitate, Renault reiterează că datele biometrice ale șoferilor sunt stocate doar în mașină.
Propulsie
Noul Espace este propulsat de motorizarea hibridă E-Tech de 200 CP cuplată la cutia de viteze multimodală, al cărei software a fost actualizat pentru o funcționare mai lină. Grupul motopropulsor este alcătuit din motorul turbo pe benzină 1.2 de 130 CP și 205 Nm și două motoare electrice. Cel de 70 CP și 205 Nm este conectat la bateria de 2 kWh, în timp ce al doilea, HSG (high-voltage starter generator), de 34 CP și 50 Nm, gestionează starterul și contribuie la fluidizarea schimbărilor de trepte ale cutiei de viteze automate (fără ambreiaj).
100 km/h pot fi atinși în 8,8 secunde, iar repriza de la 80 la 120 km/h durează doar 6 secunde. Emisiile sunt conforme cu standardul Euro 6a, în timp ce consumul declarat este de 4,8 l/100 km, pentru o autonomie declarată de 1100 km cu un plin de combustibil. O punte posterioară directoare 4Control Advanced, opțională, permite roților din spate să fie rotite cu până la un grad în același sens cu roțile din față la viteze mari și în sens opus în timpul manevrelor, reducând astfel diametrul de bracare de la 11,6 la 10,4 metri.
Noul Espace dispune de 32 de sisteme de asistență la condus, inclusiv Level 2 Assist, care funcționează împreună cu cruise controlul adaptiv și sistemul de menținere a benzii de rulare. Pe volan se află noul buton My Safety Switch, care permite activarea setărilor preferate de asistență la condus.