Prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt în septembrie 2017, noul Renault Megane RS a fost așteptat cu nerăbdare de pasionații condusului sportiv. Hot hatch-ul francez aflat la cea de-a treia generație este prezentat acum în detaliu, la pachet cu zeci de fotografii.
Cu un design puternic, care îi confirmă pedigree-ul sportiv, și concentrat pe performanță, noul Renault Megane RS promite plăcere la condus, atât pe circuit, cât și pe șosea. Șasiul său combină eficiența, agilitatea, stabilitatea și controlul. Sistemul de direcție integrală 4CONTROL este unic în segment. Inginerii francezi au revizuit setările pentru a le adapta unei mașini performante, asigurând celui aflat la volan senzația că mașina se lipește, pur și simplu, de asfalt. 4CONTROL asigură o agilitate și o stabilitate impresionante în virajele abordate cu viteze mari, dar îi permite lui Megane RS să fie și distractiv. La viteze mici, roțile din spate virează în direcția opusă față de roțile din față, până la un unghi de 2,7 grade. La viteze mari, de peste 60 km/h, roțile din față și din spate virează în aceeași direcție. În modul Race, trecerea se face la peste 100 km/h.
Noul Megane RS este disponibil cu două tipuri de șasiu: Sport, versatil, cu sistem electronic de distribuție a cuplului, și Cup, cu un sistem de amortizare cu 10% mai rigid și cu diferențial mecanic Torsen de limitare a alunecării, permițând astfel clienților să aleagă practic între două tipuri de manevrabilitate.
Și sistemul de frânare a suferit îmbunătățiri, diametrul discurilor crescând până la 355 mm (+15 mm față de generația precedentă). Versiunea Cup este ușor de recunoscut datorită etrierelor roșii Brembo.
Megane RS vine cu o generație nouă de motoare și transmisii. Gama include un motor turbo de 1.8 litri cu injecție directă, care dezvoltă 280 CP și un cuplu maxim de 390 Nm, una dintre cele mai bune valori din segment. Standard, mașina vine cu transmisie manuală cu șase trepte, fiind disponibilă și o transmisie EDC cu dublu ambreiaj și șase trepte, cu noi configurații, pentru timpi reduși de schimb. Modurile MULTI-SENSE adaptează mașina modului de condus al șoferului. Patru moduri sunt astfel disponibile: Comfort și Normal, Sport și Race. O versiune Trophy va ajunge pe piață până la sfârșitul acestui an.
Nouă în gama RS este culoarea Tonic Orange, o vopsea realizată special pentru a sublinia formele dinamice ale mașinii. Tot nou este și sistemul de iluminare LED multi-reflector RS Vision, cu blocuri optice integrate în bară, cu design care imită steagul care anunță trecerea liniei de sosire în sporturile cu motor. Nouă LED-uri asigură o iluminare pe măsura performanțelor mașinii. Faza lungă oferă o vizibilitate pe o rază de 460 de metri (+17% față de Megane III RS). În premieră, farurile în forma literei C integrează semnalizatoarele.
Cu ecart mai mare cu 60 mm în față și 45 mm în spate față de Megane GT și cu funcții preluate din motorsport, RS-ul Megane este făcut pentru performanță. Latura agresivă este subliniată de admisiile de aer din bara față, în stilul celor din Formula 1, de o grilă cu aspect 3D, de elemente aerodinamice care îmbunătățesc fluxul de aer, de un eleron spate, dar și de evacuarea centrală.
Cabina lui RS vine cu scaune față sport cu tetiere integrate, două opțiuni de tapițerie (Charcoal și Alcantara 2), cusături roșii și pedale din aluminiu.
Sistemul aflat la bord, RS Monitor, este acum mai user-friendly și oferă șoferului o nouă experiență, punându-i la dispoziție informații referitoare la accelerație, frânare, direcție, sistem 4CONTROL, temperaturi și presiune în pneuri, colectate de la aproximativ 40 de senzori montați pe vehicul. În schimb, versiunea RS Monitor Expert permite filmarea sesiunilor pe circuit, montaje la care adăugă date de telemetrie. Toate acestea pot fi postate instantaneu pe rețelele de socializare, folosind aplicații disponibile pentru telefoanele cu sisteme de operare iOS și Android. Datele pot fi exportate și către site-ul RS Replay, pentru ca șoferul devenit pilot de ocazie să-și poată analiza performanțele și să le compare cu cele obținute de cei din comunitatea Renault Sport.
Un head-up display retractabil este disponibil opțional. Mașina vine echipată cu cruise control adaptiv, sistem de frânare de urgență, avertizare la depășirea vitezei cu sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere, monitorizarea unghiului mort și parcare automata Easy Park Assist. Toate acestea pot fi controlate cu ajutorul comenzilor tactile pe ecranul orizontal de 7 inci sau pec el vertical de 8.7 inci.
Megane RS asigură o coloană sonoră pe măsură și la interior, datorită inginerilor de la Bose, care au montat la bord sistemul cu 9 difuzoare și un subwoofer în portbagaj.