Noua generație Megane RS a fost prezentată toamna trecută la Salonul Auto de la Frankfurt. De atunci, francezii au lucrat intens la o versiune extremă, Renault Megane RS Trophy.
Modelul are la bază șasiul Cup, care primește un diferențial Torsen cu alunecare limitată și o suspensie mai rigidă. Un sistem de frânare superior și jante de 19 inci cu anvelope Bridgestone Potenza S001 completează plusul de putere furnizat de motorul turbo de 1.8 litri cu patru cilindri. Unitatea produce acum 300 de cai putere și un cuplu de 400 Nm atunci când este cuplată cu o transmisie manuală cu șase trepte sau 420 Nm în cazul transmisiei automate EDC cu șase trepte și dublu ambreiaj. Aceasta din urmă vine și cu padele de schimbare a treptelor pe coloana de direcție.
Renault Megane RS – primele impresii de pe circuit
Cei 20 de cai de putere și 30 Nm în plus față de Megane RS sunt aduși de noile setări ale motorului și ale sistemului de evacuare, acestea permițându-i versiunii Trophy să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde, fiind cu 0,1 secunde mai rapid. Motorul se aliniază standardelor Euro6d-Temp, care intră în vigoare la 1 septembrie.
Este ușor de recunoscut Trophy, care primește vopseaua Liquid Yellow și o parte frontală inspirată de monoposturile de Formula 1. La interior, șoferul și pasagerul față vor lua loc în noile scaune Recaro, îmbrăcate în Alcantara și care sunt cu 20 mm mai aproape de sol pentru a asigura o experiență extremă.
Noul Renault Megane RS, detaliat în fotografii spectaculoase.
Date tehnice noi
Mașina vine echipată și cu sistem de direcție integrală 4Control. La viteze reduse, roțile spate virează în direcția opusă față de cele din față, iar la viteze mari, în aceeași direcție.
La dezvoltarea noului Renault Megane RS Trophy, constructorul francez a apelat la pilotul de Formula 1, ambasador Renault, Nico Hulkenberg.
“Sunt implicat în acest procecs încă de anul trecut și sunt fericit să văd o versiune și mai sportivă în această familie. Toate funcțiile noului Megane RS Trophy oferă o performanță și o senzație extradordinare”, spune Hulkenberg.
Primele comenzi vor fi primite în acastă toamnă, iar primele unități vor fi livrate în iarnă. Renault plănuiește să-și ducă noua creație pe Nurburgring, pentru a încerca să doboare recordul de viteză pentru o mașină cu tracțiune față, deținut, la ora actuală, de Honda Civic Type R, care a oprit cronometrul la 7 minutee și 43,8 secunde.