Rolls-Royce a dezvăluit oficial noul Phantom, care își revendică titlul de cel mai somptuos automobil din lume. Noua limuzină a fost creată pentru a livra “un nou nivel al imaginii și al eleganței”, se laudă britanicii.
În partea din față, designerii de la Goodwood au montat o grilă mai înaltă, care poartă celebra emblemă “Spiritul Extazului” mai sus ca predecesorul său. În premieră, grila este una integrată în caroserie, ceea ce determină o imagine mai modernă. Grila este flancată de faruri cu laser, cu o bandă luminoasă care înconjoară farurile și care reprezintă luminile de zi. Rolls-Royce susține că este cea mai avansată tehnologie din lume și poate difuza lumină la peste 600 de metri pe șosea.
Mergând spre spate, observăm benzi din oțel inoxidabil care se curbează pe marginile capotei și în jurul parbrizului.
Spatele limuzinei ultra-luxoase este reprezentat de o lunetă mai abruptă, înconjurată, de asemenea, de o ramă din oțel inoxidabil și individualizat de stopuri cu aspect de “bijuterie”, cum spun britanicii. Mașina aleargă pe jante mari, de 22 de inchi.
Evident, cel mai interesant aspect la un Rolls-Royce este interiorul, iar producătorul auto nu a făcut economie, pentru a duce opulența la nivelul următor. Design-ul general urmează liniile impuse de predecesorul său, dar modelul are scaune față mai confortabile, cu panouri din lemn care susțin măsuțele rezervate pasagerilor din spate și sistemul multimedia pe care aceștia îl pot controla de acolo.
Vezi cum arată bordul noului Rolls-Royce Phantom!
Rolls-Royce pune la dispoziția clienților mai multe tipuri de configurație pentru scaunele din spate: configurația lounge, fotolii individuale care au cotiere, fotolii individuale cu o consolă centrală fixă și noul scaun tip șezlong. Unul dintre pachete include pahare de whiskey sau de șampanie și o frapieră.
Șoferul primește ecrane TFT de 12,3 inchi, un ceas analog și finisaje din lemn prețios.
Inginerii și-au dorit să facă din cea de-a opta generație a lui Phantom cea mai silențioasă mașină din lume. În consecință, au montat peste 130 de kilograme de izolație fonică și geamuri duble cu o grosime de 6 milimetri. Limuzina beneficiază de prezența unor anvelope speciale, denumite “Silent-Seal”, care reduc zgomotul cu 9 decibeli. Suspensia pneumatică face milioane de calcule pe secundă și reacționează în funcție de direcție, accelerație și datele primite de la camerele de luat vederi.
Producătorii au obținut astfel o mașină cu 10% mai silențioasă ca predecesorul său la o viteză de 100 km/h. O informație din interiorul companiei arată că zgomotul este atât de redus la bordul noului Phantom, încât inginerii și-au verificat instrumentele de măsurare pentru a se asigura că sunt calibrate corect. Nici lor nu le-a venit să creadă!
Sub capota uriașă a noului Rolls se ascunde aceeași unitate cu sânge albastru V12 de 6.75 litri, care produce 563 CP și un cuplu de 900 Nm. Puterea este transmisă prin intermediul transmisiei automate cu opt rapoarte, care beneficiază de o tehnologie care se bazează pe informații transmise prin satelit, pentru a pune la dispoziție, în permanență, treapta corectă.
Phantom-ul 2017 este construit pe așa-zisa “Structură a Luxului”, o platformă nouă din aluminiu, concepută anume pentru Rolls-Royce. Platforma este una flexibilă și redimensionabilă, pentru a putea răspunde diversselor cerințe ale companiei în privința dimensiunilor, propulsiei și sistemelor de tracțiune. Cu 30% mai rigidă ca precedenta, noua platformă va sta la baza tuturor viitoarelor modele Ghost, Wraith și Dawn, dar și a primului crossover al companiei, Project Cullinan.
Vezi sistemele de siguranță de care beneficiază opulentul Rolls-Royce Phantom!