Noul SEAT Tarraco este cel de-al treilea membru al familiei de SUV-uri spaniole, după Ateca și Arona, dar este primul care oferă și opțiunea unei configurații cu șapte locuri. Mașina va intra în producție la începutul anului viitor.
Cu un nume ales în urma votului a peste 140.000 de fani ai brand-ului și inspirat de orașul mediteranean Tarragona, noul SEAT Tarraco vine cu imaginea SUV-ului pregătit de aventură.
SEAT Tarraco e timid. SUV-ul spaniol se pregătește de lansare
Mașina dezvoltată la Martorell, nu departe de Barcelona, dar produsă la Wolfsburg, în Germania și pe care am văzut-o luni la rând în imagini teaser, este miza constructorului spaniol, aflat în căutarea unei tipologii noi de clienți, care să aducă cifre de vânzări impresionante.
383.900 de mașini a vândut SEAT din ianuarie și până în luna august a acestui an, ceea ce marchează o creștere cu 21.9% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Tarraco este cel mai mare dintre SUV-urile SEAT și promite tehnologie de ultimă oră, dinamică, manevrabilitate și un pronunțat caracter practic, asigurat de proporțiile generoase.
Noul model, cu o lungime de 4.735 mm, va fi disponibil cu două linii de echipare, Style și Xcellence. Dimensiunile generoase asigură spațiu pe măsură, dar și o imagine robustă la exterior, aceasta din urmă fiind confirmată de grila proeminentă, flancată de farurile LED.
Opt culori exterioare sunt disponibile în noua gamă Tarraco: Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black și Urano Grey.
La interior, șoferul primește instrumentarul de bord Digital Cockpit redat pe ecranul de 10,25 de inci, care îi oferă șoferului informațiile relevante referitoare la rulare. Deasupra consolei centrale, se regăsește un display de 8 inci. SEAT Tarraco este primul model al spaniolilor care oferă control prin gesturi, atunci când este comandat sistemul Navigation Plus.
SUV-ul latin este construit pe platforma MQB-A, rezervată SUV-urilor de clasă mare ale Grupului Volkswagen. Sistemul Dynammic Chassis Control (DCC) îi dă șoferului libertatea de a alege modul de rulare preferat. De asemenea, sistemul se poate adapta automat, modificând parametrii în funcție de suprafața de rulare și de stilul de condus al celui aflat la volan.
Toate motoarele care se vor regăsi sub capota lui SEAT Tarraco primesc tehnologia start-stop, iar puterea acestora variază între 150 și 190 CP.
Sunt disponibile în gamă două propulsoare pe benzină: 1.5 litri TSI cu 150 de cai putere, cuplat la o transmisie manuală și disponibil cu tracțiune față și 2.0 litri TSI cu 190 de cai putere, cu transmisie automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj și tracțiune integrală 4Drive.
Există și două opțiuni diesel: motorul de 2.0 litri TDI este oferit tot în două versiuni de putere, cu 150 CP, tracțiune față și transmisie manulă cu șase trepte sau automată cu șapte trepte și sistem 4Drive, dar și cu 190 CP, versiunea din urmă fiind disponibilă exclusiv cu tracțiune integrală și transmisie automată DSG.
SEAT va oferi ulterior și alte tipuri de propulsie.
Sisteme de siguranță ca Lane Assist și Front Assist cu funcție de detectare a bicicletelor și pietonilor sunt dotări standard în Europa, în timp ce Blind Spot Detection, Traffic Sign Recognition, Traffic Jam Assist, ACC (Adaptive Cruise Control), Light Assist și Emergency Assist sunt oferite contra cost.
SEAT aduce la bordul noului său SUV și un serviciu Emergency Call, dar și Pre-crash Assist și Rollover Detection.
Noul SEAT Tarraco va putea fi comandat începând cu luna decembrie.