Noul Stonic GT Line mai sportiv și cu motorizare mild-hybrid. Cea mai nouă versiune a modelului Stonic primește o specificație mai sportivă, GT Line și posibilitatea de a alege motorul de 1.0 litri T-GDi cu opțiunea mild-hybrid.
Foto: KIA
Kia dezvăluie noul Stonic GT Line mai sportiv și cu motorizare mild-hybrid
Kia a prezentat azi noul Kia Stonic GT Line, vine cu o specificație de inspirație sportivă.
Modelul GT Line oferă noi opțiuni de culori exterioare în două tonuri, precum și o gamă de opțiuni de propulsie hibridă și non-hibridă.
Exterior cu un plus de sportivitate
Designul exterior al modelului Stonic GT Line oferă un plus de sportivitate aspectului de crossover urban al automobilului.
Remarcăm noul design al spoiler-ului față și spate, lămpile de ceață integrate, cu lumină LED, de cele trei prize de admisie a aerului în partea frontală și de o terminație metalică de-a lungul marginii inferioare.
Noua generație Kia Sportage va debuta în aprilie 2021
Grila de tip ‘tiger-nose’ are un design nou, în timp ce capacele oglinzilor sunt finisate în negru. Modelele GT Line sunt echipate standard cu blocuri optice LED, cu o semnătură luminoasă distinctă.
În spate, un spoiler proeminent îl diferențiază de alte variante ale seriei Stonic. Acesta areun design care imită țevile de evacuare duble. Sigla GT Line este acum situată pe capacul haionului.
GT Line se remarcă prin accentele de culoare din jurul celor trei prize de admisie a aerului din bara față.
Toate modelele Stonic GT Line sunt echipate cu jante din aliaj de aluminiu de 17 inch.
Conectivitate KIA
Îmbunătățirile habitaclului contribuie la diferențierea identității sale ca model de performanță față de alte modele ale gamei Stonic.
Cea mai evidentă modificare este decorul cu efect de fibră de carbon al planșei de bord, un finisaj caracteristic modelelor GT Line.
Scaunele, unice pentru noua variantă, sunt finisate într-o combinație de material textil negru și piele sintetică cu cusături contrastante de culoare albă.
Volanul este în forma literei D, îmbrăcat în piele perforată cu logo-ul GT Line și cusături contrastante. Un display-ul digital de 4.2 inch este situat între ceasurile de bord.
Sunt disponibile cu cele mai recente tehnologii infotainment și de conectare dezvoltate de Kia. În centrul planșei de bord se află sistemul de infotainment de 8.0 inch prevăzut cu ultima versiune a sistemului UVO Connect ‘Phase II. Acesta contribuie la îmbunătățirea conectivității și a controlului automobilului.
Navigare prin satelit
Noul sistem infotainment este oferit cu o gamă de tehnologii Display Audio sau tehnologii opționale de navigare prin satelit, în funcție de specificații.
În ambele variante, dispune de conexiune Bluetooth multiplă, permițând utilizatorilor să conecteze până la două dispozitive mobile în același timp – unul pentru utilizarea hands-free a telefonului și media; cealaltă numai pentru utilizare media.
Sunt disponibile aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto wireless pe modelele echipate cu sistemul Display Audio, eliminând necesitatea multor proprietari de a-și conecta smartphone-ul prin cablu.
Informații la bord
Tehnologia UVO Connect ‘Phase II dezvoltată de Kia oferă informații în timp real din trafic Acestea includ prognoze meteo, puncte de inters, prețurile combustibililor și detalii despre locațiile pentru parcare pe stradă sau în zone special amenajate. Inclusiv prețuri, locații și disponibilitate.
Sistemul dispune de recunoașterea vocală online care permite utilizatorilor să dea comenzi vocale, să caute puncte de interes în apropiere, adrese, actualizări meteo sau să trimită mesaje text.
Noul serviciu de rutare ‘Online Navigation’ utilizează sistemul cloud în timp real și informații istorice despre trafic pentru a oferi rute eficiente și rapide.
„Last Mile Navigation”
Utilizatorii pot accesa Aplicația UVO app*, compatibilă cu smartphone-urile Apple și Android, care oferă o gamă de funcționalități specifice generației II a sistemului, cum este „Last Mile Navigation”.
Aceasta ajută clienții să-și continue călătoria către destinația lor după ce au parcat și părăsit automobilul. Funcționalitatea „Last Mile Navigation” ajută clienții Kia să călătorească în orașe în care zonele de parcare sunt adesea la o anumită distanță de magazine, cafenele și restaurante.
Propulsie turbo și mild-hybrid
Modelul Stonic GT Line oferă noul sistem de propulsie ‘EcoDynamics+’ MHEV (mild-hybrid electric vehicle) pe benzină.
Combinând un motor de 1.0 litri T-GDi ‘Smartstream’ cu un sistem MHEV de 48V, sistemul de propulsie ‘EcoDynamics+’ oferă o eficiență sporită prin furnizarea și apoi recuperarea puterii electrice.
O baterie compactă de 48V litiu-ion polimer suplimentează cuplul motorului cu putere electrică printr-un generator MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator).
Sistemul MHSG
Sistemul MHSG este conectat cu ajutorul unei curele la arborele cotit al propulsorului și comută între modurile ‘motor’ și ‘generator’ în funcție de condițiile de rulare.
În modul ‘motor’, în timpul accelerării, sistemul MHSG oferă un plus de putere electrică pentru a reduce sarcina motorului și emisiile.
Pe măsură ce automobilul decelerează, sistemul MHSG are capacitatea, în anumite condiții, să comute în modul ‘generator’, recuperând energia produsă de arborele cotit pentru a reîncărca bateria.
Noul motor ‘Smartstream’ dispune de tehnologia CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Aceasta permite motorului să comute între diferite cicluri de combustie în funcție de sarcină, maximizând eficiența în toate situațiile de condus.
Motorul ‘Smartstream’ produce 100 sau 120 CP, fiecare motor oferind sistemul Drive Mode Select cu modurile de condus ‘Eco’, ‘Sport’ și ‘Normal’.
Transmisie inteligentă iMT „clutch-by-wire”
Modelul Stonic GT Line este echipat în dotarea standard cu noua transmisie manuală inteligentă (iMT) dezvoltată de Kia sau opțional cu transmisia automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte de viteză (7DCT).
iMT este noua transmisie de tip ‘clutch-by-wire’ dezvoltată de Kia, care contribuie la creșterea eficienței consumului de combustibil, păstrând în același timp implicarea șoferului la fel ca în cazul unei transmisii manuale convenționale.
Aceasta se integrează perfect cu sistemul MHSG pentru a opri motorul mai devreme decât sistemul start-stop „Idle Stop & Go” atunci când automobilul decelerează pentru a opri.
„Cruising” pentru economie de combustibil
Ambele transmisii, iMT și 7DCT permit perioade de rulare cu motorul oprit – „crusing” – pentru a îmbunătăți eficiența consumului de combustibil în modul de condus Eco.
Aceasta operează la viteze de până la 125 km/h, iar motorul repornește atunci când șoferul apasă pedala de accelerație, frâna sau ambreiajul.
Pe lângă modelele EcoDynamics+, noul Stonic GT Line este disponibil și cu motorul Smartstream de 1.0 litri T-GDi non-hybrid, care produce 100 CP și este cuplat, la alegere, cu transmisia manuală cu șase trepte sau cu transmisia automată 7DCT.
Garanție de 7 ani
Producția modelului Stonic GT Line a început în octombrie la unitatea de producție Kia din Sohari, Coreea de Sud. Vânzările în Europa încep în ultimul trimestru al anului 2020 și toate modelele vor oferi cumpărătorilor garanția unică de 7 ani, 150.000 kilometri oferită de Kia.