Cu o experiență de 41 de ani și peste 22 de milioane de clienți în întreaga lume, Passat, cel mai popular model din gama VW, ajunge la generația cu numărul 8. Se preconizează ca avem în față primul Passat a cărui performanțe și tehnologie îl va face un rival redutabil inclusiv în zona premium.
Dupa cum era de asteptat primele poze cu noul Passat nu au luat pe nimeni prin surprindere. Limuzina germana ramane adepta liniilor simple, clare, elegante, asezonate pe alocuri cu cateva detalii rafinate in zona blocurilor optice. Imaginea generala este una familiara brandului VW, care nu si-a propus vreodata sa socheze prin design ci mai degraba sa creeze o linie comuna capabila sa ii confere produselor un aer de calitate imun la trecerea timpului.
Ca orice automobil modern, alegerea unui pachet de exterior (R-line in cazul VW), completata de jante cu design modern si farurile optionale cu tehnologie LED aduc un plus stilistic evident, asa ca cei mai pretentiosi se pot detasa oricand din multime.
Interiorul se prezinta ca o oglinda fidela a liniilor caroseriei, cu o abordare simpla, clasica, orientata spre ergonomie cu tuse de modernitate gratie cadranelor digitale si consolei centrale dominate de un sistem de infotainment cu diagonala mare. Logic, cele doua elemente precizate mai sus se afla pe lista de optionale, asa ca imaginea generala a interiorului va fi direct proportionala cu investitiile de care dispune un eventual client. Calitatea interiorului a evoluat si ea in ton cu noile pretentii emise de Passat si se asteapta ca versiunile de top sa reprezinta o concurenta serioasa pentru modele premium cu echipari entry-level ca Seria 3, Clasa C si, de ce nu, chiar fratele de concern A4.
Spatiul interior a evoluat pozitiv gratie preluarii platformei tehnice modulare MQB care permite obtinerea unui ampatament mai lung prin scaderea dimensiunii consolelor fata/spate gratie repozitionarii puntilor. Cum vechea generatie era una care statea bine la capitolul interior, ma astept ca noua generatie sa exceleze la acest capitol.
Ca un “efect secundar” al preluarii noii platforme tehnice (similare cu cea a lui Golf VII) greutatea totala a masinii a scazut cu pana la 85 kg. Lista de motorizari include 10 unitati pe benzina si diesel cu puteri intre 120 CP si 280 CP. Vedeta noii game de propulsoare este noul 2.0 TDI/240 CP cu un cuplu maxim de 500 Nm ce marcheaza cel mai puternic Passat diesel din istorie. Aceste cifre au fost obtinute in principal prin adoptarea unui sistem bi-turbo si sunt directionate catre asfalt prin intermediul unei transmisii DSG cu 7 trepte si a sistemului de tractiune integrala 4Motion, amandoua oferite standard.
O alta noutate absoluta o reprezinta primul Passat plug-in Hybrid din istorie ce promite o autonomie electrica de 50 km/h si o autonomie maxima teoretica de 1000 km. Sistemul plug-in de generatie a treia consista dintr-un motor turbo pe benzina 1.4 TSI/156 CP si un motor electric de 109 CP pentru o putere totala de 211 CP.
Pretul de pornire pentru noul Passat (valabil pentru piata din Germania) este de 25,865 euro pentru sedan, respectiv 26.950 pentru break.