Noul Volkswagen Passat facelift a fost supus unei operații estetice minore și a primit o doză de tehnologie modernă. Astfel, limuzina și break-ul Passat pot rula semi-autonom până la viteze de 210 km/h.
Noul Volkswagen Passat facelift va fi prezentat luna viitoare, la Salonul Auto de la Geneva. Până atunci însă, putem observa modificările subtile de design, care au vizat grila radiatorului, bara față și bara spate, dar și blocurile optice. Limuzina din segmentul D primește acum farurile matrix LED IQ.Light, care se regăsesc și în gama SUV-ului Touareg.
Așa arată Volkswagen Passat din America!
Cabina noului Passat primește cea de-a treia generație a sistemului multimedia MIB (Modular Infotainment Matrix), care poate fi comandată într-una dintre cele trei versiuni: Composition Media, cu ecran de 6,5 inci, dar fără navigație, Discover Media, cu ecran de 8 inci și Discover Pro, cu ecran de 9,2, cele din urmă redând și navigația. Sistemul multimedia MIB3 permite acum conexiune permanentă la internet prin intermediul unui SIM integrat, pentru ca șoferul să poată avea acces la o serie de servicii online.
Sistemul poate fi comandat și prin salutul simplu “Hello, Volkswagen”, funcție preluată din segmentul premium. Mercedes-Benz și BMW au sisteme asemănătoare, care pot fi activate prin rostirea salutului “Hey Mercedes”, respectiv “Hey BMW”.
Instrumentarul digital de bord Digital Cockpit a primit o grafică superioară, iar volanul primește funcții capacitive jucând rolul unei noi interfețe.
Noul Volkswagen Passat facelift este pus în mișcare de trei motoare pe benzină și patru unități diesel, toate echipate cu filtru de particule, iar în gamă se regăsește și o versiune plug-in hybrid. Astfel, clienții pot alege dintre motorul 1.5 TSI cu 150 de cai putere și propulsorul 2.0 TSI, disponibil în două versiuni de putere, cu 190, respectiv 272 CP.
Cei care aleg motorizarea diesel, pot selecta una dintre opțiunile: 1.6 TDI cu 120 de cai putere, 2.0 TDI Evo cu 150, 190 sau 240 de cai putere.
Noul Passat GTE vine cu un sistem de propulsie care integrează un motor pe benzină, 1.4 TSI de 156 de cai putere și un motor electric de 115 cai putere, pentru un total de 218 cai putere. Autonomia electrică a acestei versiuni ajunge acum la 55 de kilometri în ciclul WLTP (aproximativ 70 în ciclul NDEC), datorită bateriei de 12 kWh, care o înlocuiește pe cea de 9,9 kWh.
Volkswagen își echipează mașinile cu IQ.Drive, un pachet care integrează sistemele de asistență. În premieră la un model Volkswagen apare Travel Assist, funcția de rulare semi-autonomă până la viteze de 210 km/h și care integrează cruise control adaptiv. IQ Drive cuprinde și frânarea de urgență, asistentul de menținere a benzii de circulație, Front Assist cu funcție de detectare a pietenoilor, asistentul la parcare și avertizarea la trafic din spate.
Passat Facelift este disponibil și în versiune break cu denumirea de Variant, dar și în versiune Alltrack. Aceasta din urmă vine cu tracțiune integrală, bare de protecție adaptate drumurilor în afara asfaltului și trei opțiuni de motorizare: 2.0 TSI cu 272 de cai putere, 2.0 TDI cu 190 sau 240 de cai putere.
Top 10 mărci auto căutate de români pe internet
Primele mașini vor fi livrate la începutul lunii august. Lista de precomenzi se deschide în luna mai.