Primul Volvo electric din istorie este aici. Noul Volvo XC40 Recharge este un pas uriaș făcut de constructorul suedez în direcția electrificării.
Volvo XC40 Recharge este primul membru al noii familii Recharge, care va desemna automobilele electrice și plug-in hybrid ale companiei. Versiunea Recharge are la bază SUV-ul mic XC40 și platforma CMA (Compact Modular Architecture), gândită anume pentru electrificarea gamei.
Designul este asemănător, dar grila este închisă. Aceasta găzduiește și senzorii integrați în noua platformă Advanced Driver Assistance. În partea din spate lipsesc evacuările. Apare, în aripa stânga spate un port de încărcare. Sunt disponibile două tipuri de jante de 19 și 20 de inci.
Noul Volvo XC40 Rechargevine cu două motore electrice, câte unu pe fiecare punte, care dezvoltă 408 cai putere și care îi asigură tracțiune integrală. O baterie litiu-ion înmagazinează energie suficientă pentru o autonomie de 400 de kilometri, conform standardului WLTP. Unitatea poate fi încărcată până la 80% din capacitate în 40 de minute, atunci când mașina este cuplată la un sistem de încărcare rapidă.
La bord apare o nouă interfață, concepută special pentru mașinile electrice. XC40 Recharge primește noul sistem multimedia Android dezvoltat de Google, care integrează tehnologia Volvo on Call. Modelul va avea covorașe realizate din materiale reciclate.
Pentru a face față cererii în creștere anticipată de constructor, producția vehiculelor electrice se va tripla capacitatea de producție pentru a asigura un timp de livrare cât mai scurt.
Începând cu anul viitor, toți clienții care vor accesa site-ul Volvo vor fi întâmpinați de întrebarea dacă își doresc sau nu un Volvo Recharge. Pentru a încuraja achiziționarea mașinilor “verzi”, orice model plug-in hybrid va primi posibilitatea de încărcare gratuită pentru primul an. Mașina va ajunge în showroom în prima parte a anului viitor.
În următorii cinci ani, Volvo va lansa câte un model electric an de an. Planul nordicilor este ca 50% din cifrele de vânzări să fie trecute în contul mașinilor electrice până în 2025, restul fiind hibride.