Noul Volvo XC90 facelift a ajuns în România și are acum o autonomie cu 15% mai mare în mediul urban. Constructorul suedez a echipat SUV-ul de clasă mare cu o motorizare nouă și tehnologie micro-hibridă, jante cu design nou și o nouă paletă de culori. Prețul de pornire în România este de 53.361 de euro fără TVA.
Pe lista de noutăți apare și o grilă redesenată. Dar cea mai importantă modificare se regăsește sub capotă, acolo unde își face loc o motorizare nouă, dezvoltată pentru reducerea consumului de combustibil. Noul sistem micro-hibrid este un pas către atingerea obiectivului companiei nordice: electrificarea tuturor modelelor până în 2025. Cei de la Volvo vor ca până atunci, 50% dintre mașinile vândute să fie electrice.
Dezvăluit în luna februarie a acestui an, noul XC90 este disponibil în premieră cu tehnologia de recuperare a energiei cinetice la frânare. Este un sistem de propulsie electrificat integrat, sub noua serie “B”. Astfel, noul indicativ B5 aduce Kinetic Energy Recovery System (KERS), care transformă parțial energiacinetică de se pierde la frânare în energie electrică. Aceasta este stocată într-o baterie de 48 V. Tehnologia Mild Hybrid va utiliza energia stocată în baterie, reducând astfel sarcina motorului termic, mai ales la pornirea de pe loc.
Versiunea T8 Twin Engine Plug-in Hybrid aduce o automomie în modul electric cu până la 15% mai mare. 2 ore și 30 de minute durează încărcarea atunci când mașina este cuplată la o stație de 16A și 230V. Autonomia în modul hibrid a crescut și ea pentru că mașina a primit un nou rezervor de combustibil de 70 de litri. 390 de cai putere îi asigură SUV-ului de clasă mare un sprint de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde.
Primele unități Volvo XC90 facelift cu noua tehnologie ajung în România la sfârșitul acestei luni. Patru versiuni de echipare sunt disponibile: Momentum, Momentum Pro, Inscription și R-Design. Prețul de pornire de 53.361 de euro fără TVA este trecut în contul versiunii entry-level. La polul opus, Inscription poate ajunge la 82.760 de euro fără TVA.