Într-un interviu acordat site-ului diviziei sport M a lui BMW, Albert Biermann (șeful departamentului de dezvoltare al diviziei M GmbH), dezvăluie detalii și noutăți interesante cu privire la viitorul coupe sportiv al mărcii bavareze.
Mic, negru și puternic, așa apare în toate pozele spion surprinse în teste, prototipul camuflat al noului BMW Seria 1 M Coupe. În Iulie domnul Kay Segler, directorul diviziei M GmbH a BMW, a dezvăluit câteva detalii despre viitorul coupe sportiv al Seriei 1. La începutul lunii Octombrie, presa internațională a luat un prim contact cu mașina și au cules primele impresii cu privire la nivelul de dezvoltare la care se află proiectul. Cu această ocazie, șeful departamentul de dezvoltare al diviziei M, Albert Biermann, a oferit mai multe detalii despre Seria 1 M Coupe, răspunzând unui set de întrebări.
M-Power.com: Domnule Biermann, ce face viitorul Seria 1 Coupe M să fie un model atât de special?
Biermann: După părerea mea, modelul este o reinterpretare a primului BMW M3. Este un automobil compact, concentrat asupra elementelor esențiale ale unei mașini sport și beneficiarul unui comportament dinamic adecvat. În plus, noul model va face mai accesibilă divizia M marelui public, datorită prețului care va fi mai scăzut decât în cazul altor modele ce poartă semnătura M GmbH.
M-Power.com: Dacă ați amintit de preț, dați-ne un reper vis-a-vis de acesta.
Biermann: Prețul nu a fost stabilit deocamdată, după cum vă imaginați, dar vă pot spune că mai mult ca sigur va fi undeva între prețul lui 135i și cel al modelului M3, dar cu siguranță mai apropiat de prețul lui 135i.
M-Power.com: Treziți-ne interesul. Ce vor primi clienții de acești bani?Biermann: Viitorul Seria 1 M este propulsat de un motor de șase cilindri în linie de 3 litri, biturbo, care va genera o putere se se va situa în jurul valorii de 340 CP. Transmisia va fi asigurată de o cutie manuală cu șase trepte, iar în ceea ce privește șasiul, fraânele sau diferențialul spate, multe elemente vor fi similare celor de pe M3.[_newpage_]
M-Power.com: Deci putem spune că avem de-a face cu un BMW M3 la o scară redusă?
Biermann: Până la un punct, bineînțeles. Pe de altă parte, nu chiar. Se pot face câteva paralele între puterea și greutatea celor două modele, dar din punct de vedere al performanțelor, Seria 1 M va juca într-o ligă separată. Cu siguranță va avea un caracter aparte și dacă ar fi să fac o presupunere, probabil că va fi cu în jur de 10 secunde mai rapid pe porțiunea Nordschleife a circuitului Nurburgring, decât precedenta generație BMW M3.
M-Power.com: Caracterul aparte se întrevede și din primele poze cu detalii ale viitorului Seria 1 M. La ce ne putem aștepta la capitolul design?
Biermann: Vă dați seama că nu pot da foarte multe detalii, dar după cum știți, au fost lansate câteva poze din care vă puteți face o idee despre detaliile de design ale noului model. De asemenea vă puteți aștepta să întâlniți logo-urile M Power atât la interior, cât și la exterior, ca la toate modelele noastre sportive. Și ca să vă dau totuși un exemplu concret, vă pot spune că lățimea va fi mai mare cu 80 de mm, decât cea a modelului 135i.
M-Power.com: Când ne putem aștepta la mai multe detalii despre acest model?
Biermann: La mijlocul lunii decembrie vom anunța toate detaliile noului BMW Seria 1 M Coupe. Până atunci vom furniza sistematic detalii pe site-ul nostru: www.M-Power.com. Premiera mondială a noului model va avea loc la Salonul Auto de la Detroit, de la mijlocul lunii ianuarie, iar primele modele vor fi livrate către clienții BMW la începutul verii 2011.
Sursa:
http://www.m-power.com/_open/b/home.jsp?lang=en
https://www.m-power.com/_open/b/varlink.jsp?id=2203&lang=en