Noile modele şi prototipuri care vor fi prezentate în cadrul Salonului Auto de la Geneva evidenţiază puterea inovatoare a celui mai de succes producător de automobile premium din lume.
O multitudine de noi tehnologii unice în domeniul sistemelor de transmisie şi al conectării inteligente a conducătorului cu automobilul şi mediul vor fi prezentate publicului de către BMW cu ocazia Salonului Auto de la Geneva (3-13 martie 2011).
BMW Vision ConnectedDrive
Tehnologia de pionierat sporeşte plăcerea condusului. BMW Vision ConnectedDrive demonstrează această idee prin prezentarea unor soluţii inteligente. Definitoriu pentru acestui prototip, prezentat ca roadster cu două locuri, este că se defineşte printr-un element mobil într-o lume conectată. Automobilul foloseşte informaţii primite de la alte maşini (tehnologia Car2Car Communication), de la elemente de infrastructură precum spaţii de parcare sau semafoare (tehnologia Car2Infrastructure) şi de la sistemul de navigaţie, pentru a asista conducătorul auto în alegerea traseului optim.
În acest scenariu automobilul poate propune parcări în apropierea destinaţiei, soluţii alternative care pot include, ca alternativă de deplasare către destinaţie, şi transportul în comun. Prin apelarea serviciului BMW Assist Information Service (deja disponibil în anumite ţări) un operator poate oferi asistenţă completă pentru orientare în oraş. Există inclusiv posibilitatea de a recomanda restaurante, de exemplu, urmând ca adresa să fie apoi trimisă automat în sistemul de navigaţie.
BMW demonstrează prin acest prototip potenţialul unic care poate fi realizat prin dezvoltările actuale şi cele viitoare ale BMW ConnectedDrive, ceea ce va duce la optimizarea confortului, a siguranţei şi a plăcerii create de infotainment în automobil.
Oportunităţile nelimitate pentru a obţine o plăcere a condusului şi mai mare prin intermediul reţelelor inteligente sunt demonstrate cel mai impresionant la Salonul Auto de la Geneva de premiera mondială BMW Vision ConnectedDrive, de designul caroseriei şi al interiorului acestui prototip, noul concept de afişaj şi de operare şi, suplimentar, prezentarea multimedia din cadrul expoziţiei.
Designul întruchipează legătura dintre conducător şi automobil şi dialogul dintre conducător şi pasager, precum şi interacţiunea ocupanţilor vehiculului cu mediul. Zonele funcţionale ale BMW ConnectedDrive sunt simbolizate pe trei niveluri – confort, siguranţă şi infotainment. Schimbul de date şi informaţii pentru toate cele trei arii funcţionale este vizualizat prin instalaţia de lumini şi prezentarea foarte complexă din cadrul expoziţiei.
Prin caracteristicile de design în stilul specific BMW, prin capota lungă care se contopeşte cu parbrizul, prin ampatamentul lung şi poziţia scaunelor mult în spate, prototipul ilustrează fuziunea dintre exterior, interior şi mediu, care este posibilă numai prin BMW ConnectedDrive. Suprafeţele, foarte expresive, sunt accentuate de liniile cursive distinctive. Principiul suprafeţelor distincte (layers) care a fost prezentat în premieră la BMW Vision ConnectedDrive, prin care componentele individuale trebuie să preia anumite sarcini, a fost implementat atât la interior, cât şi la exterior. Senzorii integraţi în faruri şi în stopuri ajută la monitorizarea situaţiilor din trafic şi a mediului. Antenele, aflate în locul oglinzilor retrovizoare, transmit informaţii către lumea exterioară şi comunică cu sateliţii de navigaţie.
Head-Up Display îmbunătăţit este una dintre inovaţiile în domeniul conceptelor de afişare şi operare ale gamei BMW Vision ConnectedDrive. Acesta furnizează afişare tridimensională a informaţiilor, care oferă o fuziune optică a imaginii reale a drumului şi a conţinutului virtual pentru a oferi un dispozitiv complex „augmented reality”. Sistemul proiectează un set complex de informaţii, de la date de navigaţie care pot include şi schema intersecţiilor, la viteza maximă legală pe tronsonul de drum sau anunţul că a fost recepţionat un e-mail prin intermediul smartphone-ului. Informaţia este afişată fie în prim plan, fie în fundal, în funcţie de relevanţă şi de situaţia concretă din trafic. În plus, prototipul este echipat cu un grup de instrumente programabile în mod liber; afişajul acestuia completează proiecţiile generate de Head-Up Display.
Din punctul de vedere al complexităţii şi dimensiunii, funcţionalitatea acestui sistem depăşeşte cu mult capacitatea de afişare a instrumentelor dintr-un cockpit clasic. Prin intermediul unui afişaj care prezintă şi informaţii în trei dimensiuni, segmente individuale de informaţii pot fi subliniate optic la un grad mai mare sau mai mic în funcţie de situaţia de condus, în scopul de a obţine nivelul corespunzător de atenţie.
Prin intermediul Passenger Information Display (afişajul cu informaţii pentru pasager), pasagerul aflat într-un prototip BMW Vision ConnectedDrive poate beneficia de avantajele unor funcţionalităţi suplimentare oferite de conectarea inteligentă. Ca navigator, el poate evalua detaliile informaţiilor sau ale adreselor pentru sistemul de navigaţie care au fost primite online şi să le transfere mai departe către panoul de instrumente al conducătorului atunci când este necesar. Astfel, interacţiunea dintre conducător şi pasager şi conectarea cu mediul ating un nou nivel. Emotional Browser face posibilă o alegere a informaţiilor care este şi mai variată, şi mai personalizată.
Pe timpul călătoriei, acest sistem asimilează şi filtrează informaţii suplimentare despre mediul pe care automobilul îl parcurge în acel moment, starea de spirit a pasagerilor sau locaţie. Pasagerul poate activa „Emotional Browser” dintr-o zona touch sensitive din consola de bord şi astfel „Pasager Information Display” oferă informaţii despre puncte de interes din apropiere precum cafenele, muzee sau restaurante, toate organizate asemenea articolelor dintr-o revistă. Prin folosirea „filtrelor”, Emotional Browser poate fi reorganizat şi poate să ofere informaţii selectate după anumite criterii. Sistemul poate controla şi sistemul audio şi poate transmite informaţii şi prin Head-Up Display.
ActiveE, primul model BMW cu motor exclusiv electric
Zero emisii, patru scaune şi un sentiment sportiv specific mărcii – acestea sunt principalele atuuri pe care le are BMW ActiveE, a cărui premieră mondială este unul dintre punctele de atracţie ale ediţiei 2011 a Salonului Auto de la Geneva. BMW Group prezintă o nouă etapă importantă pe drumul spre o mobilitate de durată şi fără emisii CO2. Alături de MINI E, BMW ActiveE este cel de-al doilea automobil electric de teste creat de BMW Group într-o serie limitată.
ActiveE accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,0 secunde şi furnizează o putere de 125 kW/170 CP, în timp ce cuplul maxim este de 250 Nm. Automobilul beneficiază de dinamismul şi agilitatea unui BMW, de la primul moment al apăsării pedalei de acceleraţie, de la cea mai mică turaţie a motorului, un element specific propulsoarelor electrice. În situaţiile din traficul cotidian, unitatea de stocare nou dezvoltată, cu acumulator litiu-ion, asigură o autonomie de aproximativ 160 km.
La fel ca MINI E, BMW ActiveE este un automobil transformat, un vehicul electric bazat pe caroseria unui model cu motor cu ardere internă. Totuşi, la BMW ActiveE, toate componentele transmisiei electrice (unitatea de stocare a energiei, motorul electric şi electronica de control) au fost integrate într-o caroserie de automobil pentru care toate acestea nu au fost niciodată destinate, iar acest lucru a fost reuşit fără nici o pierdere de spaţiu sau de confort interior.
BMW ActiveE este primul automobil electric produs de BMW Group care oferă patru locuri complete şi un portbagaj al cărui volum ajunge la 200 litri. Realizarea inginerilor BMW este cu atât mai impresionantă dacă luăm în calcul că acest vehicul este “doar” unul de teste.
BMW ActiveE integrează versiuni de pre-producţie ale transmisiei şi unităţii de stocare a energiei de la viitorul Megacity Vehicle – unele cu geometrie identică, altele similare – într-un vehicul cu un concept complet diferit, aceasta pentru a testa, în premieră, aceste componente pe şosea. În afară de o mică priză de aer pe capotă şi un portbagaj de dimensiuni mai mici, nu există diferenţă notabile faţă de versiunea de serie a modelului BMW Seria 1 Coupé.