Volkswagen Golf Mk5 a venit pe lume în 2003, ca un model care ridica, la acea vreme, ștacheta calității în clasa compactă. Cu 35% mai rigid, cu nu mai puțin de opt airbag-uri la bord, Mk5 era mai dinamic și mai sigur decât orice Golf dinaintea lui.
Modelul primea suspensie cu patru brațe pe puntea din spate și o nouă transmisie DSG cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte, senzori de ploaie și un acoperiș panoramic pliabil sau glisant.
Iată cele mai importante momente din “cariera” lui Volkswagen Golf Mk5, modelul aflat pe piață între 2003 și 2008:
2003 – Portiere, panouri laterale, cadru și acoperiș sudate cu laser;
2003 – Suspensie multi-braț;
2003 – direcție electro-mecanică
2004 – Revenirea versiunii GTI cu motor turbo cu 200 de cai putere;
2006 – venirea pe lume a versiunii GT cu motor pe benzină cu injecție directă, turbocompresor și compresor;
2006 – își face apariția Golf Plus;
2007 – sunt dezvăluite CrossGolf și noul Golf break;
2007 – producția Golf ajunge la 25 de milioane de unități de la venirea pe lume a modelului, în 1974;
2008 – cea de-a cincea generație iese din producție după 3,4 milioane de unități construite.
Citește și:
Numărătoarea inversă a început. Volkswagen Golf Mk4 – Istoria modelului
Numărătoarea inversă a început. Volkswagen Golf Mk3 – Istoria modelului