Timp de 30 de zile am alergat prin București cel mai nou model de clasă mică de la Chevrolet. Drept rezultat, vă prezentăm 30 de lucuri pe care trebuie să le știți despre noul Aveo.
1. Cel mai ieftin Aveo costă 10.700 de euro cu TVA inclus – motor 1.2 70 CP, transmisie manuală, echipare LS (fără bonuri „Rabla“).
2. Cel mai scump Aveo costă 15.350 euro cu TVA inclus – motor 1.6/115 CP, transmisie automată, echipare LTZ Plus.
3. Modelul testat costă 13.500 euro TVA inclus – motor 1.6/115 CP, transmisie manuală echipare LTZ.
4. Echiparea de bază (selecție): volan reglabil pe două direcții, geamuri electrice față, radio CD cu MP3, 6 airbaguri, ESC.
5. Echiparea de top (selecție): scaune față încălzite, volan îmbrăcat în piele cu comenzi audio, Bluetooth, senzori de parcare.
6. Designul exterior ignoră tiparele clasice legate de clasa mică și mizează pe dinamism și agresivitate. Ne place!
7. Mânerele portierelor spate au fost disimulate în zona stâlpului C. Din păcate au fost disimulate într-o mare bucată de plastic.
8. Interiorul preia teme de design de la Spark și Aveo. Calitatea a evoluat semnificativ față de vechea generație.
9. Aș fi apreciat o planșă de bord cu mai puține texturi. Ergonomie bună a comenzilor.
10. Am numărat 11 spații de stocare doar în partea din față a mașinii. Multe dintre ele au partea de jos îmbrăcată în cauciuc.
11. Nu îmi amintesc un alt model de clasă mică ce poate stoca o sticlă de 2 l în buzunarul portierei.
12. Aveo stă bine la capitolul acces și spațiu pe banchetă, iar asta o spun eu care, la 1.85 m, nu îmi găsesc loc chiar în orice mașină.
13. Nivelul de echipare LTZ implică un sistem audio compatibil MP3, cu 6 boxe, conectivitate iPOD, USB plus comenzi audio pe volan.
14. Plajă foarte generoasă de reglaje pentru scaunului șoferului și volan. Indiferent de înălțime îți vei găsi o poziție optimă în Aveo.
15. Volumul standard al portbagajului măsoară 290 l. Cu bancheta rabatată poți încărca fără probleme până la 701 l.
16. Versiunea sedan a lui Aveo costă cu 200 de euro mai mult decât hatch-ul, dar oferă un portbagaj de 502 l.
17. Ținută de drum surprinzător de matură, în special pe denivelările scurte. Îmi amintește de Polo.
18. Reversul medaliei? Confortul este obținut cu prețul distracției. Dacă vrei sportivitate, nu vrei Aveo.
19. Motorul de 1.6 litri suferă de stigmatul obișnuit al motoarelor aspirate: puțin cuplu până la 3.000 rpm, consum mare în rest.
20. Indicatorul de schimbare treaptă îți recomandă trecerea în treapta superioară la 2.000 rpm.
21. Nu înțeleg de ce computerul de bord nu are funcția de consum mediu. Din calculele mele, Aveo a consumat 10 l/100 km urban.
22. Alegerea inteligentă în materie de motorizări este unitatea de 1.4 l și 100 CP. Consumă mai puțin și costă mai puțin (-1.650 euro).
23. Recent, Chevrolet a lansat primul motor diesel din istoria lui Aveo: 1.3 l și 93 CP. Va apărea cât de curând şi în România.
24. Garda la sol este suficientă pentru majoritatea bordurilor din București.
25. Senzorii de parcare sunt standard la nivelul LTZ, dar merită mai degrabă pentru versiunea sedan (+ 30 cm lungime).
26. Cel mai sigur model din clasa mică conform EuroNCAP: ABS, ESC, șase airbaguri și pedalier retractabil în standard.
27. Singurul model de clasă mică cu cruise-control în standard. Întrebarea este cât de des vei ajunge să îl folosești?
28. Un Polo 1.2 TSI/105 CP costă 13.609 euro în echiparea de bază. Avantaj dinamic și la revânzare, dezavantaj la dotările standard.
29. O situatie similară și în cazul lui Ford Fiesta 1.4/95 CP – 13.550 euro TVA inclus.
30. Raportat la segment, noul Aveo nu este o revelație, dar saltul față de vechiul Aveo este impresionant.