Cu rivali direcți precum Ford Focus, Volkswagen Golf, Opel Astra, Renault Megane sau Peugeot 308, Toyota Auris avea două opțiuni: fie oferea ceva cu adevărat special pentru acest segment aglomerat, fie dispărea cu totul.
Auris nu numai că nu a dispărut, dar se poate chiar lăuda cu o exclusivitate în segment: motorizarea hibridă HSD, domeniu în care Toyota a făcut mai mereu muncă de pionierat. În urmă cu câțiva ani (în 2012), Auris a trecut la a doua generație ocazie cu care japonezii au decis că modelul merită un design mult mai agresiv, cu influențe nipone clare. Schimbarea față de modelul precedent, care se folosea foarte mult de forme pline și linii rotunde, a fost una radicală, Auris având acum unele dintre cele mai angulare forme din segment. Motivul a fost conferirea unei personalități cât mai puternice și mai clare modelului compact și, uitându-ne la poze, cred că putem fi cu toții de acord că designerii de la Toyota au îndeplinit cu brio brieful propus de conducere.
În România, Auris se vinde în multe combinații de motorizări și echipări (inclusiv HSD), însă numai una dintre ele se încadrează în condițiile impuse de programul „Prima mașină”: este vorba despre motorul pe benzină 1.33 L Dual VVT-i cu 100 CP. Echiparea eligibilă pentru programul guvernamental este cea de start, intitulată Terra, dar care vine cu dotări impresionante precum aerul condiționat automat, scaune față încălzite și cu reglaj lombar electric pentru șofer.
Toyota Auris | Terra |
1.33 L Dual VVT-i | 13.700 |
*Prețurile sunt exprimate în euro și conțin TVA