Thomas Schäfer ne declara la începutul anului: „Trecerea la propulsia electrică va exploda odată cu pandemia de Covid-19“. Prevăzători, cehii s-au pregătit cu rețeta ideală: un SUV mediu, cu platformă dedicată exclusiv vehiculelor electrice, pe care îl poți achiziționa prin Rabla 2021 – Skoda Enyaq iV.
Rabla 2021 – Skoda Enyaq iV
Enyaq iV este un ceh get-beget, construit la uzina din Mladá Boleslav. Este, de altfel, singurul model bazat pe platforma MEB asamblat în afara Germaniei. Cehii au profitat la maximum de modularitatea platformei „skatebord“. Drept urmare, Enyaq iV va fi disponibil în cinci variante de putere, cu trei baterii de capacități diferite, cu unul sau două motoare și propulsie pe puntea spate sau tracțiune integrală.
Versiunea de bază disponibilă actualmente în România, Enyaq 60 iV, are un preț extrem de scăzut. Cei 38.820 de euro, sunt comparabili chiar cu ale suratelor cu motoare convenționale. Bateria de 62 kWh (capacitate netă 58 kWh), cuplată la un motor de 180 CP și 310 Nm, asigură o autonomie mixtă WLTP de 390 km.
Cea mai mare autonomie o are versiunea Enyaq 80 iV. Cu a sa baterie de 82 kWh capacitate brută (78 kWh utilizabili), aceasta poate parcurge până la 510 km în ciclu mixt WLTP. Prețul de pornire, 45.124 de euro.
➡ Apasă pentru a-ți configura propriul Enyaq iV! 💡
Pompa de căldură economisește 3–4 kWh/100 km. Astfel, la temperaturi hibernale, poate extinde autonomia cu până la 30% față de sistemele de încălzire convenționale. Mai mult, aerodinamica bine studiată, cu un Cx extrem de scăzut, de 0,27, contribuie la eficiența impresionantă.
Important de știut este că nu vei petrece o veșnicie la priză. Poți opta, deci, și pentru cea mai mare dintre baterii fără griji. Acumulatorul de 82 kWh se încarcă de la 5 la 80% în 38 de minute, folosind o sursă de curent continuu de 125 kW. Wallboxul de 11 kW de la Škoda îți permite să o încarci pe Enyaq iV acasă în 6–8 ore, în funcție de bateria aleasă.
Bonus Rabla Plus – 45.000 lei
Preț final – de la 28.142 euro
Ampatamentul de 2765 mm asigură un spațiu generos la genunchi. În plus, absența tunelului central permite o mare libertate de mișcare pasagerului din mijloc, mai ales în combinație cu bancheta cu element central lat.
Cehul vine cu o serie de spații de depozitare încăpătoare. Cel de 6,2 litri de sub cotiera centrală și pe cel de 11,4 litri de sub tunelul central, se alătură portbagajului gigantic, de 585 de litri. Acesta ajunge la 1004 litri prin rabatarea spătarului banchetei.