BMW M GmbH prezintă la Shanghai o nouă ediţie limitată, BMW M4 CS, ce completează nişa dintre M4 Coupé cu pachet Competition şi modelul BMW M4 GTS, dedicat performanţelor pe circuit.
Lansarea marchează şi noua nomenclatură pe care BMW M GmbH o introduce pentru modele sale. Poziţionate deasupra modelelor M standard se vor afla versiunile Competition, cu performanţe îmbunătăţite. Apoi urmează modelele ediţie specială CS, iar un eşalon mai sus, modelele GTS, construite pentru motorsport şi competiţii club sport, dar care sunt omologate pentru şosea.
Printre schimbările de design care reflectă imaginea sportivă a noului M4 CS se numără şorţul faţă, cu prize de aer largi în trei secţiuni, capota lungă din CFRP, oglinzile retrovizoare M și noul spliter faţă specific realizat din fibră de carbon vizibilă, exclusiv pentru ediţia specială M4 CS. Pentru eficienţă aerodinamică, acestea este combinat cu difuzorul spate preluat de la BMW M4 GTS şi cu spoilerul Gurney – tot cu design nou şi realizat din fibră de carbon vizibilă – de pe capota portbagajului pentru minimizarea portanţei. Un alt element inedit sunt stopurile inovatoare cu tehnologie OLED (Organic Light Emitting Diode), o exclusivitate absolută în industria auto.
Capota – cu prizele de evacuare a aerului orientate spre spate, caracteristice pe powerdome – şi acoperişul sunt realizate din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), un material high-tech ultrauşor şi foarte rigid.
Motorul bi-turbo cu șase cilindri în linie de 3,0 litri dezvoltă în plus față de un M4 cu pachet Competition 10 CP, oferind 460 CP. M4 CS să coboară sub plafonul de patru secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h, oprind cronometrul la 3,9 secunde. Viteza maximă cu pachetul standard M Driver este limitată electronic la 280 km/h. Motorul dispune de turbocompresoare mono-scroll, cooler pentru aerul de încărcare, High Precision Injection, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC şi sincronizare complet variabilă a axului cu came Double-VANOS.
Noul BMW M4 CS este echipat cu transmisie M DCT cu dublu ambreiaj și şapte trepte. Această transmisie de ultimă oră are un radiator de ulei separat şi permite atât schimbarea automată a vitezelor, cât şi intervenţii manuale prin utilizarea clapetelor de pe volan.
Suspensia noului BMW M4 CS o reflectă, în mare, pe cea a modelului M4 cu pachet Competition. Conexiunile şi suporturile roţilor – de la cele două punţi – sunt realizate din aluminiu forjat, motiv pentru care sunt foarte uşoare. M4 CS este echipat standard cu suspensie M adaptivă, a cărei geometrie a fost adaptată pentru a furniza performanţe optimizate atât pe şosea, cât şi pe circuit. Noul BMW M4 CS a fost perfecţionat pe cea mai solicitantă pistă de teste pentru maşini sport de înaltă performanţă: legendara buclă Nordschleife de la Nürburgring. Timpul pe un tur de – 7m38s – aşează CS în zona automobilelor supersport.
În plus, sistemul DSC (Dynamic Stability Control) include modul M Dynamic şi lucrează în perfectă armonie cu diferenţialul M activ. Sistemele de control pentru suspensia M adaptivă, DSC şi diferenţialul M activ au fost modificate pentru a se potrivi cerinţelor dinamice ale BMW M4 CS, la fel cum este şi cazul reglajului direcţiei electromecanice. Există opţiunea de a ajusta setările direcţiei şi suspensiei în funcţie de preferinţele personale sau de cerinţele drumului parcurs, în trei moduri de condus (Comfort, Sport şi Sport+). Sport+ ajustează toate sistemele relevante pentru a furniza cea mai bună dinamică posibilă, în modul M Dynamic (MDM) fiind permise şi derapaje controlate.
Optimizate pentru circuit sunt şi jantele din aliaj uşor (faţă: 9 J x 19, spate: 10 J x 20) concepute exclusiv pentru M4 CS şi echipate standard cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 (faţă: 265/35 R 19, spate: 285/30 R 20). Aceste anvelope semislick oferă aderenţă imbatabilă şi stabilitate laterală superioară la viteze ridicate pe circuit, precum şi tracţiune optimă la ieşirea din acele de păr. De asemenea, M4 CS poate fi comandat gratuit şi cu anvelope de şosea Michelin Sport.
Interiorul noului BMW M4 CS atrage prin ambianţa sportivă pe care o propune. Scaunele sport M ultrauşoare sunt tapiţate cu piele/Alcantara, iar decoraţiunile panourilor uşilor sunt realizate din fibre naturale compactate şi dispun de curele de închidere în loc de mânere.