Jaguar E-Pace, cel mai mic SUV din panoplia mărcii premium britanice, a fost dezvăluit oficial. SUV-ul Jaguar compact va ajunge pe piața din România la începutul anului viitor.
Denumit E-Pace, noul SUV va fi sensibil mai mic decât F-Pace și va miza pe un profil mai dinamic, cu accente de coupe și numeroase detalii de stil preluate de la sportiva F-Type. De fapt, designul noului Jaguar E-Pace poate fi descris drept un melanj reușit între liniile lui F-Pace și F-Type, inclusiv grila și farurile fiind aproape identice cu cele ale coupe-ului cu două locuri. Jaguar oferă opțional jante cu diametrul de maximum 21 inch.
Litera “E” face legătura cu corespondentul direct în gama de modele convenționale Jaguar, limuzina XE. Principalii rivali sunt BMW X1, Audi Q3 și Mercedes GLA, dar și fratele de concern, Range Rover Evoque. Din punct de vedere tehnic, Jaguar E-Pace va fi bazat pe platforma tehnică D8 dezvoltată de Land Rover și folosită și de actualele generații Range Rover Evoque și Land Rover Discovery Sport. Suspensia spate Integral Link este independentă.
Dimensiunile exterioare sunt similare celor afișate de concurenții direcți, Jaguar E-Pace având o lungime de 4,4 metri, o înălțime de 1,65 metri și un ampatament de 2,68 metri. Subliniind pedigree-ul sportiv al mărcii britanice, E-Pace are, totuși, o înălțime sensibil mai mică decât cea a lui X1, Q3 și Evoque. Volumul portbagajului este unul dintre cel mai generoase din segment: 577 litri.
Interiorul va fi similar cu cel al limuzinei XE, de la care va fi preluată și centrala multimedia InControl Touch Pro cu touchscreen de 10 inch. Opțional, Jaguar E-Pace poate fi specificat cu instrumente de bord digitale cu diagonala de 12,3 inch și un head-up display color. Conectivitatea este, de asemenea, de top, cu patru prize de 12V, cinci porturi USB și funcția de hot-spot Wi-Fi 4G incluse în echiparea de serie.
Propulsia va fi asigurată de motoarele cu patru cilindri din familia Ingenium, o versiune cu șase cilindri nefiind disponibilă. Acestea vor avea cilindreea unică de 2 litri și vor dezvolta în format diesel 150, 180 și 240 CP, ultima versiune fiind echipată cu două turbine. Gama de motoare alimentate cu benzină va fi compusă din unitățile turbo de 249 și 300 CP. Standard,
Dieselul de bază, cu 150 CP, este singurul model E-Pace disponibil cu tracțiune față, toate celelalte versiuni fiind echipate standard cu tracțiune integrală. O cutie manuală cu șase trepte este oferită standard pentru variantele alimentate cu motorină de 150 și 180 CP, în timp ce o transmisie automată ZF cu nouă trepte intră în echiparea de bază pentru toate celelalte motorizări. Modelele de 150 și 180 CP pot fi specificate, contra cost, și ele cu transmisia automată.
La capitolul siguranță, Jaguar E-Pace oferă sistemele Emergency Braking, Blind Spot Assist, Lane Keep Assist, Traffic Sign Recognition, Adaptive Speed Limiter și Driver Condition Monitor. Senzorii de parcare față/spate și un airbag pentru pietoni sunt, de asemenea, standard.