Kia Ceed vine cu o schimbare de identitate. Cea de-a treia generație a modelului din segmental C renunță la apostrof și primește la schimb tot curajul arătat de producătorul sud-coreean în design-ul lui Stinger. Generațiile anterioare au fost vândute în nu mai puțin de 1,28 de milioane de unități în Europa!
Kia trece în contul noului Ceed mai mult confort, siguranță superioară și un caracter mult mai practic ca până acum.
“Noile motoare și suspensia o vor face mai distractivă la condus și vor continua să ofere calitatea pe care clienții o așteaptă de la Kia. Aceasta va fi una dintre cele mai inovatoare mașini din clasa sa”, promite șeful de operațiuni Kia Europa, Michael Cole.
Și design-ul promite mult, pentru că Ceed primește o grilă agresivă, asemănătoare cu ce ne este deja familiar de la Stinger. Stă acum mai aproape de sol, este mai lată și are o consolă spate mai scurtă ca predecesorul său. Cei de la Kia susțin că această înfățișare îi conferă o imagine “atletică, dar mai matură”. Au dispărut acum formele rotunjite ale modelului anterior, fiind înlocuite de linii drepte, simple, completate de prize de aer poziționate mai jos și de luminile de zi LED cu model de “cub de gheață”. În partea posterioară, Ceed primește stopuri LED noi și un eleron discret pe ușa portbagajului.
Construită pe platforma K2 și dezvoltată la centrul din Frankfurt, noua mașină pune la dispoziția ocupanților un portbagaj cu 15 litri mai generos (395 litri).
Gama de motorizare include două propulsoare pe benzină și un diesel, care se regăsesc și în familia surorii gemene Hyundai i30: o unitate T-GDi de 1.0 litru cu 120 CP, respectiv 1.4 litri cu 140 CP, aceasta din urmă înlocuind propulsorul de 1.6 litri.
Regăsim în schimb, un motor diesel de 1.6 litri CRDi, în două versiuni de putere, 115 și 136 CP.
Puterea este expediată către puntea din față prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte. Transmisia automată cu 7 rapoarte poate fi cuplată la propulsoarele de 1.4 litri pe benzină și 1.6 pe motorină.
Sunt disponibile două moduri de rulare la bordul noului Ceed, Normal și Sport, care se pot selecta din meniul sistemului Drive Mode Select. Un pachet opțțional Eco vine cu un flaps activ în grila radiatorului, care se deschide pentru răcirea motorului, dar și cu o suspensie coborâtă pentru un flux de aer mai bun și cu anvelope Michelin cu talon mic.
La interior, clienții pot bifa display-ul de 5 sau pe cel de 7 inci, în funcție de nivelul de echipare, sau un ecran mare de 8 inci, rezervat versiunilor de top, cu conexiune Apple CarPlay și Android Auto. Ceed vine standard cu acces fără cheie, lumini automate, iar opțional, clienții pot alege un sistem de sunet performant, JBL, încărcare wireless pentru smartphone și parbriz încălzit.
Este peste mulți rivali din gamă noul Ceed, fiind capabil de rulare autonomă Nivelul 2. Beneficiază astfel de Lane Following Assist, care acționează asupra accelerației, direcției și frânării și chiar sugerează schimbarea benzii în condiții de blocaje rutiere. Sunt disponibile și cruise control adaptiv, și funcția de asistență la parcare, dar și tehnologia de recunoaștere a pietonilor.
Pentru început, clienții vor putea alege dintre 12 culori și dintr-o arie largă de modele de jante cu dimensiuni de 15, 16 și 17 inci.
Noul Ceed se va produce la uzina Kia din Zilina, Slovacia, alături de Sportage și Venga, exclusiv pentru Europa. Mașina va fi prezentată luna viitoare, la Salonul Auto de la Geneva. Hatchback-ul va intra în producție în luna mai, iar vânzările vor demara în cel de-al doilea sfert al anului.