Oficial: La Moscova vor fi produse mașini Moskvich

JAC iEVS4 Moskvich Renault 2

Ceea ce, cu doar câteva săptămâni în urmă, era doar o idee a devenit acum oficial. Fosta uzină Renault din Moscova a fost redenumită Moskvich.

La începutul lunii iunie uzina pe care Renault a cedat-o primăriei din Moscova a fost redenumită oficial JSC Moskvich, asta subliniind faptul că acolo nu vor mai fi produse, cel puțin în viitorul apropiat, mașini sub marca franceză. Odată cu această redenumire, la conducerea noii companii a fost numit Dimitri Pronin, fost director adjunct al departamentului de transport al orașului Moscova.

De altfel, conform agenției ruse Ria Novosti, singurul model care încă mai putea fi produs la uzină, Renault Duster, va fi mutat în portofoliul companiei AvtoVAZ, și aceasta fostă divizie a grupului francez, și urmează a fi produs sub marca Lada.

Mutarea, anunțată de LifeNews.ro la jumătatea lunii mai, subliniază faptul că la uzina din Moscova vor fi produse doar modele sub marca Moskvich, în acest sens fiind demarate discuții cu mai multe companii chineze.

Pentru a susține transformarea uzinei din Moscova autoritățile ruse au decis o colaborare strânsă între producătorul de camioane Kamaz și Moskvich, însă, cum produsele sunt complet diferite, singura soluție pentru ca la Moscova să fie din nou asamblate mașini este implicarea unui partener străin.

Colaborarea dintre Kamaz și chinezii de la JAC, dar și imposibilitatea de a atrage un investitor occidental, pare a indica drept viitor partener al mărcii Moskvich, compania Anhui Jianghuai Automobile Co. (JAC).

Publicația rusă Vedomosti scrie chiar că, la Moscova, ar putea fi produse modele electrice ale companiei chineze precum iEVS4 sau iEVS7. Însă, inițial, ar putea intra în producție variantele cu motoare termice ale acestor vehicule. Graba rușilor de a relua producția la uzina din Moscova ar putea fi soluționată prin trimiterea de colecții SKD de la uzinele din China, astfel încât în Rusia să fie realizată doar asamblarea finală.

În opinia analistului rus Sergei Burgazliev, citat de Vedomosti, în cazul utilizării de colecții SKD producția ar putea fi reluată rapid, însă ar trebui găsită o soluție și pentru comercializarea pe piață a vehiculelor. Asta pentru că dealerii JAC sunt foarte puțini în Rusia, iar cei ai Renault trebuie să încheie noi contracte.

Totuși, analistul subliniază că, dată fiind situația dificilă în care se află foștii dealeri ruși ai Renault, aceștia ar putea accepta destul de repede implicarea în reprezentarea mărcii Moskvich continuând să realizeze servicii post-vânzare pentru modelele mărcii franceze.

Conform LifeNews.ro, dealerii ruși ai Renault studiază posibilitatea de a chema în instanță grupul Renault pentru a își recupera investițiile făcute și neamortizate din cauza plecării inopinate a francezilor din Rusia.

În viziunea dealerilor ruși ai mărcii Renault, pe lângă încălcarea unui contract, acțiunea lor este justificată și de faptul că alte două mărci care au părăsit anterior Rusia le-au rambursat dealerilor proprii investițiile făcute în reprezentarea brandurilor. În acest caz ei fac referire la momentul în care SEAT și GM au părăsit piața rusă în 2015.

Intenția dealerilor ruși este însă întârziată de găsirea adevăratului responsabil, după ce Renault și-a cedat activitățile din Rusia altor entități. Conform avocaților citați de publicația rusă Kommersant, totul depinde de termenii din contractele semnate de dealeri cu Renault.

Publicația citează un mesaj trimis de Asociația Dealerilor Renault (ADR) către membri săi. În text, președintele acestei asociații, Eduard Markman, menționează că „au loc consultări cu avocați cu experiență în tratarea cu instanțele internaționale pentru a pregăti un proces colectiv împotriva grupului Renault”.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top