Mercedes-Benz Concept GLC Coupe anunţă intrarea germanilor în segmentul SUC-urilor, SUV-uri cu linii suave şi profil de coupe. O nişă inaugurată recent de BMW şi al său X4.
Primele fotografii oficiale dezvăluie o copie la scară redusă a fratelui mai mare, GLE Coupe. Descris drept o avanpremieră fidelă a versiunii de serie, designul lui GLC Coupe prefigurează, de asemenea, liniile finale ale viitorului GLC, SUV-ul Clasei C (urmaşul rebotezat al actualului GLK), aşteptat să vadă lumina zilei până la finele acestei veri.
Dimensiunile exterioare sunt tipice segmentului mediu, ceea ce se traduce printr-o lungime de 4,73 metri, o înălţime de 1,59 metri, un ampatament generos de 2,83 metri şi o lăţime de fix 2 metri, totul condimentat cu jante supradimensionate îmbrăcate în anvelope 285/45 R 21. Graţie cifrelor afişate, noul Mercedes-Benz Concept GLC Coupe este cu 57 mm mai lung, cu 120 mm mai lat, respectiv cu 28 mm mai scund decât rivalul din Bavaria, BMW X4, al cărui ampatament este, de asemenea, mai scurt cu 17 mm. Prin comparaţie cu actualul GLK, diferenţele sunt din nou notabile: L/l/h – plus 192 mm, plus 160 mm, minus 77 mm.
Alături de proporţiile tipice de coupe ale conceptului prezentat la Shaghai, frapează cele patru evacuări verticale montate simetric şi blocurile optice agresive cu tehnologie full LED şi grafică futuristă ce aminteşte, din nou, de GLE Coupe.
Şi din punct de vedere tehnic, Mercedes-Benz GLC Coupe va moşteni noua arhitectură modulară MRA folosită de Clasa C. Făurită preponderent din oţel de înaltă rezistenţă, aceasta este acompaniată de suspensii ultra-uşoare, independente, realizate din aluminiu. Gama de motorizări va fi, de asemenea, o clonă perfectă a celei prezente în CV-ul actualei Clase C, ceea ce se traduce printr-o colecţie de unităţi moderne cu patru şi şase cilindri, exlusiv turbo.
Sub straiele de gală ale conceptului expus la Shanghai regăsim familiarul V6 bi-turbo de 3 litri, oferit în compania noii linii AMG Sports Line a Clasei C şi creditat cu o putere maximă de 367 CP şi un cuplu de 520 Nm, disponibil între 1.500 şi 4.000 rpm. Cel mai probabil, noul motor va fi dedicat unei versiuni botezate GLC450 Coupé AMG 4Matic, în ton cu noua nomenclatură Mercedes. Bineînţeles, tracţiunea integrală 4Matic este standard, resursele fiind gestionate de noua transmisie automată 9G-Tronic cu nouă trepte a casei germane.
Versiunea de serie îşi va face debutul la mijlocul anului viitor, până la finele lui 2017 din panoplia Mercedes-Benz urmând să facă parte nu mai puţin de şapte SUV-uri – GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS şi G-Class.
Date tehnice | Mercedes-Benz |
---|---|
Model | GLC Coupe Concept |
Motor/Cilindree (cmc) | V6 bi-turbo/2.996 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 367/5.500 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 520/1.400-4.000 |
Transmisie | cutie aut. 9G-Tronic |
Tracțiune | 4Matic |
L/l/h (mm) | 4.727/2.000/1.593 |
Ampatament (mm) | 2.827 |
Ecartament faţă/spate | 1657/1687 |
Cauciucuri faţă/spate | 8 J x 21 / 255/50 R 21 9.5 J x 21 / 285/45 R 21 |