Ajuns la cea de-a șasea generație, noul BMW M5 debutează alături de un motor V8 revizuit cu 600 CP și, pentru prima dată în istorie, tracțiune integrală standard.
După cinci generații înzestrate cu tracțiune spate, BMW M5 adoptă formatul 4×4, mutare făcută și de rivalul etern, Mercedes-AMG E 63. Deși, în esență, sistemul de tracțiune integrală M xDrive este similar celui prezent și pe alte modele ale mărcii, cu un cuplaj lamelar central (ambreiaj multidisc) acționat electromecanic și diferențial spate activ, BMW anunță modificări importante. Astfel, pentru prima dată, sistemul xDrive poate bloca cuplul transmis roților din spate în proporție de 100%. Cu alte cuvinte, odată cu selectarea modului 2WD, noul BMW M5 revine la formatul tradițional cu tracțiune spate.
BMW oferă trei setări distincte pentru sistemul 4×4: 4WD (mod implicit, DSC activ, cuplu transmis punții spate în mod normal și roților din față la nevoie), 4WD Sport (transferă şi mai mult cuplu spre roţile spate, DSC permite un anumit nivel de patinare a roților spate, pentru derapaje controlate) sau 2WD (tracțiune exclusiv spate).
De asemenea, sistemul DSC dispune de trei setări dedicate: DSC on (reglaj neutru, tracțiune optimă, intervenții mai rapide), MDM (reglaj mai permisiv), DSC off (DSC dezactivat). O apăsare scurtă a butonului DSC de pe consola centrală activează modul M Dynamic (MDM), iar o apăsare lungă activează modul DSC off. În plus, diferențialul spate activ M distribuie în mod variabil cuplul transmis fiecărei roți de pe puntea spate, iar efectul său de blocare poate fi variat între 0 şi 100%. Modul M Dynamic (MDM) combinat cu modul 4WD Sport permite o mai mare patinare a roţilor, în timp ce creşterea liniară a unghiului de patinare laterală face mașina mai uşor de controlat la ieșirea din viraje.
Comparativ cu modelul anterior, motorul cu opt cilindri dispuși în V și supraalimentare bi-turbo păstrează cilindreea de 4,4 litri (4.395 cmc), dar a primit câteva modificări: presiune de injecţie mai mare, noi turbocompresoare, sisteme mai puternice de lubrifiere şi răcire, dar şi sistem de evacuare modificat, mai uşor. Puterea maximă urcă la 600 CP, valoare atinsă între 5.600 și 6.700 rpm, iar cuplul la nu mai puțin de 750 Nm, disponibili încă de la 1.800 rpm. Consumul mediu este estimat oficial la 10,5 l/100 km.
Noul BMW M5 cântărește 1.855 kg, performanțele fiind pe măsura arsenalului impresionant de resurse. Dacă ediția aniversară cu 600 CP a modelului anterior ajunge de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde, noul BMW M5 are nevoie de doar 3,4 secunde pentru același sprint 0-100 km/h. Pragul de 200 km/h va fi atins în 11,1 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, însă, pachetul opțional M Driver descătușează întregul potențial al noului BMW M5, ridicând valoarea de top până la 305 km/h.
Standard, noul BMW M5 dispune de o transmisie automată M Steptronic cu opt trepte, Drivelogic și convertizor clasic de cuplu. BMW oferă trei programe de schimbare – atât în modul automat D, cât şi în cel manual S, care pot fi selectate prin utilizarea butonului de pe maneta selectorului de viteze. Spectrul variază de la un program foarte sportiv la unul concentrat mai mult pe confort şi eficienţa consumului.
Alternativ, conducătorul poate schimba vitezele cu ajutorul clapetelor de pe volan. Cu modul S activat, transmisia se menţine în viteza selectată chiar şi la acceleraţie maximă, ceea ce permite utilizarea optimă a puterii de tracţiune de care dispune motorul V8. Mai mult, Drivelogic permite retrogradări multiple, rezultând timpi de schimbare considerabil mai mici.
Orientat spre șofer, bordul în stilul M dispune de două cadrane rotunde clasice şi ace indicatoare de culoare roşie, găzduieşte şi un vitezometru digital pe partea stângă, în timp ce turometrul de pe dreapta include un câmp de avertizare a limitei de turaţii şi lumini pentru schimbări sportive când Head-Up Display este pornit. Suprafaţa de proiecţie a Head-Up Display de la noul BMW M5 a fost mărită cu aproximativ 70%. Ca şi la modelul actual, volanul sport M include două butoane M Drive configurabile individual (M1, M2).
Pe lângă modul M xDrive şi programul de schimbare Drivelogic, controlul motorului şi al suspensiei, caracteristicile de direcţie Servotronic şi afişările de pe Head-Up Display pot fi şi ele memorate. Pe partea superioară a selectorului de viteze se regăseşte comutatorul cu trei poziţii pentru alegerea programelor de schimbare Drivelogic.
Spre deosebire de Seria 5, BMW M5 oferă câteva modificări estetice. Nemții spun că inginerii M au restilizat o parte din zona frontală, bara spate integrează un difuzor de aer nou, iar totul se încheie cu cele patru terminații ale sistemului de evacuare. Capota urmează filozofia de design M și este fabricată din aluminiu.
Noul BMW M5 va putea fi comandat din luna septembrie, primele livrări urmând să aibă loc în primăvara anului viitor. Prețul de pornire pe piața din Germania este de 117.900 euro. La debut, BMW va oferi și o ediție specială, intitulată M5 First Edition și limitată la numai 400 unități la nivel global. Aceasta va fi cu 19.500 euro mai scumpă decât modelul de bază și va putea fi recunoscută grație nuanței exterioare exclusive Frozen Dark Red.