Oficial: Noul Mercedes S-Class W223 se va conduce autonom

Mercedes S-Class W223

După trei episoade cu prezentarea noilor tehnologii, Mercedes a prezentat în sfârșit fotografiile oficiale cu exteriorul noului Mercedes S-Class W223 și a dat detalii despre gama de motorizări oferită la lansare. 

După trei episoade în care a prezentat noile tehnologii de pe S-Class Mercedes a venit acum cu detalii complete inclusiv gama de motoare.

Motoare cu 6 cilindri la start, V8 și Plug-In ulterior

La startul vânzărilor vor fi disponibile noile motoare pe benzină de 3 litri cu 6 cilindri în linie (M256) și noul diesel de 3 litri cu 6 cilindri în linie (OM656).
Versiunile pe benzină S 450 4Matic/367 CP și S 500 4Matic/435 CP (același motor de la AMG GLE 53) au starter alternator integrat și compresor electric. Starter alternatorul integrat furnizează suplimentar 22 CP și 250 Nm.

Versiunile diesel S 350 d/S 350 d 4Matic/286 CP și S 400 d 4Matic/330 CP au două catalizatoare SCR și un filtru de particule DPF.

La scurt timp după lansare va fi disponibil și motorul V8 bi-turbo pe benzină care va primi de asemenea starter alternator integrat și rețea de 48V.  În 2021 va fi disponibil un Plug-In Hybrid cu o autonomie de circa 100 km.

Direcție integrală opțional și conducere autonomă de nivel 3

Noul Mercedes S-Class are punte față cu 4 brațe și punte spate multilink redesenată pentru a acomoda direcția integrală. Puntea spate se sprijină pe un subcadru de aluminiu iar suspensia pneumatică Airmatic adaptivă este standard.

Șoferul are la dispoziție modurile Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual iar la Plug-In Hybrid apar suplimentar modurile Battery Level și Electric.
Pe modul Comfort suspensia coboară cu 10 mm la peste 120 km/h și cu încă 10 mm la peste 160 km/h.pe modul Sport este tot timpul coborâtă cu 10 mm iar pe Sport+ cu 17 mm.

La viteze de până la 60 km/h suspensia se poate ridica cu 30 mm la apăsarea unui buton.

Direcția integrală este opțională fiind disponibile două sisteme: unul cu unghiul de bracaj spate de până la 4,5 grade și unul cu până la 10 grade.la modelele cu direcție integrală, direcția are un raport de demultiplicare cu 15% mai mic fiind mai directă.
Direcția integrală poate fi combinată și cu tracțiunea integrală. La versiunile 4Matic cu ampatament scurt, diametrul de bracaj se reduce de la 12,5 metri la 11,6 metri respectiv 10,7 metri dacă se optează pentru direcția integrală cu unghiul de bracaj de 4,5 respectiv 10 grade.

La versiunile 4Matic cu ampatament lung direcția integrală reduce diametrul de bracaj de la 12,8 la 11,9 rerspectiv 10,9 metri.

În combinație cu noul sistem Drive Pilot Mercedes S-Class se va putea conduce autonom până la 60 km/h conform nivelului 3 de conducere autonomă începând din a doua jumătate a lui 2021.

Opțional este disponibilă și revoluționara suspensie E-Active Body Control care a înlocuit sistemul Magic Body Control. Aceasta are și o funcție suplimentară de siguranță care în caz de impact lateral ridică automat caroseria cu 8 cm pentru a proteja pasagerii.

De asemenea, versiunea cu ampatament lung oferă în premieră mondială airbag pentru pasagerii din spate. Împreună cu centura de siguranță, acesta oferă protecție suplimentară pasagerilor din spate și evită contactul cu spătarele scaunelor din față.

Mai mare în toate direcțiile

Noul Mercedes S-Class este mai mare în toate direcțiile. La o lungime cu 54 mm mai mare, versiunea cu ampatament scurt are un ampatament cu 71 mm mai mare.  Astfel, spațiul la genunchi în spate a crescut cu 41 mm. Lățimea a crescut cu 55 mm ecartamentele fiind mai late cu 36 mm în față și 51 mm în spate.
Înălțimea interioară în spate este cu 8 mm mai mare iar spațiul la coate a crescut cu 36 mm în față și 23 mm în spate.

Și volumul portbagajului este cu 20 litri mai mare având 550 litri. Iată în continuare comparația de dimensiuni cu vechea generație.

Noul Mercedes S-Class Vechiul Mercedes S-Class Diferență
Lungime (mm)5.179/5.2895.125/5.25554/34
Lățime (mm)1.954/1.9541.899/1.89955
Înălțime (mm)1.503/1.5031.493/1.491 10/12
Ampatament (mm)3.106/3.2163.035/3.165 71/51
Ecartament față (mm)1.660/1.6601.624/1.62436/36
Ecartament spate (mm)1.688/1.6881.637/1.63751/51
Înălțime interioară față (mm)1.070/1.0701.069/1.069 1/1
Înălțime interioară spate (mm)1.003/1.003995/995 8/8
Spațiu genunchi față (mm)1.051/1.0511.051/1.051 0/0
Spațiu genunchi spate (mm)1.004/1.115963/1.09141/24
Spațiu coate față (mm)1.592/1.5921.554/1.55436/36
Spațiu coate spate (mm)1.583/1.5721.560/1.57223/11
Spațiu umeri față (mm)1.516/1.5161.516/1.516 0/0
Spațiu umeri spate (mm) 1.469/1.4691.499/1.499-30
Volum portbagaj (l) 550/550530/53020/20
valori pentru ampatament scurt și lung

A doua generație a sistemului MBUX

Cea de a doua generație a sistemului capabil să învețe este disponibilă pe noua Clasa S. Interiorul autovehiculului este acum și mai digital și inteligent, întrucât atât partea de hardware cât și cea de software a fost actualizată: afișaje strălucitoare pentru până la 5 ecrane mari, majoritatea cu tehnologie OLED, facilitează controlul autovehiculului și al funcțiilor de confort.

Iar posibilitatea de personalizare și operare intuitivă a devenit și mai amplă. Acest aspect este vizibil atât pentru pasagerii din spate, dar și pentru șofer: de exemplu, noul display 3D pentru șofer permite, pentru prima dată, vizualizarea spațială prin apăsarea unui singur buton. Un efect 3D este obținut, fără a fi nevoie de ochelari speciali 3D.

Două afișaje head-up (HUD) sunt disponibile la cerere. Afișajul HUD mai mare permite conținut AR. Astfel, în timpul navigării, săgețile sunt proiectate virtual pe carosabil.  Pentru funcțiile de asistență sunt prezentate informații Active Distance Assist – imaginea apare, virtual, la o distanță de 10 m. Zona afișajului corespunde unui monitor cu diagonala de 77 inci. În prezent, în Romania este disponibil doar acest afișaj.

Asistentul de voce „Hey Mercedes” este acum și mai capabil să învețe și să interacționeze, prin activarea serviciilor online, în cadrul Mercedes me App. Mai mult, anumite acțiuni pot fi realizate fără sintagma de activare, „Hey Mercedes”. Acestea includ preluarea unui apel telefonic. „Hey Mercedes” explică acum funcțiile autovehiculului și răspunde întrebărilor generale. În Noua Clasa S, asistentul de voce poate fi controlat și de pasagerii din spate.

Mercedes S-Class W223 2020

Folosind camera amplasate în panoul de comandă de pe plafon și algoritmi, MBUX Interior Assist recunoaște și anticipează nevoile și acțiunile pasagerilor, interpretând poziția capului, gesturile și limbajul corpului; răspunde astfel cu funcțiile aferente.

Standard, noul S-Class vine cu display de 12,3 inci pentru indicatoarele de bord și de 11,9 inci portret pentru sistemul multimedia.

Afișajul pentru șofer și cel media oferă o experiență estetică completă. Iar aspectul ecranelor poate fi personalizat, alegând dintre patru stiluri de display (Discreet, Sporty, Exclusive, Classic) și trei moduri (Navigation, Assistance, Service).

Opțional se poate comanda display 3D pentru indicatoarele de bord cu recunoașterea feței și ecran de 12,8 inci cu tehnologie OLD pentru sistemul multimedia.

Mercedes S-Class W223 2020

Tot opțional, pachetul RearSeat Entertainment permite configurarea a două ecrane de 11,6 inci în spate și a unei tablete de 7 inci în cotiera spate.

Scaune: High-tech pentru un confort de excepție

Scaunele invită pasagerii să se așeze și să se relaxeze. Pănă la 19 motoare în scaunele din față asigură confortul acestora – subliniind așadar complexitatea tehnologiei instalate în scaune. Însă confortul nu este tot: scaunele joacă un rol important și în ceea ce privește siguranța și bunăstarea: toate scaunele disponibile pentru Clasa S dispun de certificarea campaniei Healthy Seating. Zece programe diferite de masaj sunt disponibile pentru noua Clasa S. Aceste folosesc motoare cu vibrație și pot asigura efectul unui masaj relaxant, similar masajului cu roci vulcanice.

Date tehniceMercedes S-Class
ModelS 450 4Matic S 500 4Matic S 350 d S 350 d 4MaticS 400 d 4Matic
Motor/nr. cilindriL6, turboL6, turboL6, turbodiesel L6, turbodiesel L6, turbodiesel
Cilindree (cmc)2.9992.9992.9252.9252.925
Putere maximă/turație (CP/rpm)367/5.500-6.100435/5.900-6.100286/3.400-4.600286/3.400-4.600330/3.600-4.200
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)500/1.600-4.500520/1.800-5.500600/1.200600/1.200700/1.200-3.200
Motor electric
Putere (CP)2222
Cuplu maxim (Nm)250250
Transmisie integralăintegralăspate integralăintegrală
Cutie de vitezeautomată, 9 trepte
L/l/h (mm)5.179/1.954/1.4935.179/1.954/1.4935.179/1.954/1.4935.179/1.954/1.4935.179/1.954/1.493
Ampatament (mm)3.1063.1063.1063.1063.106
Volum portbagaj (l)550550550550550
Accelerație 0-100 km/h (s)5,14,96,46,25,4
Viteză maximă (km/h)250250250250250
Consum mixt (l/100 km)7,8-9,58,0-9,56,4-7,76,6-8,06,7-8,0
Emisii CO2 (g/km)178-215181-216169-204172-211175-211

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top