BMW anunţă următorul pas al strategiei de electrificare: noul Mini electric va fi produs în Marea Britanie. Acesta va fi o variantă a principalului model al mărcii, versiunea hatch cu trei uşi.
Noul Mini complet electric va intra în producţie în 2019, mărind varietatea de trenuri de rulare MINI, care va include motoare termice pe benzină şi diesel, un model plug-in hybrid şi unui electric pe baterii. Trenul de rulare electric al modelului MINI va fi produs la centrul de electromobilitate al BMW Group de la uzinele din Dingolfing şi Landshut, în Bavaria, înainte de a fi integrat în automobil la uzina din Oxford, care este principala locaţie de producţie a modelului MINI Hatch cu trei uşi.
De altfel, electrificarea este unul din pilonii centrali ai strategiei corporate NUMBER ONE > NEXT a BMW Group, iar compania a anunţat că toate mărcile şi gamele de modele pot fi electrificate, cu un tren de rulare complet electric sau plug-in hybrid urmând a fi oferit suplimentar pe lângă variantele cu motor termic. Modele electrificate suplimentare vor fi aduse pe piaţă în ani următori şi după 2020, iar arhitectura următoarei generaţii de automobile ale companiei va permite maşini complet electrice. În 2018, BMW i8 Roadster va deveni cel mai nou membru al familiei BMW i. Pentru 2020 a fost anunţat versiune BMW X3 integral electrică, iar BMW iNEXT va urma în 2021.
Până în 2025, BMW Group se aşteaptă ca automobilele electrificate (electrice şi plug-in hybrid) să reprezinte între 15 şi 25% din vânzări. Cu toate acestea, factori precum reglementările, stimulentele şi infrastructura de încărcare vor juca un rol major în determinarea amplorii electrificării de la piaţă la piaţă. Pentru a reacţiona rapid şi în mod adecvat la cererea clienţilor, BMW Group a dezvoltat un sistem flexibil unic în întreaga sa reţea globală de producţie. În viitor, sistemul de producţie BMW Group va crea structuri care să permită să fie fabricate concomitent modele cu motor termic, plug-in hybrid sau tren de rulare complet electric.
În prezent, BMW Group produce modele electrificate la zece uzine din întreaga lume; începând din 2013, toate elementele importante ale trenului de rulare electric pentru aceste automobile provin de la uzinele din Dingolfing şi Landshut ale companiei. Suplimentar, la Dingolfing se produc versiunile hybrid plug-in ale gamelor BMW Seria 5 şi BMW Seria 7 şi, din 2021, se va produce BMW i NEXT. Până în prezent, BMW Group a investit în total peste 100 de milioane de euro în electromobilitate la Dingolfing, iar investițiile continuă pe măsură ce gama de automobile electrificate a BMW Group se extinde mai departe.