Opel a prezentat primele fotografii oficiale cu noul Opel Mokka, deocamdată în versiune electrică. Sub capotă se află motorul electric de 136 CP de la Peugeot e-208 și e-2008 și așa cum am anticipat, mașina este mai compactă decât vechea generație.
Așa cum am antiicpat când am prezentat primele informații neoficiale despre viitorul Opel Mokka, Opel a repoziționat SUV-ul de clasă mică care este mai scurt cu 12,5 cm decât vechea generație.
Astfel, noul Opel Mokka măsoară 4,15 cm în lungime și se va poziționa sub viitorul Opel Crossland X care are actualmente 4,21 metri și va crește până la 4,28 metri, apropiat de gabaritul frățiorului Peugeot 2008.
Însă în ciuda scăderii lungimii cu 12,5 cm, ampatamentul noii generații Opel Mokka este mai mare cu 2 cm măsurând 2.557 mm. Acest lucru a fost posibil deoarece consolele față și spate sunt mai scurte cu 61 respectiv 66 mm. În același timp noul Opel Mokka este mai lat cu 10 mm.
Volumul portbagajului este neschimbat, de 350 litri.
Sub capotă se ascunde motorul electric de 100 kW (136 CP) și 260 Nm de la Peugeot e-208 și e-2008, viteza maximă fiind limitată electronic la 150 km/h.
Mokka este construită pe platforma CMP (Compact Modular Platform) a grupului PSA care a debutat anul trecut pe noul DS3 Crossback și este utilizată în prezent și de Peugeot 208 și Peugeot 2008.
Opel declară că noul Mokka este mai ușor cu 120 kg decât vechea generație (nu se precizează însă cum s-a calculat această diferență deoarece înainte nu exista versiune electrică) în timp ce rigiditatea torsională este cu 30% mai mare în cazul versiunii electrice.
Un rol important în creșterea rigidității la mașinile electrice o are carcasa bateriei integrată în strcutra de rezistență a mașinii.
Ca și la Peugeot e-208 și e-2008, bateria Li-Ion are o capacitate de 50 kWh care conferă o autonomie WLTP de 322 km. La stații DC de 100 kWh care nu există din păcate în România (noi avem stații de maxim 50 kWh deocamdată), bateria se încarcă 80% în numai 30 minute. bateria se mai poate încărca și la priza de acasă de 220V sau la stații AC de 11 kW.
Designul este complet schimbat și remarcăm noua identitate de marcă Opel Vizor care se întinde pe toată lățimea mașinii și include grila neagră închisă a radiatorului, farurile LED Matrix și luminile de zi cu semnătura în formă de aripioară.
Interiorul este caracterizat de conceptul Pure Panel cu două ecrane de până la 10 respectiv 12 inci, ecranul sistemului multimedia fiind îndreptat spre șofer.
Sistemele multimedia de bază Radio și Multimedia Navi au ecran de 7 inci în timp ce versiunea de top Multimedia Navi Pro vine cu ecran de 10 inci.
Planșa de bord este minimalistă incluzând foarte puține butoane fizice. Comenzile climatizării au rămas fizice la baza consolei dar afișarea informațiilor se face pe displayul sistemului multimedia.
Opel nu anunță alte informații despre versiunile convenționale ale lui Mokka dar acestea vor utiliza motoarele PSA. Așadar ne așteptăm la motorul 1.2 turbo în trei cilindri în versiune aspirată cu 82 CP și turbo cu 110 și 130 CP dar și la dieselul de 1,5 litri.