BMW Seria 3 Facelift. Best-seller-ul BMW trece printr-o renovare de substanţă. Printre noutăţi, un design mai agresiv şi motoare complet noi, bazate pe “cilindrul unic” de 500 cmc.
La nivel stilistic, facelift-ul este unul discret. Prizele de aer din partea inferioară sunt acum mai largi, fiind sensibil remodelate, aidoma paraşocurilor şi blocurilor optice faţă şi spate cu grafică nouă şi tehnologie full-LED. Gama de jante din aliaj disponibilă a fost extinsă cu noi modele cu diametrul de până la 19 inch.
Tot nou este şi asistentul pentru faza lungă Selective Beam system oferit în premieră pentru BMW Seria 3 Facelift. Similar sistemului Matrix LED de la Audi, acesta apelează la o cameră de luat vederi şi ajustează dinamic luminile pentru a nu orbi pe şoferii vehiculelor care vin din sens contrar.
Marile noutăţi se ascund sub caroseria sensibil remodelată a lui BMW Seria 3 Facelift. Toate motoarele pe benzină cu 3,4 şi 6 cilindri şi dieselurile din 316d, 318d şi 320d fac parte din noua familie modulară de motoare având la bază “cilindrul unic” de 500 cmc. Motoarele cu 3 şi 4 cilindri au arbori de contraechilibrare, iar motoarele pe benzină au turbina integrată în conducta de evacuare, injecţie directă de mare precizie, sistem de distribuţie variabilă Double-Vanos şi Valvetronic.
Locul lui 316i a fost luat de 318i echipat cu noul motor turbo în trei cilindri de 1,5 litri şi 136 CP existent şi la noul Seria 2 Active Tourer şi Mini. 320i este propulsat de noul motor turbo în 4 cilindri de 2 litri şi 184 CP, în timp ce sub capota lui 330i se află tot un 2 litri turbo cu 252 CP. Acesta dezvoltă 7 CP mai mult decât fostul 328i dar emite cu 12% mai puţin CO2 (129 g/km). versiunea de top pe benzină este 340i echipat cu noul şase cilindri în linie ce dezvoltă 326 CP, cu 20 CP şi 50 Nm mai mult decât fostul motor din 335i, dar cu emisii mai mici cu 10% (152 g/km CO2).
În domeniul diesel, motorul cu 4 cilindri din 316d, 318d şi 320d este nou, iar în 320d dezvoltă acum 190 CP faţă de 184 CP. BMW declară că transmisiile manuale cu 6 trepte şi automate cu 8 trepte sunt noi. 335d vine standard cu tracţiune integrală xDrive, aceasta fiind opţională la 320i, 330i, 340i, 318d, 320d, şi 330d. BMW a operat reglaje şi la trenul de rulare şi promite un ruliu mai mic şi o direcţie mai precisă. Se oferă şi o versiune Eco 320d ED, care promite un consum de numai 3,8 l/100 km cu transmisia automată cu 8 trepte. Din 2016 va fi disponibilă versiunea Plug-In Hybrid 330e ce va combina motorul turbo de 2 litri şi 184 CP cu un motor electric de 80 kw. BMW promite un consum de 2,1 l/100 km şi o autonomie electrică de 35 km.
Renovarea Seriei 3 este vizibilă şi la interior. BMW a ales noi materiale cu ţelul declarat de a oferi o calitate percepută superioară. Panoul central din consola centrală este în nuanţă negru lucios, butoanele pentru reglajul electric al scaunelor au inserţii cromate, prezente şi la butoanele pentru reglajul geamurilor şi la gurile de ventilaţie. pachetele Sport Line, Luxury Line şi M Sport au primit noi nuanţe de tapiţerii de piele şi de inserţii de lemn natur. Sunt disponibile 16 culori dintre care trei sunt noi, culoarea Estoril Blue fiind rezervată versiunilor cu pachet M.
De asemenea, sistemul de navigaţie Professional este acum mai rapid graţie folosirii celei mai avansate tehnologii LTE, Head-up displayul afişează informaţiile de la toate sistemele de asistenţă şi se oferă sistem de asistare la parcare pentru parcare laterală şi perpendiculară.